recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer SC-LX83 slukker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer SC-LX83 slukker?

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nogen der kan fortælle mig hvorfor reciever IKKE slukker selv, når den står på tuner?


Et bud kunne være at den ved tuner ikke tænder alle kanaler i effektforstærkeren.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 16:03
Jeg har også haft en Pioneer-receiver, der gennem flere år pludselig slukkede - tilsyneladende på helt tilfældige tidspunkter. Når den så havde været slukket en halv time, var den klar igen. Det lykkedes aldrig at få rettet den voldsomt irriterende fejl trods gentagne forsøg. Supporten fra Pioneer var totalt værdiløs. Jeg ville overveje, om det er en forstærker, som det er værd at bøvle med. Det er trods alt en gammel model.

Redigeret af C. Johansen - 12-Maj-2017 kl. 16:04
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Kender ikke værdien på de 14 kondensatorer. Og at skille hele recieveren ad, inden nye dele haves, vil jeg nødig, da jeg skal bruge bordet i det daglige. Så hvis nogen kender værdierne på de 14, vil det være en stor hjælp


Det står i tråden.
100nF og 270 nF

Klaus

Ok tak! Hvilken værdi skal der så stå på dem hvis de skal være mere varmebestandige. Går ud fra de står to forskellige sammen for hver af de 7 kanaler.

Når jeg scroller længere ned, er det dog andre typer der vises, ligner nærmest små hovedpuder. Kan der være andre steder i forstærkeren hvor kondensatorer er udtørret efter 5 års brug?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 17:10
Hvor mange volt skal der stå på dem så? Synes han skriver 450 volt DC længere nede i tråden. Men kan ikke finde dem ved vejle-rc.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg har også haft en Pioneer-receiver, der gennem flere år pludselig slukkede - tilsyneladende på helt tilfældige tidspunkter. Når den så havde været slukket en halv time, var den klar igen. Det lykkedes aldrig at få rettet den voldsomt irriterende fejl trods gentagne forsøg. Supporten fra Pioneer var totalt værdiløs. Jeg ville overveje, om det er en forstærker, som det er værd at bøvle med. Det er trods alt en gammel model.

Den er da kun 5 år. Og den har ikke været brugt så meget som jeg godt kunne ønske. Har aldrig haft bedre lyd end i SC-LX83 kombineret med mine gamle B&W højttalere. Og så er det umuligt at opdrive en reciever med ICE-Power forstærkertrin.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nogen der kan fortælle mig hvorfor reciever IKKE slukker selv, når den står på tuner?


Et bud kunne være at den ved tuner ikke tænder alle kanaler i effektforstærkeren.


Klaus

Ja det lyder da til at være rigtigt. For det er måske kun en enkelt kondensator der er stået af lige nu. Men selvfølgelig skifter man dem allesammen når der alligevel er åbnet ned til dem.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg har også haft en Pioneer-receiver, der gennem flere år pludselig slukkede - tilsyneladende på helt tilfældige tidspunkter. Når den så havde været slukket en halv time, var den klar igen. Det lykkedes aldrig at få rettet den voldsomt irriterende fejl trods gentagne forsøg. Supporten fra Pioneer var totalt værdiløs. Jeg ville overveje, om det er en forstærker, som det er værd at bøvle med. Det er trods alt en gammel model.

Den er da kun 5 år. Og den har ikke været brugt så meget som jeg godt kunne ønske. Har aldrig haft bedre lyd end i SC-LX83 kombineret med mine gamle B&W højttalere. Og så er det umuligt at opdrive en reciever med ICE-Power forstærkertrin.
Det kan godt være ingen benytter Ice Power mere, men Pioneer benytter da stadig Class D forstærker i deres receiver, hvis man da er til den type lyd. 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg har også haft en Pioneer-receiver, der gennem flere år pludselig slukkede - tilsyneladende på helt tilfældige tidspunkter. Når den så havde været slukket en halv time, var den klar igen. Det lykkedes aldrig at få rettet den voldsomt irriterende fejl trods gentagne forsøg. Supporten fra Pioneer var totalt værdiløs. Jeg ville overveje, om det er en forstærker, som det er værd at bøvle med. Det er trods alt en gammel model.

Den er da kun 5 år. Og den har ikke været brugt så meget som jeg godt kunne ønske. Har aldrig haft bedre lyd end i SC-LX83 kombineret med mine gamle B&W højttalere. Og så er det umuligt at opdrive en reciever med ICE-Power forstærkertrin.

Det kan godt være ingen benytter Ice Power mere, men Pioneer benytter da stadig Class D forstærker i deres receiver, hvis man da er til den type lyd. 

Jeg har kun oplevet to forstærkere der kunne tæmme mine B&W'er. Den første var en Pioneer class AB på 2x140watt. Og så den jeg har nu, hvor jeg tror Ice-Power er årsagen til at det spiller.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 17:53
Modellen er fra 2010. Selvfølgelig burde forstærkeren kunne holde længere, men efter at Pioneer stoppede med at lave plasmaskærme omkring 2008, er der tilsyneladende sket et voldsomt fald i kvalitet generelt. Det gælder så ikke apparater fra deres professionelle afdeling. 
Jeg har skrottet mit Pioneer fra 2008 og nyere - både forstærker og Blu-Ray afspiller. Der var brok med det hele, og jeg skal aldrig have Pioneer igen. Og deres serviceafdeling fungerer heller ikke. De tidligere så dygtige medarbejdere er væk for længst.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 18:07
Hvis der er problem med at tæmme dine B&W'er, vil jeg foreslå, at du kigger i retning af er par monoblokke. For mange år siden har jeg selv haft et sæt. Det kan integrerede forstærkere ikke matche. De skulle tændes én ad gangen. Ellers røg sikringen ...
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 18:11
Kampus.

Kontakt Henrik Skinbjerg på Facebook. Han var i mange år ansat hos Pioneer og er rigtig dygtig. Han er altid meget hjælpsom i Facebook-grupperne: https://www.facebook.com/henrik.skinbjerg

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 12-Maj-2017 kl. 18:11
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Kampus.

Kontakt Henrik Skinbjerg på Facebook. Han var i mange år ansat hos Pioneer og er rigtig dygtig. Han er altid meget hjælpsom i Facebook-grupperne: https://www.facebook.com/henrik.skinbjerg

M.v.h.

Okay! Så kommer jeg jo nok ikke uden om at få mig en profil på facebook
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu