recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED vs. LED - Åben diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED vs. LED - Åben diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 1819202122 43>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 16:40
Alle nørder vil sgu da altid helst have det nyeste, uanset hvor lille forskellen måtte være .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Alle nørder vil sgu da altid helst have det nyeste, uanset hvor lille forskellen måtte være .


Mon ikke også nogen gør op med hvor meget der er nyt ift merprisen:)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg prøver at uddybe.

Måske at vi næsten er nået til et konsensus:

De nørder herinde, der har et LCD ønsket at beholde apparatet,

mens nørder, der har et OLED ønsker at skifte til et nyt OLED, hvis ikke det havde været på grund af prisen.
den må vist stå for din egen regning.

Ville da straks opgradere mit Samsung LCD hvis det var muligt.
Desværre fås OLED ikke i 40"
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Alle nørder vil sgu da altid helst have det nyeste, uanset hvor lille forskellen måtte være .


Mon ikke også nogen gør op med hvor meget der er nyt ift merprisen:)


 - hvilket netop er forskellen på at "vil have" , og købe . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 20:28
Hmmm med b6 i huset vil jeg ikke have b7, som vel er nyeste model:). Men jeg er nok heller ikke billed nørd nok i sidste ende:)

Men ellers er der da en hel del om det i sidste ende:)

Redigeret af Bromberg5 - 19-Maj-2017 kl. 21:18
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 21:24
Lige for at præciser det, jeg har set 2016 og 2017 side by side, forskellen i lysstyrken "Nits" er så minimal at det ikke det giver mening at betale den merpris som 2017 modellerne har. De 2 årgange ligger simpelhen for tæt på hinanden, det gælder både lysstyrke og det generelle billede

Jeg kunne ikke drømme om at skifte mit OLED ud til et lcd, der intet tv marked der når et OLED til sokkeholderne, og slet ikke når der køres Dolby Vison eller HDR, beklager lcd folkes men OLED er bare i en anden liga der.

Jeg kunne godt tænke mig et 65" OLED wallpaper, men jeg vil faktisk heller have et 77" G6V hvis jeg kunne finde et nyt til 70-75KBig smile det er stort, ja.  Men det er endnu feder oplevelse at se 4K Dolby vision/HDR og 3D i den størrelseTongue

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Hmmm med b6 i huset vil jeg ikke have b7, som vel er nyeste model:). Men jeg er nok heller ikke billed nørd nok i sidste ende:)

Men ellers er der da en hel del om det i sidste ende:)


Vores fælles ven BentP higer og søger efter scenarier der berettiger LCD vs OLED . Og så slynger han en tåbelig konklusion ud, der indikerer at LCD ejere er tilfredse m hvad de nu har,  - modsat OLED ejere, som helst vil opgradere til nyeste . . . Confused Confused
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Hmmm med b6 i huset vil jeg ikke have b7, som vel er nyeste model:). Men jeg er nok heller ikke billed nørd nok i sidste ende:)

Men ellers er der da en hel del om det i sidste ende:)


Vores fælles ven BentP higer og søger efter scenarier der berettiger LCD vs OLED . Og så slynger han en tåbelig konklusion ud, der indikerer at LCD ejere er tilfredse m hvad de nu har,  - modsat OLED ejere, som helst vil opgradere til nyeste . . . Confused Confused
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du skriver. Blot vil jeg påpege at vi altså ikke er et antal LCD ejere som ikke kan falde i søvn eftersom vor længsel efter et OLED er så alt overskyggende. Det gælder i det mindste ikke for mig.

Jeg vil have et TV som for mig opfylder mine krav jf. mit forbrugsmønster, og som er mest brugbart i forhold til samme. Så er jeg sådan set ligeglad med om teknologien hedder LCD/LED eller OLED.


Redigeret af Hother - 19-Maj-2017 kl. 22:16
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg vil have et TV som for mig opfylder mine krav jf. mit forbrugsmønster, og som er mest brugbart i forhold til samme. Så er jeg sådan set ligeglad med om teknologien hedder LCD/LED eller OLED.


Så forstår jeg ikke at der står et OLED tv hjemme hos dig.

Det eneste der holder dig tilbage er din "burn-in-forskrækkelse". Selvom utallige fortæller dig at det ikke sker, tror du ikke på det.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg vil have et TV som for mig opfylder mine krav jf. mit forbrugsmønster, og som er mest brugbart i forhold til samme. Så er jeg sådan set ligeglad med om teknologien hedder LCD/LED eller OLED.


Så forstår jeg ikke at der står et OLED tv hjemme hos dig.

Det eneste der holder dig tilbage er din "burn-in-forskrækkelse". Selvom utallige fortæller dig at det ikke sker, tror du ikke på det.

Klaus
Det er i princippet ikke noget du behøver at forstå, så længe at jeg selv forstår det.

Nej, jeg tror ikke helt på, at der kommer til at hænge et OLED hos mig foreløbig, man skal dog aldrig sige aldrig.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg vil have et TV som for mig opfylder mine krav jf. mit forbrugsmønster, og som er mest brugbart i forhold til samme. Så er jeg sådan set ligeglad med om teknologien hedder LCD/LED eller OLED.


Så forstår jeg ikke at der står et OLED tv hjemme hos dig.

Det eneste der holder dig tilbage er din "burn-in-forskrækkelse". Selvom utallige fortæller dig at det ikke sker, tror du ikke på det.

Klaus

Hvorfor har du ikke selv et Oled TV hængende?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 23:31
Jeg véd det ikke, men jeg vil gætte på, at 1. Klaus ikke føler behovet for at opgradere, da han stadig har et rigtig fint billede på sit gamle Pioneer. Eller 2. Gider ikke betale kassen for et nyt TV, med en ordentlig billedkvalitet.

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1819202122 43>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu