recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED vs. LED - Åben diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED vs. LED - Åben diskussion

 Besvar Besvar Side  <1234 43>
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hothers problemer med OLED har vel mest at gøre med, at han selv har et LCD TV.


Og hvad er problemet med burn in for ham egentligt? Har han da sine TV i mange år?Big smile


Burnin kan vel komme på kort tid hvis man er uheldig.

Og hvem gider købe et brugt tv med skade.

Heldigvis ser det ud til at risikoen er meget lille med oled kontra de gamle plasma dage .
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hothers problemer med OLED har vel mest at gøre med, at han selv har et LCD TV.


Og hvad er problemet med burn in for ham egentligt? Har han da sine TV i mange år?Big smile


Burnin kan vel komme på kort tid hvis man er uheldig.

Og hvem gider købe et brugt tv med skade.

Heldigvis ser det ud til at risikoen er meget lille med oled kontra de gamle plasma dage .

 
Jeg har flere gange beskrevet min problematik. Jeg har i mine øjne altid købt noget at det bedste rent billede mæssigt. Det betyder jo også, at jeg ønsker at passe rigtigt godt på mine ting. Da 3D kom til plasma kom samtidig en forøget mulighed for at få burn-in - en del oplevede det i det mindste. Jeg undgik ved næsten altid at blæse et TV-billede så stort op, at logo´erne var væk. Det er ikke en situation jeg ønsker at stå i igen. Jeg er bare en stædig gammel rad.

Nej Naiera, mit problem er ikke at jeg har et LCD. LCD´et er årsagen til at jeg i fred og ro kan nyde et fremragende billede. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 19:57
Hother.

Folk med OLED nyder også et fremragende billede. Ligesom folk med PLASMA gjorde i 2006 da du prædikede Plasma vs. LED. Selv da Burn-in var et mega-problem for plasma. Dengang handlede det om billedekvalitet.

Jeg siger ikke at LED er dårligt. Jeg siger bare det er OLED heller ikke. Og jeg kan sagtens forstå din bekymringer omkring OLED. De samme bekymringer andre havde i 2006 da du var PRO Plasma.

Alle jeg kender der har købt OLED har ikke fortrudt det et sekund. Dermed ikke sagt at der ikke er nogen der har burn-in problemer med OLED. Selvfølgelig er der det, men kun en brøkdel i forhold til dengang burn-in var et mega issue for PLASMA.


Jeg respekterer dine holdninger, men forstå at folk der kører OLED ikke ser burn-in som et problem, ligesom du ikke gjorde med PLASMA i sin tid.Smile





Redigeret af hummelmose - 14-Maj-2017 kl. 19:58
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Syntes det er helt ok at have forskellige meninger. Sådan har det altid været gennem tiden.

vi bliver aldrig enig om alle produkter.    Og blev vi det døde sådanne forum.

Du/I har ret - ved nærmere eftertanke kan jeg godt se, at censur ikke er vejen frem Smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Hother.

Folk med OLED nyder også et fremragende billede. Ligesom folk med PLASMA gjorde i 2006 da du prædikede Plasma vs. LED. Selv da Burn-in var et mega-problem for plasma. Dengang handlede det om billedekvalitet.

Jeg siger ikke at LED er dårligt. Jeg siger bare det er OLED heller ikke. Og jeg kan sagtens forstå din bekymringer omkring OLED. De samme bekymringer andre havde i 2006 da du var PRO Plasma.

Alle jeg kender der har købt OLED har ikke fortrudt det et sekund. Dermed ikke sagt at der ikke er nogen der har burn-in problemer med OLED. Selvfølgelig er der det, men kun en brøkdel i forhold til dengang burn-in var et mega issue for PLASMA.


Jeg respekterer dine holdninger, men forstå at folk der kører OLED ikke ser burn-in som et problem, ligesom du ikke gjorde med PLASMA i sin tid.Smile




Ja, det er jo same shit - bare med omvendt fortegn. Men jeg følger den jo også selvSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Stillerdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juni-2015
Sted: Tylstrup
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stillerdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 21:04
Tjae lad nu hothers være bange for burn in ved oled og beholde LCD


Der kommer alligevel et generations skift hvor LCD bliver udfaset så har han ikke andet valg, måske Qled dog, men der er sikkert os for stor risiko for burn in ;)

Vil ihverfald sige hothers, at hvis burn in ved et tv afskrækker dig, så tør jeg slet ikke tænke på hvordan du har det når konen bliver sur
Mads stiller
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Stillerdk Stillerdk skrev:

Tjae lad nu hothers være bange for burn in ved oled og beholde LCD


Der kommer alligevel et generations skift hvor LCD bliver udfaset så har han ikke andet valg, måske Qled dog, men der er sikkert os for stor risiko for burn in ;)

Vil ihverfald sige hothers, at hvis burn in ved et tv afskrækker dig, så tør jeg slet ikke tænke på hvordan du har det når konen bliver sur

Lad nu ikke det her blive personligt. please...


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Stillerdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juni-2015
Sted: Tylstrup
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stillerdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 21:11
Bare rolig ;)
Mennvil ihvertfald informere om at du ikke skal være bange for og købe oled pga. Burn in.
Folk der snakker om en teoretisk mulighed for burn in, kommer tit fra folk der ikke selv ejer et osv.
Der os forskel på teoretisk og praktisk .
Et fly kan os styrte ned i teorien, men gør det heldigvis sjældent i praksis :)
Ejer selv et oled, det er lcd overlegen på alle punkter :) så køb et, du bliver ikke skuffet :)
Mads stiller
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af Stillerdk Stillerdk skrev:

Bare rolig ;)
Mennvil ihvertfald informere om at du ikke skal være bange for og købe oled pga. Burn in.
Folk der snakker om en teoretisk mulighed for burn in, kommer tit fra folk der ikke selv ejer et osv.
Der os forskel på teoretisk og praktisk .
Et fly kan os styrte ned i teorien, men gør det heldigvis sjældent i praksis :)
Ejer selv et oled, det er lcd overlegen på alle punkter :) så køb et, du bliver ikke skuffet :)

Skal vi ikke nøjes med, at på nogle punkter lcd overlegent.
Helt som, at lcd på nogle punkter er oled overlegent.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Stillerdk Stillerdk skrev:

Bare rolig ;)
Mennvil ihvertfald informere om at du ikke skal være bange for og købe oled pga. Burn in.
Folk der snakker om en teoretisk mulighed for burn in, kommer tit fra folk der ikke selv ejer et osv.
Der os forskel på teoretisk og praktisk .
Et fly kan os styrte ned i teorien, men gør det heldigvis sjældent i praksis :)
Ejer selv et oled, det er lcd overlegen på alle punkter :) så køb et, du bliver ikke skuffet :)

Skal vi ikke nøjes med, at på nogle punkter lcd overlegent.
Helt som, at lcd på nogle punkter er oled overlegent.


Sådan en debat syntes jeg er interessant.:). På hvilket parameter er lcd oled overlegent?. Spurgt på absolut mest objektive måde vil jeg gerne understrege.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Stillerdk Stillerdk skrev:

Bare rolig ;)
Mennvil ihvertfald informere om at du ikke skal være bange for og købe oled pga. Burn in.
Folk der snakker om en teoretisk mulighed for burn in, kommer tit fra folk der ikke selv ejer et osv.
Der os forskel på teoretisk og praktisk .
Et fly kan os styrte ned i teorien, men gør det heldigvis sjældent i praksis :)
Ejer selv et oled, det er lcd overlegen på alle punkter :) så køb et, du bliver ikke skuffet :)

Skal vi ikke nøjes med, at på nogle punkter lcd overlegent.
Helt som, at lcd på nogle punkter er oled overlegent.


Sådan en debat syntes jeg er interessant.:). På hvilket parameter er lcd oled overlegent?. Spurgt på absolut mest objektive måde vil jeg gerne understrege.

Lysstyrke både ved sdr og hdr, hvem gider se vintersport på oled, når sneen ikke kan gengives i korrekt hvid farve.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 22:08
Det har Hother vel svaret på.

Jeg kan godt forstå Hother, selvom jeg ikke selv skal eje et LCD-TV. Mit gamle Panasonic G20 er godt til retention, hvilket betyder at jeg er meget opmærksom på statiske billeder, og går og slukker tvet i tide og utide, fx hvis jeg lige skal anrette lidt guf til filmen. Det er faktisk pisseirriterende.

Jeg skal have et OLED næste gang (hvis panasonic eller sony får lavet et der både er noget værd og til at betale), men jeg kan godt følge Hother.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 43>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu