recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED vs. LED - Åben diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED vs. LED - Åben diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 2021222324 43>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Jamen det er jo det der er direkte modstridende. Du plæderer for det der i din verden er bedst, og "nøjes" med en gammel teknologi. Du må leve i to verdener, når du ikke istedet forsvarer dit eget valg.



Slet ikke.


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Det vil altid være en subjektiv udtalelse "jeg går efter det bedste", og underforstået "for mig". Ift mit gamle Pio TV, er Pana LED TV'et en opgradering i både str og billedkvalitet. Jeg har set på mange OLED TV siden de kom i butikkerne, og tænkt at billedet så for kunstigt ud ift til mit Pioneer. Så derfor valgte jeg ikke OLED denne gang - måske næste gang.


Det er så egenligt lidt synd for dig at du sammenligner dit nuværende og tidligere kalibrerede tv med diverse OLED tv i butiksindstillinger.
Men i den betragtning kan jeg godt forstå at du tror at du har det bedste.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Bromberg5 @ Det er endnu mere bullshit at anerkende at folk der aldrig har "haft et OLED i egne hænder" kan argumentere på det overhovedet.


Og du som ikke har haft OLED i dine egne hænder kan så heller ikke sige en hat omkring billedkvaliteten, ensidige sammenligne med dit nuværende. Faktisk ved du slet ikke om du har det bedste til dig.......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 

Det vil altid være en subjektiv udtalelse "jeg går efter det bedste", og underforstået "for mig". Ift mit gamle Pio TV, er Pana LED TV'et en opgradering i både str og billedkvalitet. Jeg har set på mange OLED TV siden de kom i butikkerne, og tænkt at billedet så for kunstigt ud ift til mit Pioneer. Så derfor valgte jeg ikke OLED denne gang - måske næste gang.

At dit tv køb er en opgradering er da ikke lig med at du er gået efter det bedste. Og det er slet ikke lig med at skive "jeg vil have det bedste."

Da du købte din 800 gik du da efter det bedste?

Fik du det bedste ? (Hvis ja hvordan er 800 bedre end 900?)

At A er væsentligt billigere end B, som kun er marginalt bedre end A. Gør ikke A bedre, men blot til bedre køb, og der er forskel uanset om du kan lide det eller ej. 



Kender du ordet "subjektiv"?
Ja, men jeg er ikke enig med dig i at du kan dække dit udsag ind under det hvis der (også for dig) er andre tv som er bedre.

Da du købte din 800 gik du da efter det bedste?

Fik du det bedste ? (Hvis ja hvordan er 800 bedre end 900?)
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Online
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 10:48
Kampus - hvornår ved man mere end en hujende fis om oled? Som ejer eller hvordan?


Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg nedgør ikke OLED TV. Jeg plæderer for at der findes LED TV der gør det lige så godt på TV siden. HDR og 4K aner jeg intet om.
Muligt, men det holder dig jo ikke fra at skrive.
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


ja LCD falder igennen på 4K HDR visning af sort stjernehimmel, ikke på 1080p som er det jeg ser på mit LED TV.
Udover at jeg ikke finder grundlaget for dit skriveri i tråd med de krav du stiller til andre, så undre jeg mig over hvorfra du har det med at "LCD falder igennen på 4K HDR " men ikke på 1080P?
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Kampus - hvornår ved man mere end en hujende fis om oled? Som ejer eller hvordan?




- det undrer også mig    Både Kampus og Hother tar jo tydeligvis afstand fra test ,specielt når de ikke bryder sig om resultatet. . Og ingen brugere har en jordisk chance for et reelt sammenligningsgrundlag, så øhhh . . . . ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Kampus - hvornår ved man mere end en hujende fis om oled? Som ejer eller hvordan?




- det undrer også mig    Både Kampus og Hother tar jo tydeligvis afstand fra test ,specielt når de ikke bryder sig om resultatet. . Og ingen brugere har en jordisk chance for et reelt sammenligningsgrundlag, så øhhh . . . . ?

Det er jo netop det der gør denne slags tråde underholdende :)
Mindes en tråd hvor nogle havde hevet 20 tilfældige personer ind til en kigtest og de 20 personer vidste ikke af OLED var det bedste så de valgte et forkert tv som det bedste, der var også en masse spændende forklaringer som man også ser i denne tråd

Men OLED er da en spændende ide, og det bliver interesant at se den bliver til noget eller bare forsvinder igen ligesom med plasma
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Online
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Kampus - hvornår ved man mere end en hujende fis om oled? Som ejer eller hvordan?




- det undrer også mig    Både Kampus og Hother tar jo tydeligvis afstand fra test ,specielt når de ikke bryder sig om resultatet. . Og ingen brugere har en jordisk chance for et reelt sammenligningsgrundlag, så øhhh . . . . ?

Det er jo netop det der gør denne slags tråde underholdende :)
Mindes en tråd hvor nogle havde hevet 20 tilfældige personer ind til en kigtest og de 20 personer vidste ikke af OLED var det bedste så de valgte et forkert tv som det bedste, der var også en masse spændende forklaringer som man også ser i denne tråd

Men OLED er da en spændende ide, og det bliver interesant at se den bliver til noget eller bare forsvinder igen ligesom med plasma


Hehe det er nu skægt - overordnet set om som teknik, er lcd så den løsning der overlever den nuværende krig? Ift oled selvfølgelig. Kommende teknikker er svære at spå om, men for nu?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Online
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Kampus - hvornår ved man mere end en hujende fis om oled? Som ejer eller hvordan?




- det undrer også mig    Både Kampus og Hother tar jo tydeligvis afstand fra test ,specielt når de ikke bryder sig om resultatet. . Og ingen brugere har en jordisk chance for et reelt sammenligningsgrundlag, så øhhh . . . . ?

Det er jo netop det der gør denne slags tråde underholdende :)
Mindes en tråd hvor nogle havde hevet 20 tilfældige personer ind til en kigtest og de 20 personer vidste ikke af OLED var det bedste så de valgte et forkert tv som det bedste, der var også en masse spændende forklaringer som man også ser i denne tråd

Men OLED er da en spændende ide, og det bliver interesant at se den bliver til noget eller bare forsvinder igen ligesom med plasma


Hehe det er nu skægt - overordnet set og alene på tekniken, er lcd så den løsning der overlever den nuværende krig? Ift oled selvfølgelig. Kommende teknikker er svære at spå om, men for nu?
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:



Men OLED er da en spændende ide, og det bliver interesant at se den bliver til noget eller bare forsvinder igen ligesom med plasma

Jeg tror OLED forsvinder igen. Det er der meget der taler for, som man kan se her i tråden. Specielt argumentet om "mælkevejen" havde tyndge og viser klart at der sidder nogle få derude der ser lige igennem hypen. LCD er stadig fremtiden. Ingen tvivl om det.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:



Men OLED er da en spændende ide, og det bliver interesant at se den bliver til noget eller bare forsvinder igen ligesom med plasma


Jeg tror OLED forsvinder igen. Det er der meget der taler for, som man kan se her i tråden. Specielt argumentet om "mælkevejen" havde tyndge og viser klart at der sidder nogle få derude der ser lige igennem hypen. LCD er stadig fremtiden. Ingen tvivl om det.


Go humor , - altså den med at LCD er fremtiden . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 15:37
Hvad forventer man at produktions omkostningerne er til OLED og LCD ?

Billigste variant vil fremover have en stor del af markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2021222324 43>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu