recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer SC-LX83 slukker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer SC-LX83 slukker?

 Besvar Besvar Side  <1 56789>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 10:03
Ok, jeg ringer til ham senere og hører ad. Har I hans tlf nr?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 10:31
Virker google ikke på dit Apple-grej?

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Virker google ikke på dit Apple-grej?

M.v.h.

Ik til tlf nr
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 11:12
Underlig Google du bruger. Jeg får fint et telefonnummer med Google.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så er min reciever blevet skilt ad. Der er målt på de 14 kondensatorer og de måler 14,6 kohm og 13,2 kohm. Så Henrik Skinbjerg er ret sikker på det er MOSFET's der er stået af. Kræver et nyt amp-board, da der kan være komponenter der er røget med i faldet.

Så nu har jeg 20 kg skrot og skal bruge en nyere brugt reciever i samme vægtklasse
Sig mig Kampus er det Henrik Skinbjerg der fortalt dig du skal måle den ohm ske værdi på kondensatorerne? Det er jo kapacitet i kondensatoren der flytter sig...
Jeg havde godt nok købt de kondensator, de koste ikke en s... Dem der har haft samme fejl på deres LX73/83 der har man udskiftede de omtalte kondensatorer med succes.
 
Hvordan i alverden kommer man frem til det MOSFET's der stået af? 
 
BTW har du i øvrigt målt på kondensatorerne mens de sidder i kredsløb, eller har du loddet dem ud? 
 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 12:02
Ja vi har målt på printkortet mens det ligger frakoblet på bordet. Henrik Skinbjerg fortalte at jeg kunne se om kondensatorerne er klappet sammen hvis de viser nul ohm. Og at det iøvrigt ikke kunne betale sig at udskifte med billige polske komponenter, men der skal bruges kvalitets komponenter, det store arbejde med udskiftningen taget i betragtning.

Og så lodder man dem ikke bare lige ud af et 4-lags print, hvor man risikerer et eller flere lag mister kontakten. Hvis de skal skiftes, er det sikrere at klippe dem af og lodde de nye på stumperne.

Redigeret af Kampus - 19-Maj-2017 kl. 12:06
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja vi har målt på printkortet mens det ligger frakoblet på bordet. Henrik Skinbjerg fortalte at jeg kunne se om kondensatorerne er klappet sammen hvis de viser nul ohm. Og at det iøvrigt ikke kunne betale sig at udskifte med billige polske komponenter, men der skal bruges kvalitets komponenter, det store arbejde med udskiftningen taget i betragtning.

Og så lodder man dem ikke bare lige ud af et 4-lags print, hvor man risikerer et eller flere lag mister kontakten. Hvis de skal skiftes, er det sikrere at klippe dem af og lodde de nye på stumperne.
Fordi det er polsk site der havde kondensatoren på lager, så behøver de jo ikke at været lavet i Polen Wink
 
I tråden var der også omtalte nogle tilsvarende kondensator fra Panasonic, om de så skulle være bedre må en anden afgøreBig smile Men det er altså helt almenlige 5% metalfilm kondensator der sidder der.
 
Men det ryster mig, at i måler ohms værdier på en kondensator, og så i et kredsløb det giver bare ingen mening, hvorfor når i nu var i gang med at måle fik i ikke målt på de MOSFET hvis i mener det er dem?.
 
Jeg kan jo ikke vide det, men ud fra andre man læser på nettet omkring den fejl, så ser det ud til at være løsningen med de kondensator. Jeg tror ikke på den med MOSFET.
 
BTW. Det print med de 14 sorte kondensator, ser nu ikke ud til at have 4 lag.
 
Link til Panasonic kondensator:
 
 
 


Redigeret af Potter - 19-Maj-2017 kl. 12:55
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 13:54
Ok, havde ikke lige set at der også er Panasonic kondensatorer.

Hvis man måler på de to ben på en kondensator, er det vel ligemeget at den sidder loddet i et print?

Øh, den ligger stadigvæk adskilt. Hvordan måler man MOSFET om de dur?

Vi har intet begreb om trykte kredsløb, og om de er i flere lag. Men vi ved at "øjet" kan løsne sig når man trækker en komponent fri af printet.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 14:16
Du kan ikke måle på noget (ret meget), som sidder i et print, da du jo ikke kun måler på komponenten, men på hele kredsløbet...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Du kan ikke måle på noget (ret meget), som sidder i et print, da du jo ikke kun måler på komponenten, men på hele kredsløbet...

M.v.h.

Så du mener lissom Potter, at det er de krydslagte kondensatorer der er fejl i?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 14:42
Kampus, jeg har et rigtigt godt råd til dig:

Ring til Lars......



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 14:48
Jeg tror, og kun tror ud fra hvad jeg har læst på nettet omkring om den fejl din forstærker har, at det er de omtalte kondensatorer der er fejl på, en eller flere af dem. Efter have læst lidt mere, på nettet og uden diagram, så ser det ud som om at de sidder i et zobel kredsløb. 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu