recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer SC-LX83 slukker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer SC-LX83 slukker?

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 14:11
Da jeg ikke kan se de omtalte kondensatorer, er det svært at tage billeder.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Det er nok en fejl i i din strømforsyning, der har været nogle problemer med de strømforsyninger, og dennes kondensator. Men det kan et værksted godt fixeThumbs Up

Eller også kan hun S' Gu' nok selv!! Hvem husker ikke, da hun skilte sin Blu Ray-spiller ad til atomer, og fik den op at køre igen?
Hvis du har lidt teknisk snilde som mnielsen roser dig for, så prøv at købe de 14 film kondensatorer og udskift dem.Thumbs Up 

Hvis du har et multimeter der kan måle kapacitet så kan du jo tjekke dem efterfølgende, og se hvor meget de har flyttede sig.

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 14:17
Kender ikke værdien på de 14 kondensatorer. Og at skille hele recieveren ad, inden nye dele haves, vil jeg nødig, da jeg skal bruge bordet i det daglige. Så hvis nogen kender værdierne på de 14, vil det være en stor hjælp
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Da jeg ikke kan se de omtalte kondensatorer, er det svært at tage billeder.
Tror ikke du kan se om de er defekte, de skal måles.

Det er de sorte 14 stykker som sidder ved spolerne, der sidder 2 ved hver spole over et kryds. 

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 14:19
Blu-ray afspilleren var noget andet. Her skulle der skiftes en kasse som indeholdt et nyt drev. Så udfordringen lå i at skille ad og huske hvor og hvordan det skulle samles igen.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Da jeg ikke kan se de omtalte kondensatorer, er det svært at tage billeder.

Tror ikke du kan se om de er defekte, de skal måles.

Det er de sorte 14 stykker som sidder ved spolerne, der sidder 2 ved hver spole over et kryds. 


Nej jeg kan slet ikke se dem. De sidder i en lukket kasse bagpå højttaler tilslutningerne helt nede i bunden.

Men kan se der er en servicelem i bunden, så måske...
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 14:40
"Servicelem'en" viste sig at være et tyk alu-plade, til køling måske, da den ikke har forbindelse til øvrige chassis. Der sidder 3 skruer i den ene side, men den er fastgjort indefra også, så ingen servicelem
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Da jeg ikke kan se de omtalte kondensatorer, er det svært at tage billeder.

Tror ikke du kan se om de er defekte, de skal måles.

Det er de sorte 14 stykker som sidder ved spolerne, der sidder 2 ved hver spole over et kryds. 


Ja de sidder to og to foran nogle større kondensatorer.

Jeg har ikke noget at måle med, og har heller ikke den fornødne viden. Dog ved jeg hvordan man bruger en loddekolbe.

Redigeret af Kampus - 12-Maj-2017 kl. 14:43
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Da jeg ikke kan se de omtalte kondensatorer, er det svært at tage billeder.

Tror ikke du kan se om de er defekte, de skal måles.

Det er de sorte 14 stykker som sidder ved spolerne, der sidder 2 ved hver spole over et kryds. 


Ja de sidder to og to foran nogle større kondensatorer.

Jeg har ikke noget at måle med, og har heller ikke den fornødne viden. Dog ved jeg hvordan man bruger en loddekolbe.
Hvis du tør skille din forstærker af? tror enlig ikke der de stor ben i det. 
Og du kan jo svinge en loddekolbe, en tinsuger kan bruges med fløjshandsker men benyt helst tinsugertråd.   

Og hvis vi tager udgangspunkt i at det er de 14 omtalte kondensator der defekte eller ihverfald bare en af dem iht. til linket, og så ikke tænker så meget mere over ohm's lov, målinger etc. så er det bare at få dem bestilt og komme igang , den reparation har du sikkert klaret på en god eftermiddagWink


Redigeret af Potter - 12-Maj-2017 kl. 15:08
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 15:23
Nogen der kan fortælle mig hvorfor reciever IKKE slukker selv, når den står på tuner?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 15:25
Selvfølgelig tør jeg skille den ad. Ved bare ikke om omtalte kondensatorer er synderne, da reciever IKKE slukker når der er valgt Tuner.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Kender ikke værdien på de 14 kondensatorer. Og at skille hele recieveren ad, inden nye dele haves, vil jeg nødig, da jeg skal bruge bordet i det daglige. Så hvis nogen kender værdierne på de 14, vil det være en stor hjælp


Det står i tråden.
100nF og 270 nF

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu