recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fullrate med ekstra data-simkort?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fullrate med ekstra data-simkort?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Spændende om det blir omkostningsfrit for forbrugerne. Kan se at Oister har en Udlandspakke der kan tilmeldes. Og udenlandsk data der kan tilmeldes. Ved ikke lige hvad det betyder?

Oister har meldt ud at deres priser ikke stiger når der kommer eu data roaming. 
https://www.oister.dk/eu
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 07:05
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 07:16
Jeg er bange for at der kommer prisstigninger hos alle selskaber.

Når regningerne for folks roaming i sommerferien kommer bliver de nødt til det.

Hos CBB har de lavet rene DK pakker. Det tror jeg heller ikke fortsætter. Den måned man tager på ferie skifter man bare til en EU pakke.


https://www.cbb.dk/shop/mobilabonnementer/?gclid=CIy7hc6S8dMCFUO1GAodz88MEw

Redigeret af Mufti - 15-Maj-2017 kl. 07:19
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg er bange for at der kommer prisstigninger hos alle selskaber.

Når regningerne for folks roaming i sommerferien kommer bliver de nødt til det.

Hos CBB har de lavet rene DK pakker. Det tror jeg heller ikke fortsætter. Den måned man tager på ferie skifter man bare til en EU pakke.


https://www.cbb.dk/shop/mobilabonnementer/?gclid=CIy7hc6S8dMCFUO1GAodz88MEw

Det er vel også OK? Hvis man skal betale for EU-roaming hele året og kun bruger det en måned, så bliver det nogle dyre roaming-data. Håber CBB fastholder muligheden for data uden EU-roaming. Jeg har ikke noget særligt at bruge det til og er ikke interesseret i at betale ekstra hele året for at andre kan gratis data på deres ferie i udlandet.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 09:52
Selvfølgelig er det ok.

Tror bare at når folk skifter frem og tilbage bliver det en dårlig forretning.

Pengene styrer alt.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg er bange for at der kommer prisstigninger hos alle selskaber.

Når regningerne for folks roaming i sommerferien kommer bliver de nødt til det.

Hos CBB har de lavet rene DK pakker. Det tror jeg heller ikke fortsætter. Den måned man tager på ferie skifter man bare til en EU pakke.


https://www.cbb.dk/shop/mobilabonnementer/?gclid=CIy7hc6S8dMCFUO1GAodz88MEw


Det er vel også OK? Hvis man skal betale for EU-roaming hele året og kun bruger det en måned, så bliver det nogle dyre roaming-data. Håber CBB fastholder muligheden for data uden EU-roaming. Jeg har ikke noget særligt at bruge det til og er ikke interesseret i at betale ekstra hele året for at andre kan gratis data på deres ferie i udlandet.

Nej det er betaling til dyre TV pakker for at nogle kan se sportkanaler, om igen
Der må være mulighed for at have sit abb i DK uden prisstigning. Og så kan de rejselystne tilkøbe udlands abb
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der må være mulighed for at have sit abb i DK uden prisstigning. Og så kan de rejselystne tilkøbe udlands abb

Hej.

Nej sådan er det desværre ikke. Der sad nogle kloge hoveder nede i EU der besluttede noget andet.
Det jeg læser er, at disse såkaldte kloge hoveder IKKE fandt ud af, at der er flere der rejser fra Nordeuropa og til Sydeuropa end den anden vej. Og at derfor får de Nordeuropæiske Teleselskaber en ekstra udgift.

Hilsen Carsten.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg er bange for at der kommer prisstigninger hos alle selskaber.

Når regningerne for folks roaming i sommerferien kommer bliver de nødt til det.

Hos CBB har de lavet rene DK pakker. Det tror jeg heller ikke fortsætter. Den måned man tager på ferie skifter man bare til en EU pakke.


https://www.cbb.dk/shop/mobilabonnementer/?gclid=CIy7hc6S8dMCFUO1GAodz88MEw


Det er vel også OK? Hvis man skal betale for EU-roaming hele året og kun bruger det en måned, så bliver det nogle dyre roaming-data. Håber CBB fastholder muligheden for data uden EU-roaming. Jeg har ikke noget særligt at bruge det til og er ikke interesseret i at betale ekstra hele året for at andre kan gratis data på deres ferie i udlandet.

Nej det er betaling til dyre TV pakker for at nogle kan se sportkanaler, om igen
Der må være mulighed for at have sit abb i DK uden prisstigning. Og så kan de rejselystne tilkøbe udlands abb

Ja, det kan der være noget om. Ved ikke helt hvad jeg skal tænke om det. Synes det er fint nok at der er lukket op for EU-roaming, for priserne var jo helt latterlige. På den anden side er der ikke noget der tyder på at det reelt er blevet ret meget billigere over all. Det er i hvert falt ikke billigt. Hvis man eks. betaler 25,- ekstra hver måned for EU roaming, så er det 300,- pr år. Den måned du er ude at rejse har man så adgang til 5GB EU-data og de kommer så til at koste 60,- pr GB, hvis man bruger dem alle sammen. Hvis du ikke tager ud og rejse er pengene bare spildt. NB. Tallene er trukket lige ud af luften, men nok ikke helt skæve. Det er jeg ikke helt sikker på at ønsker at deltage i.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der må være mulighed for at have sit abb i DK uden prisstigning. Og så kan de rejselystne tilkøbe udlands abb


Hej.

Nej sådan er det desværre ikke. Der sad nogle kloge hoveder nede i EU der besluttede noget andet.
Det jeg læser er, at disse såkaldte kloge hoveder IKKE fandt ud af, at der er flere der rejser fra Nordeuropa og til Sydeuropa end den anden vej. Og at derfor får de Nordeuropæiske Teleselskaber en ekstra udgift.

Hilsen Carsten.

Ja Jens Rohde fra de Radikvale har været en af frontløberne for den aftale, som på sigt koster os Nordboere mest
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg er bange for at der kommer prisstigninger hos alle selskaber.

Når regningerne for folks roaming i sommerferien kommer bliver de nødt til det.

Hos CBB har de lavet rene DK pakker. Det tror jeg heller ikke fortsætter. Den måned man tager på ferie skifter man bare til en EU pakke.


https://www.cbb.dk/shop/mobilabonnementer/?gclid=CIy7hc6S8dMCFUO1GAodz88MEw


Det er vel også OK? Hvis man skal betale for EU-roaming hele året og kun bruger det en måned, så bliver det nogle dyre roaming-data. Håber CBB fastholder muligheden for data uden EU-roaming. Jeg har ikke noget særligt at bruge det til og er ikke interesseret i at betale ekstra hele året for at andre kan gratis data på deres ferie i udlandet.

Nej det er betaling til dyre TV pakker for at nogle kan se sportkanaler, om igen
Der må være mulighed for at have sit abb i DK uden prisstigning. Og så kan de rejselystne tilkøbe udlands abb


Ja, det kan der være noget om. Ved ikke helt hvad jeg skal tænke om det. Synes det er fint nok at der er lukket op for EU-roaming, for priserne var jo helt latterlige. På den anden side er der ikke noget der tyder på at det reelt er blevet ret meget billigere over all. Det er i hvert falt ikke billigt. Hvis man eks. betaler 25,- ekstra hver måned for EU roaming, så er det 300,- pr år. Den måned du er ude at rejse har man så adgang til 5GB EU-data og de kommer så til at koste 60,- pr GB, hvis man bruger dem alle sammen. Hvis du ikke tager ud og rejse er pengene bare spildt. NB. Tallene er trukket lige ud af luften, men nok ikke helt skæve. Det er jeg ikke helt sikker på at ønsker at deltage i.

Nej jeg tror den lander i samme skuffe som "frit valg af TV kanaler". Udgiften blir den samme når året er omme
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 11:55
Ikke hvis man har muligheden for at vælge det fra, lige som med TV man ikke bruger. Det må være fair at det er dem der bruger EU-roaming (og dyre sportskanaler) der betaler for det. Hvis alle skal til at betale for EU-roaming, så minder det på en måde om de gamle TV-pakker, som man ikke kunne slippe for.
Men det er vist rigeligt OT.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 12:20
Det er sidste chance i dag for Teleselskaberne at varsle en stigning af abb pga de nye EU bestemmelser for roaming
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu