recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED vs. LED - Åben diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED vs. LED - Åben diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 1920212223 43>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvorfor har du ikke selv et Oled TV hængende?


Fordi jeg - modsat andre - render rundt og siger "jeg vil have det bedste", lige efter at have  købe det "næstbedste" (eller ringere).

Lige nu udlever jeg en gammel drøm, med et gammelt tv. Når det ikke kan længere, kan det være at jeg køber en "nyt-brugt" tv eller et "nyt-nyt" tv. OG er det i morgen det sker, er jeg ikke i tvivl om hvad det skal være, hvis det skal være "nyt-nyt".

At jeg ikke har topklasen af tv hængende i min stue gør ikke at jeg ikke kan følge med i, hvad der rykker. Hvornår har du sidst set et LG OLED 2017 version i kalibreret udgave?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 00:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvorfor har du ikke selv et Oled TV hængende?


Fordi jeg - modsat andre - render rundt og siger "jeg vil have det bedste", lige efter at have  købe det "næstbedste" (eller ringere).

Lige nu udlever jeg en gammel drøm, med et gammelt tv. Når det ikke kan længere, kan det være at jeg køber en "nyt-brugt" tv eller et "nyt-nyt" tv. OG er det i morgen det sker, er jeg ikke i tvivl om hvad det skal være, hvis det skal være "nyt-nyt".

At jeg ikke har topklasen af tv hængende i min stue gør ikke at jeg ikke kan følge med i, hvad der rykker. Hvornår har du sidst set et LG OLED 2017 version i kalibreret udgave?

Klaus
Nu er det jo mit CX800 som Kampus har. Et TV som du kan læse rigtigt meget godt om i diverse tests, og for den sags skyld i min gamle biotråd. 

Det er jo Kampus der afgøre om hun mener at hun har det bedste, og ingen andre. CX800 er meget tæt på DX900 på rigtigt mange af de forskellige billede aspekter. Den største forskel er nok på HDR siden.

Tror i øvrigt at det er enormt svært at komme til at se et LG 7 serie TV kalibreret. Elgiganten? Power? HFK? snik snak.

Pøj pøj med din udleven af din livsdrøm, så hygger vi andre os i mellemtiden med de gode TV vi har, uanset hvad du så end måtte mene om dem. Vi er stadig nogen der ikke behøver at have nogen til at fortælle os, hvad DE mener er godt. Noget jeg mere lægger vægt på er udtalelser fra folk som jeg kender, og der har haft en given TV model i gennem længere tid. Det andet er snik-snak, jeg kan ikke bruge det til en pind.


Redigeret af Hother - 20-Maj-2017 kl. 01:58
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 07:18
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er jo Kampus der afgøre om hun mener at hun har det bedste, og ingen andre. CX800 er meget tæt på DX900 på rigtigt mange af de forskellige billede aspekter.


Se, lige der fortalte du at hun ikke har det bedste, hvis alt er en subjektiv vurdering, så er vi tilbage ved http://moppe.dk/lcdfabrik.html


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Noget jeg mere lægger vægt på er udtalelser fra folk som jeg kender, og der har haft en given TV model i gennem længere tid.


Undtagen, når det gælder indebrændings på OLED tv.....


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvorfor har du ikke selv et Oled TV hængende?


Fordi jeg - modsat andre - render rundt og siger "jeg vil have det bedste", lige efter at have  købe det "næstbedste" (eller ringere).

Lige nu udlever jeg en gammel drøm, med et gammelt tv. Når det ikke kan længere, kan det være at jeg køber en "nyt-brugt" tv eller et "nyt-nyt" tv. OG er det i morgen det sker, er jeg ikke i tvivl om hvad det skal være, hvis det skal være "nyt-nyt".

At jeg ikke har topklasen af tv hængende i min stue gør ikke at jeg ikke kan følge med i, hvad der rykker. Hvornår har du sidst set et LG OLED 2017 version i kalibreret udgave?

Klaus

Jamen det er jo det der er direkte modstridende. Du plæderer for det der i din verden er bedst, og "nøjes" med en gammel teknologi. Du må leve i to verdener, når du ikke istedet forsvarer dit eget valg.

Det vil altid være en subjektiv udtalelse "jeg går efter det bedste", og underforstået "for mig". Ift mit gamle Pio TV, er Pana LED TV'et en opgradering i både str og billedkvalitet. Jeg har set på mange OLED TV siden de kom i butikkerne, og tænkt at billedet så for kunstigt ud ift til mit Pioneer. Så derfor valgte jeg ikke OLED denne gang - måske næste gang.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvorfor har du ikke selv et Oled TV hængende?


Fordi jeg - modsat andre - render rundt og siger "jeg vil have det bedste", lige efter at have  købe det "næstbedste" (eller ringere).

Lige nu udlever jeg en gammel drøm, med et gammelt tv. Når det ikke kan længere, kan det være at jeg køber en "nyt-brugt" tv eller et "nyt-nyt" tv. OG er det i morgen det sker, er jeg ikke i tvivl om hvad det skal være, hvis det skal være "nyt-nyt".

At jeg ikke har topklasen af tv hængende i min stue gør ikke at jeg ikke kan følge med i, hvad der rykker. Hvornår har du sidst set et LG OLED 2017 version i kalibreret udgave?

Klaus

Jamen det er jo det der er direkte modstridende. Du plæderer for det der i din verden er bedst, og "nøjes" med en gammel teknologi. Du må leve i to verdener, når du ikke istedet forsvarer dit eget valg.

Det vil altid være en subjektiv udtalelse "jeg går efter det bedste", og underforstået "for mig". Ift mit gamle Pio TV, er Pana LED TV'et en opgradering i både str og billedkvalitet. Jeg har set på mange OLED TV siden de kom i butikkerne, og tænkt at billedet så for kunstigt ud ift til mit Pioneer. Så derfor valgte jeg ikke OLED denne gang - måske næste gang.

Sorry - men det er jo en direkte omgang bullshit og netop det der gør debatten hamrende subjektiv.
Man skal da ikke forsvare det der er sit eget valg, som markedets bedste?

KlausDM, kan da fint argumentere for hvad der i hans øjne er bedste - uanset hvad han måtte have på sin egen væg?
Ellers forstår jeg ikke folk, der aldrig har haft et OLED i egne hænder kan kommentere på det overhovedet.
Jeg kan også fint argumentere for at min Ford Mondeo er en rigtig lækker bil. Men jeg kan fint sætte pris på en ferrari og argumentere hvorfor det er en bedre bil.

EDIT: Og igen, der er vel reelt ikke et tv der kan vurderes ud fra en opstilling i elgiganten eller andre i den stil.
For jeg er bestemt enig i at demo OLED (OG alle andre tv), ser alt for kunstige ud med deres "butiksindstillinger".


Redigeret af Bromberg5 - 20-Maj-2017 kl. 09:51
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvorfor har du ikke selv et Oled TV hængende?


Fordi jeg - modsat andre - render rundt og siger "jeg vil have det bedste", lige efter at have  købe det "næstbedste" (eller ringere).

Lige nu udlever jeg en gammel drøm, med et gammelt tv. Når det ikke kan længere, kan det være at jeg køber en "nyt-brugt" tv eller et "nyt-nyt" tv. OG er det i morgen det sker, er jeg ikke i tvivl om hvad det skal være, hvis det skal være "nyt-nyt".

At jeg ikke har topklasen af tv hængende i min stue gør ikke at jeg ikke kan følge med i, hvad der rykker. Hvornår har du sidst set et LG OLED 2017 version i kalibreret udgave?

Klaus

Jamen det er jo det der er direkte modstridende. Du plæderer for det der i din verden er bedst, og "nøjes" med en gammel teknologi. Du må leve i to verdener, når du ikke istedet forsvarer dit eget valg.

Det vil altid være en subjektiv udtalelse "jeg går efter det bedste", og underforstået "for mig". Ift mit gamle Pio TV, er Pana LED TV'et en opgradering i både str og billedkvalitet. Jeg har set på mange OLED TV siden de kom i butikkerne, og tænkt at billedet så for kunstigt ud ift til mit Pioneer. Så derfor valgte jeg ikke OLED denne gang - måske næste gang.

Sorry - men det er jo en direkte omgang bullshit og netop det der gør debatten hamrende subjektiv.
Man skal da ikke forsvare det der er sit eget valg, som markedets bedste?

- HELT ENIG!!!!!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 09:55
Bromberg5 @ Det er endnu mere bullshit at anerkende at folk der aldrig har "haft et OLED i egne hænder" kan argumentere på det overhovedet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 10:00
Jeg nedgør ikke OLED TV. Jeg plæderer for at der findes LED TV der gør det lige så godt på TV siden. HDR og 4K aner jeg intet om.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Bromberg5 @ Det er endnu mere bullshit at anerkende at folk der aldrig har "haft et OLED i egne hænder" kan argumentere på det overhovedet.

Forskellen er jo netop at jeg mener fint man kan argumentere på alt, såfremt man har stiftet bekendtskab med det man udtaler sig om.

KlausDm er fint valid i den debat uanset hvad han måtte have selv - Det er det jeg læser, du skriver han ikke er. Han burde istedet argumentere for sit eget som det bedste? Er det korrekt forstået?

Jeg er helt enig i at du med CX800 til alm tv brug har et af markedet absolut bedste tv - bestemt.

Og jeg finder det da befriende at du ikke vil udtale dig om hdr eks. Det er nemlig i den debat kæden hopper af for mig, når high end lcd, skal ligestilles med OLED, eller nogen argumentere enddog for at lcd´en er bedre - når kilden er hdr.
Her er jeg eks også i tvivl om hvor meget Hother har at hente i billedkvalitet når forbruget er til alm tv.
Det er en ret stor udgift, for måske ikke ret meget.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 

Det vil altid være en subjektiv udtalelse "jeg går efter det bedste", og underforstået "for mig". Ift mit gamle Pio TV, er Pana LED TV'et en opgradering i både str og billedkvalitet. Jeg har set på mange OLED TV siden de kom i butikkerne, og tænkt at billedet så for kunstigt ud ift til mit Pioneer. Så derfor valgte jeg ikke OLED denne gang - måske næste gang.
At dit tv køb er en opgradering er da ikke lig med at du er gået efter det bedste. Og det er slet ikke lig med at skive "jeg vil have det bedste."

Da du købte din 800 gik du da efter det bedste?

Fik du det bedste ? (Hvis ja hvordan er 800 bedre end 900?)

At A er væsentligt billigere end B, som kun er marginalt bedre end A. Gør ikke A bedre, men blot til bedre køb, og der er forskel uanset om du kan lide det eller ej. 


Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Bromberg5 @ Det er endnu mere bullshit at anerkende at folk der aldrig har "haft et OLED i egne hænder" kan argumentere på det overhovedet.


Forskellen er jo netop at jeg mener fint man kan argumentere på alt, såfremt man har stiftet bekendtskab med det man udtaler sig om.

KlausDm er fint valid i den debat uanset hvad han måtte have selv - Det er det jeg læser, du skriver han ikke er. Han burde istedet argumentere for sit eget som det bedste? Er det korrekt forstået?

Jeg er helt enig i at du med CX800 til alm tv brug har et af markedet absolut bedste tv - bestemt.

Og jeg finder det da befriende at du ikke vil udtale dig om hdr eks. Det er nemlig i den debat kæden hopper af for mig, når high end lcd, skal ligestilles med OLED, eller nogen argumentere enddog for at lcd´en er bedre - når kilden er hdr.
Her er jeg eks også i tvivl om hvor meget Hother har at hente i billedkvalitet når forbruget er til alm tv.
Det er en ret stor udgift, for måske ikke ret meget.

Ja det er klart! Der hvor kæden hopper af, er når folk istemmer koret af tilhængere uden at ane en hujende fis om OLED.

Set fra mit perspektiv, er der intet vundet i bilkedkvalitet til alm TV-kigning.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 

Det vil altid være en subjektiv udtalelse "jeg går efter det bedste", og underforstået "for mig". Ift mit gamle Pio TV, er Pana LED TV'et en opgradering i både str og billedkvalitet. Jeg har set på mange OLED TV siden de kom i butikkerne, og tænkt at billedet så for kunstigt ud ift til mit Pioneer. Så derfor valgte jeg ikke OLED denne gang - måske næste gang.

At dit tv køb er en opgradering er da ikke lig med at du er gået efter det bedste. Og det er slet ikke lig med at skive "jeg vil have det bedste."

Da du købte din 800 gik du da efter det bedste?

Fik du det bedste ? (Hvis ja hvordan er 800 bedre end 900?)

At A er væsentligt billigere end B, som kun er marginalt bedre end A. Gør ikke A bedre, men blot til bedre køb, og der er forskel uanset om du kan lide det eller ej. 



Kender du ordet "subjektiv"?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1920212223 43>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu