recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Måling af sub driller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Måling af sub driller

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Måling af sub driller
    Sendt: 13-Maj-2017 kl. 18:01
Hej

Min forforstærker driller lidt mht måling af mine 2 mksound x10 subs.

Ved start af autosetup siger forstærkeren jeg skal skrue ned for voloumen på begge subs således det passer led 75db, dette måler forstærkeren mens jeg skruer ned for dem. Det er fint.

Efter endt auto setup sætter forstærkeren begge subs til ca -9db. Det er jo skidt eftersom jeg skal ramme nul dB.

Skal jeg ignorere når forstærkereren til at starte med fortæller mig der er skruet for meget op? Har det overhovedet nogen betydning at slutmåling siger -9db nu når niveauet passer ok og jeg ikke behøver indstille mere?

Forforstækeren er en marantz 7702 mk2 med audessey xt32
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 18:34
Du SKAL ikke ramme 0.
Grunden til at din receiver skruer ned til -9, kan være at du et eller andet sted i kurven har et kæmpe peak, som ikke kan korrigeres med EQ.
For at få det peak dæmpet, bliver Audyssey nødt til at skrue ned for subberne.

Du kan komme nærmere 0 ved at lade dem spille for lavt ved kalibreringen, men det giver ikke nogen forskel i det endelige lydresultat.


Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Hej

Min forforstærker driller lidt mht måling af mine 2 mksound x10 subs.

Ved start af autosetup siger forstærkeren jeg skal skrue ned for voloumen på begge subs således det passer led 75db, dette måler forstærkeren mens jeg skruer ned for dem. Det er fint.

Efter endt auto setup sætter forstærkeren begge subs til ca -9db. Det er jo skidt eftersom jeg skal ramme nul dB.

Skal jeg ignorere når forstærkereren til at starte med fortæller mig der er skruet for meget op? Har det overhovedet nogen betydning at slutmåling siger -9db nu når niveauet passer ok og jeg ikke behøver indstille mere?

Forforstækeren er en marantz 7702 mk2 med audessey xt32

Hvis du skruer endnu mere ned for dem, end autosetup anbefaler i starten, vil du komme tættere på nul når den er færdig, men det er imo ikke noget der betyder noget særligt, andet end at signalniveauet er lavere end højest nødvendigt. Hvis ikke du kan høre nogen unoder, så kan du bare lade det være som det er.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 22:15
.

Redigeret af Kampus - 13-Maj-2017 kl. 23:25
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis du har Auto ON på dine subs, skal signalet være kraftigere fra din reciever, ellers slår de fra hele tiden.


Dette er langt fra generelt.!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis du har Auto ON på dine subs, skal signalet være kraftigere fra din reciever, ellers slår de fra hele tiden.


Det er simpelthen noget sludder at skrive at det SKAL være kraftigere ellers slår de fra HELE tiden.

Det KAN være et problem, hvis signaldetektorkredsløbet ikke er følsomt nok, men det er sjældent et problem.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 22:45
.

Redigeret af Kampus - 13-Maj-2017 kl. 23:26
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 23:12
At du har oplevet det, betyder ikke at alle andre oplever det.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 07:59
Hvorfor sletter man sine indlæg?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 09:02
Det er en infantil opførsel, muligvis fordi man ikke vil have udstillet sin mangelfulde viden omkring et emne som man udtaler sig om i meget faste vendinger, ødelæggende opførsel for et forum
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 09:43
Tak for det gutter, så har jeg ro i sindet:) Jeg lader den være som den er, for nu.

Til info kører jeg aldrig med auto on men i stedet always on, bare for en sikkerheds skyld:)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Tak for det gutter, så har jeg ro i sindet:) Jeg lader den være som den er, for nu.

Til info kører jeg aldrig med auto on men i stedet always on, bare for en sikkerheds skyld:)
Mine står også altid tændt, da jeg også syns niveauet for tænde dem ligger for højt.
 
Men så lyder og spiller de jo også bedre fra startWink 
 
Kunne måske være man skulle måle forbruget i dvale, forstærkerdelen er håndlun måske endda lidt mere så noget forbrug må der jo væreEmbarrassed
 
Mine ML33 stod også altid tændt, og det var bestemt ikke gratisOuch
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu