recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Burn-in LG G6
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBurn-in LG G6

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har valgt at bringe den historie fordi jeg mener at den er spændende.

Det står jo enhver frit for at læse den - eller at lade være,.


Kunne du så ikke også poste den konklusion som som ham der oprettede tråden selv har skrevet:
He awaits a response from John Lewis but from what I saw yesterday Im convinced its the panel.

Det lyder meget som et defekt panel. Så er der ligesom ingen grund til at du endnu en gang maler fanden på væggen og skræmmer fremtide OLED ejere langt væk.


Der er vel ikke nogen der tror at denne tråd har andet formål end at så tvivl om OLED. FUD og intet andet.


Nope!

Ikke andet end en totalt unødvendig og overdrevet skræmmetråd! Ellers havde det blot været et indlæg i Hother's egen fladskærmstråd.

Og hvordan kan man så vide det? Tjah, bare se på Ekstra Blad's overskriften! Den er jo Bent Petersson værdig.
Og så skriver Hother efterfølgende i teksten: "Jeg forventer at folk læser teksten til ende"....   

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 13-Maj-2017 kl. 22:18
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har valgt at bringe den historie fordi jeg mener at den er spændende.

Det står jo enhver frit for at læse den - eller at lade være,.

Kunne du så ikke også poste den konklusion som som ham der oprettede tråden selv har skrevet:

"He awaits a response from John Lewis but from what I saw yesterday Im convinced its the panel.
Its also flickering all along bottom and right hand edge."

Det lyder meget som et defekt panel. Så er der ligesom ingen grund til at du endnu en gang maler fanden på væggen og skræmmer fremtide OLED ejere langt væk.

Der er vel ikke nogen der tror at denne tråd har andet formål end at så tvivl om OLED. FUD og intet andet.

Jeg overvejede længe om jeg skulle lægge linket ud al den stund, at jeg risikerede  det sædvanlige. 

Jeg fandt den dog på flere måder interessant - selv kun for nogle enkelte her på siden.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har valgt at bringe den historie fordi jeg mener at den er spændende.

Det står jo enhver frit for at læse den - eller at lade være,.


Kunne du så ikke også poste den konklusion som som ham der oprettede tråden selv har skrevet:
He awaits a response from John Lewis but from what I saw yesterday Im convinced its the panel.

Det lyder meget som et defekt panel. Så er der ligesom ingen grund til at du endnu en gang maler fanden på væggen og skræmmer fremtide OLED ejere langt væk.


Der er vel ikke nogen der tror at denne tråd har andet formål end at så tvivl om OLED. FUD og intet andet.


Nope!

Ikke andet end en totalt unødvendig og overdrevet skræmmetråd! Ellers havde det blot været et indlæg i Hother's egen fladskærmstråd.

Og hvordan kan man så vide det? Tjah, bare se på Ekstra Blad's overskriften! Den er jo Bent Petersson værdig.
Og så skriver Hother efterfølgende i teksten: "Jeg forventer at folk læser teksten til ende"....   

M.v.h.

Du er jo altid hurtig på aftrækkeren Henrik, men synes du ikke selv, at det er spændende at læse om forskelle på ABL mellem 2016 og 2017 modellerne? Jeg synes at det er interessant. 

I øvrigt er det ikke en skræmmetråd, der er flere meget tilfredse OLED ejere.


Redigeret af Hother - 13-Maj-2017 kl. 22:30
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:



Nope!

Ikke andet end en totalt unødvendig og overdrevet skræmmetråd! Ellers havde det blot været et indlæg i Hother's egen fladskærmstråd.

Og hvordan kan man så vide det? Tjah, bare se på Ekstra Blad's overskriften! Den er jo Bent Petersson værdig.
Og så skriver Hother efterfølgende i teksten: "Jeg forventer at folk læser teksten til ende"....   

M.v.h.


Du er jo altid hurtig på aftrækkeren Henrik, men synes du ikke selv, at det er spændende at læse om forskelle på ABL mellem 2016 og 2017 modellerne? Jeg synes at det er interessant. 


Det har da intet med ABL at gøre! Der er intet nævnt om det, kun burn-in, både i overskrift og ordlyden i det første indlæg...

M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 23:54
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:



Nope!

Ikke andet end en totalt unødvendig og overdrevet skræmmetråd! Ellers havde det blot været et indlæg i Hother's egen fladskærmstråd.

Og hvordan kan man så vide det? Tjah, bare se på Ekstra Blad's overskriften! Den er jo Bent Petersson værdig.
Og så skriver Hother efterfølgende i teksten: "Jeg forventer at folk læser teksten til ende"....   

M.v.h.


Du er jo altid hurtig på aftrækkeren Henrik, men synes du ikke selv, at det er spændende at læse om forskelle på ABL mellem 2016 og 2017 modellerne? Jeg synes at det er interessant. 


Det har da intet med ABL at gøre! Der er intet nævnt om det, kun burn-in, både i overskrift og ordlyden i det første indlæg...

M.v.h.

Der ER også en del om ABL, som måske de færreste incl. jeg ved ret meget om. Det var i meget stor grad jeg fandt interessant - og specielt forskellen mellem 2016 og 2017 modeller.

Jeg beklager min interesse.
 

Sakset:

To add a bit of context, they are pictures taken after the still image has been on screen for a period of time. ABL detects the still image and reduces the brightness every few seconds. The 2017 panels reduce the brightness at a slower rate I believe. 

ABL is supposed to stop burn in issues like the one here. You need to go back to LG (or JL) and say you haven't disabled any of the burn in prevention measures (ABL, screen shift) and don't push brightness to the max so they can't claim miss use. 

 

ABL doesn't just apply to still images - it applies to the brightness of any image irrespective of whether it is moving or not. It has to do this to keep control of peak power consumption.

ABL will kick in immediately if the image is bright enough - but it is true that it may become more aggressive after a period of time.

Here are the figures for how a C7 limits peak brightness from RTings:
HDR Real Scene Peak Brightness 600 cd/m2
HDR Peak 2% Window : 699 cd/m2
HDR Peak 10% Window : 681 cd/m2
HDR Peak 25% Window : 435 cd/m2
HDR Peak 50% Window : 240 cd/m2
HDR Peak 100% Window : 146 cd/m2
HDR Sustained 2% Window : 653 cd/m2
HDR Sustained 10% Window : 649 cd/m2
HDR Sustained 25% Window : 429 cd/m2
HDR Sustained 50% Window : 237 cd/m2
HDR Sustained 100% Window : 145 cd/m2

The tests above are done using a white square on a black background. As that white square gets larger the average level of brightness of the total screen goes up. On this LG it looks like ABL really kicks in somewhere between 10% and 25%. 

I have also never heard of ABL being described as intended to reduce screen burn as it would not have much impact on screen burn. Screen burn is much more likely to be caused by small, bright areas of the screen remaining static such as a bright logo. Such a logo is unlikely to be affected by ABL as it is small. As can be seen above, this LG will happily display a bright white square that covered up to 10% of the screen at pretty much full brightness indefinitely.

Billedet: ABL ved henholdsvis 2016 modeller og 2017 modeller.






Redigeret af Hother - 14-Maj-2017 kl. 00:04
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 00:01
Jeg taler om DENNE bashing tråd Hother!!!

M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg taler om DENNE bashing tråd Hother!!!

M.v.h.
Jeg taler om AVFORUM tråden. Jeg har skrevet meget lidt om burn-in. Tråden her er i sig selv helt uinteressant.

Jeg giver op - glem det


Redigeret af Hother - 14-Maj-2017 kl. 00:41
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 00:46
Kig dog på din "sensations-overskrift".

M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 01:13
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Kig dog på din "sensations-overskrift".

M.v.h.
Som relaterede sig til hvad tråden var benævnt på AVFORUMS. Jeg kunne måske have skrevet noget lidt andet i mit første indlæg - som jeg skrev senere, at den var spændende. Jeg skrev hvad der faldt mig ind. Jeg havde da et håb om at folk i et eller andet omfang læste i den den nævnte tråd, men der var fra starten bare andet der var mere interessant at falde over.

Indrømmet, hvis man som jeg måske/måske ikke står overfor at skulle bruge 45K på et TV hvis teknologi som jeg er ikke er sikker på, så undersøger i det mindste jeg meget grundigt.

Men som tidligere skrevet  - glem det


Redigeret af Hother - 14-Maj-2017 kl. 01:20
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 01:34
- der faldt også engang en Airbus ned , tror faktisk det var samme årstal hvor man observerede et Panasonic LCD m et par døde pixel . . . Shit happens !

Redigeret af Lennon - 14-Maj-2017 kl. 01:35
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 01:38
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

- der faldt også engang en Airbus ned , tror faktisk det var samme årstal hvor man observerede et Panasonic LCD m et par døde pixel . . . Shit happens !
Har du ikke fået svar på den op til flere gange. Du får den gerne igen - også for prins Knud, hvis der er lige så mange fejl på et Airbus fly som på et TV skal jeg minsandten ikke ud at flyve. Prøv om du kan huske denWink  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 07:51
Du gør meget ud af at fortælle det interessante er om ABL men som andre har påpeget laver du en ekstrabladet overskrift om noget helt andet..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu