recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer SC-LX83 slukker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer SC-LX83 slukker?

 Besvar Besvar Side  <1 45678 9>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 16:34
Så lidt......Kurt.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Så lidt......Kurt.

M.v.h.

Ja skulle hilse fra min kæreste. Det er ham der tar sig af Facebook
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2017 kl. 22:25
Så er min reciever blevet skilt ad. Der er målt på de 14 kondensatorer og de måler 14,6 kohm og 13,2 kohm. Så Henrik Skinbjerg er ret sikker på det er MOSFET's der er stået af. Kræver et nyt amp-board, da der kan være komponenter der er røget med i faldet.

Så nu har jeg 20 kg skrot og skal bruge en nyere brugt reciever i samme vægtklasse
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2017 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så er min reciever blevet skilt ad. Der er målt på de 14 kondensatorer og de måler 14,6 kohm og 13,2 kohm. 


Du kan ikke vurdere kondesatorer på ohmske værdier. Slet ikke de små metalfilmskondensatorer som det kan være galt med.
Lytterne skal måles ud med ESR meter, metalfilmkondensatorerne, skal måles kapacitet på.

Der sidder i forsyningen til hvert modul nogle 0 ohms modstande, der kan brænde over, men det betyder som regel at der også er andet galt.
MOSFET's (halvledere i det hele taget) kortslutter som regel, så det kan man ohme sig ud af.
Og heldigvis er der minimum to fungerende forstærkerkanaler du kan bruge til referencemålinger (den virkede når du hørte radio - korrekt?)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2017 kl. 22:52
Klaus jeg har ikke den tekniske viden til at gå videre med fejlfindingen. Mener du at det kan betale sig at reparere på amp-boardet? Der skal vel bruges orig Mosfet fra Pioneer, så det ene med det andet fordyrer rep. Skal jo også lige bruge noget teknisk bistand.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2017 kl. 22:55
Tag fat i Lars (S2V) han kan helt sikkert give dig en pris på en reparation. Han plejer at være fair.

Jeg har selv evnerne til det (er oprindelige "batterielektriker" med radio/tv som sidefag), men tiden er løbet fra det der med store reparationer.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2017 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Klaus jeg har ikke den tekniske viden til at gå videre med fejlfindingen. Mener du at det kan betale sig at reparere på amp-boardet? Der skal vel bruges orig Mosfet fra Pioneer, så det ene med det andet fordyrer rep. Skal jo også lige bruge noget teknisk bistand.


Pioneer fremstiller/fremstillede ikke "bolscher" (Mosfets). Der sidder helt sikkert noget gængs i den - Sanken, toshiba eller lignende.

Men ja, tag fat i Lars (Sound 2 Vision). Jeg ved at han ikke tager noget for at give en tilbud.

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 18-Maj-2017 kl. 23:00
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 09:23
Også hvis jeg selv har haft recieveren skilt ad? Hvis han gir tilbud, er det vel med en garanti for at den kommer op at køre igen?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 09:30
Læs nu hvad jeg skriver: Det er gratis at få et tilbud.

Lars sparer tid, ved ikke at skulle skille ad først.

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 19-Maj-2017 kl. 09:31
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 09:36
Så han skal bare ha printkortet? AH! Jeg kunne godt tænke mig at få den samlet og tjekket af en fagmand. Og så er det vel nødvendigt at han selv adskiller, for at kunne se hvordan den skal samles igen.

Vi snakker 4 vandrette lag printkort + div mindre printkort lodret med multistik. Og fladkabler der bare er stukket i kontakt på print.

Ja og så lige hele bagpladen med 75 skruer i forskellig legering, hvor nogle af dem danner stel.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så han skal bare ha printkortet? .


Ring og spørg!
Umiddelbart vil jeg tro at han skal have hele "dyret" samlet. Ellers er den noget svær at teste.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 09:47
Nej, han skal selvfølgelig have det hele!

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu