recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt multirum, men hvilket?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt multirum, men hvilket?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt multirum, men hvilket?
    Sendt: 13-Maj-2017 kl. 00:38
Skal til at opstarte multirumslyd, havde egentligt sat mig fast på sonos, da der er det alle jeg kender har. Men kunne heos eller rum være et bedre bud? Eller skal jeg se et et fjerde sted hen. Til at starte med, er det bare en i badeværelset og køkkenet, herefter skal der udbygge til mit nuværende anlæg samt soveværelse og børneværelse.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 01:15
Jeg har selv System Audio Saxo 1 aktive højttalere, som computerhøjttalere, de har desuden bluetooth aptX. Du vil kunne hænge dem på loft eller væg, med beslag. De lyder tilmed godt og kan udvides med subwoofer. Jeg ville ikke nøjes, med en højttaler i et køkken, der ville jeg vælge en stereo løsning.

Hvis muligt ville jeg gøre det samme på badeværelse, evt. med indbygningshøjttalere. 

Det er kun dig, der kender dit behov, og hvad det skal bruges til. 


Redigeret af JackD84 - 13-Maj-2017 kl. 01:19
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 07:12
Start lige med at beskrive hvordan du afspiller din lyd.

Er det fra en server, Apple enhed eller Android?

Hvilke streaming tjenester bruger du?

Bruger du wifi eller Bluetooth?

Jeg bruger selv AirPlay. Det er fleksibelt og så binder jeg mig ikke til et bestemt mærke højttaler eller stereo anlæg.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 10:09
Pt afspilles lyd i stuen via cc.

Når det er i andre rum er det via telefonens højttaler. Jeg bor til leje, hvilket begrænser nogle af mulighederne for fx indbygning.

Streaming er tidal og internetradio.

Denne jagt på ny lyd startede faktisk med at jeg kiggede efter en dab+ "transistorradio", kom over til internetradio og videre til multirum.

Anlægget i stuen klarer sig fint med en marantz 500x(kan ikke huske lige pt hvilket nummer men måske 4) og et sæt dls r66.

Med hensyn til airplay har jeg faktisk en ipad, men kan ærligt ikke huske hvornår den har været tændt sidst, så jeg vil helst uden om at være låst til det.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 10:44
Jeg er stor tilhænger af Sonos.

Jeg har været forbi både Heos og Bluesound, og hver gang vender jeg tilbage til Sonos.
Sonos har bare, i mine øjne, en mere stabil og bedre understøttet platform.
Og så holder det prisen ret godt, hvis nu du alligevel skulle finde ud af det ikke var for dig.

En Play 1 i badeværelset, det har jeg, kan sagtens spille det fint op.
Så måske endnu en Play 1 til dit køkken, afhængig af hvor stort det er, jså kan du hvis du vil noget andet senere, jo parre dine 2 Play 1 i et stereo par et andet sted.
Og så ellers er det bare at bygge på efterhånden som man finder ud af sit behov.

Jeg har Play 1, Play 3, Play 5 samt et par Connects og det er et super alsidigt setup, hvor man med de små højtalere kan flytte rundt som nu engang behovet ændre sig.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 11:52
Jeg har tidligere brugt Sonos, men er gået over til Bluesound. Jeg vil mene det handler om hvor meget du vil ofre på din lyd af kroner og ører, og om du bruger Tidal Hifi og højopløste musikfiler på 24-bit/192kHz.
Jeg har en Node Gen2 sat til en NAD C388 i stuen. I køkken og soveværelse har jeg Pulse P300. På badeværelset har jeg Pulse flex. 
Det spillede fint trådløst, men Jeg valgte at køre alt kablet, da jeg alligevel skulle renovere hele hytten. 

Noget man ikke kan tage fra Sonos, er deres høje gensalgsværdi. Jeg synes dog at Bluesound følger godt, måske noget med at mærkerne sælges i Hifi-klubben og derfor henvender sig til en stor kundegruppe.
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 18:07
Jeg bruger Raumfeld og er meget tilfreds hermed - blot for at nævne et produkt der ikke er nævnt endnu.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 19:13
Ja, sonos har nok en højere gensalgsværdi. Pt er jeg dog mest fristet til at hive en raumfeld one s hjem og prøve af.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 19:10
Endte med at prøve raumfeld af, da de havde cc indbygget i, så jeg ikke var videre begrænset i forhold til de apps jeg bruger i dag, samt jeg i denne uge kunne spare 50 euro på en one s.

Hvis de apps jeg bruger i dag også virker de deres App, er det jo helt fint 😊
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu