recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED vs. LED - Åben diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED vs. LED - Åben diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 3334353637 43>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Når jeg engang får mit Oled, så vil jeg huske på, at det "ægte" TVbillede først skal igennem et filter, for at det kan virke rigtigt og ægte 😀

Hvorimod Qled er falsk og forkert - indtil en producent i forbindelse med inkjet-printing forener OLED og det nuværende Qled i ægte QLED. 

QLED er vel ikke falsk og forkert, Samsung bruger bare betegnelsen på noget der ikke er QLED.

LG OLED benytter Organic Light Emitting Diodes = OLED - det ganske ægte.

Hvor friggin svært kan det være at forstå?!

Det er længe siden jeg har set en tråd med SÅ mange faktaresistente og trollende indlæg (og nogen skal seriøst google hvad det betyder at trolle)


Både LG og Samsung bruger navne på teknologier de ikke har gidet at færdig udvikle

Helt enig i af der er mange faktaresistente indlæg, bland andet har du lige lavet et


Ved du hvad faktaresistent betyder?

Jeg orker ikke igen at skrive hvad OLED betyder - du kan selv kigge et par indlæg tilbage.

Det er et fakta at LG's tv benytter OLEDS = et OLED tv.

Hvad er det du ikke forstår?


Ved du selv hvad faktaresistent betyder?
Ved du også af du er det ?

Jeg orker heller ikke af finde det link jeg brugte tidligere der viste af OLED i starten var en betegnelse for mere end nogle ensfarve dioder

Samsung har et Quantum dot LCD TV altså QLED TV

Men selvfølgelig kan det være sværdt af forstå det når man er faktaresistent


Det er sært at du ikke vil acceptere kritikken af Samsung, når de halvt om halvt låner OLED betegnelsen (QLED) og sætter den på en teknik der ikke har de fordele som LGs OLED har. Specifik at QLED i sin nuværende form ikke kan styre lyskilden separat for hver enkelt pixel og derfor har arvet samtlige LCD/LED dårligdomme, som den teknik har bokset med siden sin fødsel.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Når jeg engang får mit Oled, så vil jeg huske på, at det "ægte" TVbillede først skal igennem et filter, for at det kan virke rigtigt og ægte 😀

Hvorimod Qled er falsk og forkert - indtil en producent i forbindelse med inkjet-printing forener OLED og det nuværende Qled i ægte QLED. 

QLED er vel ikke falsk og forkert, Samsung bruger bare betegnelsen på noget der ikke er QLED.

LG OLED benytter Organic Light Emitting Diodes = OLED - det ganske ægte.

Hvor friggin svært kan det være at forstå?!

Det er længe siden jeg har set en tråd med SÅ mange faktaresistente og trollende indlæg (og nogen skal seriøst google hvad det betyder at trolle)


Både LG og Samsung bruger navne på teknologier de ikke har gidet at færdig udvikle

Helt enig i af der er mange faktaresistente indlæg, bland andet har du lige lavet et


Ved du hvad faktaresistent betyder?

Jeg orker ikke igen at skrive hvad OLED betyder - du kan selv kigge et par indlæg tilbage.

Det er et fakta at LG's tv benytter OLEDS = et OLED tv.

Hvad er det du ikke forstår?


Ved du selv hvad faktaresistent betyder?
Ved du også af du er det ?

Jeg orker heller ikke af finde det link jeg brugte tidligere der viste af OLED i starten var en betegnelse for mere end nogle ensfarve dioder

Samsung har et Quantum dot LCD TV altså QLED TV

Men selvfølgelig kan det være sværdt af forstå det når man er faktaresistent



Det er sært at du ikke vil acceptere kritikken af Samsung, når de halvt om halvt låner OLED betegnelsen (QLED) og sætter den på en teknik der ikke har de fordele som LGs OLED har. Specifik at QLED i sin nuværende form ikke kan styre lyskilden separat for hver enkelt pixel og derfor har arvet samtlige LCD/LED dårligdomme, som den teknik har bokset med siden sin fødsel.


Hvor præsist er det jeg siger det ?
ser frem til et link

så vidt jeg mindes siger jeg af hvis man skal blive sur på Samsung skal man også blive sur på LG



Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 23:07
Det ser jeg ikke nogen grund til. LG sælger et produkt der er rimeligt i overensstemmelse med markedsføringen, hvor imod Samsung, som vanligt, genopfinder den dybe tallerken og kalder den noget nyt. LCD > LED > QLED, Same shit different name.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Jeg orker heller ikke af finde det link jeg brugte tidligere der viste af OLED i starten var en betegnelse for mere end nogle ensfarve dioder


Som du lige bagefter fik at vide, var en ikke opdateret Wiki side.

Her er en side der er mere omfattende og lidt bedre opdateret:
https://en.wikipedia.org/wiki/OLED

Jeg citerer:
"An organic light-emitting diode (OLED) is a light-emitting diode (LED) in which the emissive electroluminescent layer is a film of organic compound that emits light in response to an electric current. This layer of organic semiconductor is situated between two electrodes; typically, at least one of these electrodes is transparent."

OLED kan være alt fra hvide lamper (Philips Lumiblade) til baglygter på BMW. Igen af de to nævnte har noget at bruge RGB farver til.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Jeg orker heller ikke af finde det link jeg brugte tidligere der viste af OLED i starten var en betegnelse for mere end nogle ensfarve dioder


Som du lige bagefter fik at vide, var en ikke opdateret Wiki side.

Her er en side der er mere omfattende og lidt bedre opdateret:
https://en.wikipedia.org/wiki/OLED

Jeg citerer:
"An organic light-emitting diode (OLED) is a light-emitting diode (LED) in which the emissive electroluminescent layer is a film of organic compound that emits light in response to an electric current. This layer of organic semiconductor is situated between two electrodes; typically, at least one of these electrodes is transparent."

OLED kan være alt fra hvide lamper (Philips Lumiblade) til baglygter på BMW. Igen af de to nævnte har noget at bruge RGB farver til.....


Klaus


Nej linket var ikke til wiki
Men hvis LG kan ændre betydningen af ordet OLED
Hvorfor kan Samsung så ikke ændre betydningen af ordet QLED ??

Nu snakker jeg om den OLED som LG bruger til deres tv skærme
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 00:22
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Men hvis LG kan ændre betydningen af ordet OLED


Det har de så heller ikke gjort......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 05:48
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Ved du selv hvad faktaresistent betyder?
Ved du også af du er det ?

Jeg orker heller ikke af finde det link jeg brugte tidligere der viste af OLED i starten var en betegnelse for mere end nogle ensfarve dioder

Samsung har et Quantum dot LCD TV altså QLED TV

Men selvfølgelig kan det være sværdt af forstå det når man er faktaresistent



Vær så god... 
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 05:51
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

[QUOTE=KlausDM] [QUOTE=Furry]

Men hvis LG kan ændre betydningen af ordet OLED
Hvorfor kan Samsung så ikke ændre betydningen af ordet QLED ??

Nu snakker jeg om den OLED som LG bruger til deres tv skærme

Gider du finde et sted hvor det står beskrevet at LG har ændret betydningen af ordet OLED?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 05:57
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

 
Det gør også at jeg kan tillade mig at sige at både Samsung og LG sælger deres tv på teknologier de ikke indeholder


Hvad betyder OLED? Indeholder LG's tv OLEDS? Er LG's tv et OLED tv?

Benytter Samsungs "QLED" faktisk QLEDs? (jeg kan fortælle dig at svaret er nej).

Gider du så stoppe nu?


Hvis det også kom en (jeg kan fortælle dig at svaret er nej) parentes på din omtale af LG så ville vi nærme os noget


Suk.... LG benytter OLEDs i deres displays, altså er det et OLED display - hvis ikke du mener det er OLEDS, hvad er det så?

Samsung bruger ikke QLED's i deres QLED display.`

Hvordan kan man være SÅ mærke-tro at man ikke vil indse det?!

Og nej, jeg har ikke et LG eller et andet OLED tv, jeg har et Panasonic CXC700 som jeg er ret glad for, men derfor kan jeg sagtens se at OLED helt sikkert er fremtiden, og at mit næste TV skal være OLED, lige gyldigt hvilket fabrikat.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 05:59
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

[QUOTE=KlausDM] [QUOTE=Furry]
Nu snakker jeg om den OLED som LG bruger til deres tv skærme


OMG (som de unge ville sige) - du siger at de OLEDS som LG bruger ikke er OLEDS?! Big smile

WTF (Som de også siger)....
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 06:05
OLED er ikke en betegnelse, som LG har fundet på. Det er selskaber såsom Kodak, der har lavet grundforskning i OLED og teknologien har siden tidernes morgen dækket over bl.a. "hvide" OLED og RGB OLED. O'et kommer af det organiske element og LED fordi det er lysdioder. OLED dækker - som det nævnes af andre - også over belysning, foruden skærme. Det er bestemt ikke blevet ændret undervejs.

QLED har siden grundforskningen startede henvist til lysdioder, som parres med quantum dots. Det Samsung har gjort er dog blot at ændre navnet på LCD-paneler til QLED-paneler.

Der har også eksisteret "almindelige" lysdioder (LEDs) i både f.eks. hvide, blå og RGB varianter. Det har da intet at gøre med, at nogen har ændret betydningen af det. Det er historisk fakta.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 08:01
Der er i øvrigt underklassificeringer for alle skærmteknologier.

På trods af de mange fantasifulde navne, har man f.eks. indenfor LCD 3 underklassificeringer:
VA LCD
IPS LCD
TN LCD

De tre har ret forskellige karakteristika, men jeg tror ikke nogen vil påstå, at f.eks. TN LCD ikke er "rigtig" LCD bare fordi pixelstrukturen er billigere at producere. Tilsvarende giver det heller ikke nogen mening at påstå, at underklassificeringer indenfor OLED ikke er "rigtig" OLED. Det må simpelthen bunde i manglende historisk viden for det er faktuelt forkert.



Redigeret af Rasmus Larsen - 24-Maj-2017 kl. 08:38
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3334353637 43>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu