recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED vs. LED - Åben diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED vs. LED - Åben diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 3233343536 43>
Forfatter
Besked
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Når jeg engang får mit Oled, så vil jeg huske på, at det "ægte" TVbillede først skal igennem et filter, for at det kan virke rigtigt og ægte 😀

Hvorimod Qled er falsk og forkert - indtil en producent i forbindelse med inkjet-printing forener OLED og det nuværende Qled i ægte QLED. 

QLED er vel ikke falsk og forkert, Samsung bruger bare betegnelsen på noget der ikke er QLED.

LG OLED benytter Organic Light Emitting Diodes = OLED - det ganske ægte.

Hvor friggin svært kan det være at forstå?!

Det er længe siden jeg har set en tråd med SÅ mange faktaresistente og trollende indlæg (og nogen skal seriøst google hvad det betyder at trolle)


Både LG og Samsung bruger navne på teknologier de ikke har gidet at færdig udvikle

Helt enig i af der er mange faktaresistente indlæg, bland andet har du lige lavet et

Redigeret af Furry - 23-Maj-2017 kl. 21:26
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 21:41
Hvad er det du mener, der ikke er færdigt ved LGs OLED teknologi? OLED er blot en forkortelse for en type diode, som er lavet af organisk materiale. Der er intet krav til farve eller anvendelse. Der findes endda billygter lavet af OLED. Jeg tror ikke helt jeg forstår hvorfor det pludselig er blevet en fadæse, at der er et farvefilter i. Der er også et antireflektivt filter i, og på nogle af dem er der også ... wait for it... et polarisationsfilter! Lad os køre en sensationsartikel på dét.

Har du styr på hvor mange filtre og lag du har i dit LCD-TV? Der er MANGE! Ét af dem er et farvefilter...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


---

Undrer mig over de anstrengelser folk gør sig for at forsvare LGs løgne
Kom dog ud busken og sig, ja jeg ved LGs OLED ikke er rigtig OLED, men jeg syntes de har det bedste billede


Hvem forsvarer LGs "løgne"? Det er helt velkendt hvordan LGs virker og har været det længe. Det er der ingen der har lagt skjul på. Hvorfor skulle de også det?


Det undrer mig bare hvorfor Samsung bliver nævnt som løgner, men ingen siger det om LG, tværtimod så bliver der brugt tid på af forsvare dem

Når begge laver tv hvor navnet lover noget som det ikke indeholder


Furry du er da vist den største provokatør der er i denne tråd, og det siger da ikke så lidt, så tillykke med det.

Jeg er da glad for prisen og æren, og sidder netop og overvejer at ændre min signatur

Men jeg er ikke en provokatør, jeg er bare ikke en del at lemminge flokken, og derfor kan jeg tillade mig at købe det tv der er bedst uden at tage hensyn til hvad der moderne

Det gør også at jeg kan tillade mig at sige at både Samsung og LG sælger deres tv på teknologier de ikke indeholder, men nok har en marketingd afdeling der ikke gad at vente på at disse teknologier blev færdig udviklet

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 21:45
Samsung skulle bare have kaldt den nuværende teknologi for Q-LCD, så man vidste at der stadig var tale om et traditionelt baggrundsbelyst panel, og ikke om et der er lysstyret på pixel niveau, som LG's . .

Forøvrigt er jeg temmelig spændt på Samsungs 2017 9' serie , som er det eneste sted jeg fornemmer noget reelt innovation i LCD verdenen . Men vi snakker altså også priser helt oppe i OLED himmelen . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 21:48
Hej , jeg har et spørgsmål , håber ikke det "drukner". Jeg havde tidligere et 55VT50 plasma (der desværre brændte af) og nu et 55CX725. Der må jo være flere herinde der er skiftet fra Plasma eller LCD til OLED.. Hvordan klarer OLED det når man ser via streaming (Netflix-HBO-Viaplay) i de mørke/sorte områder? Lige netop der haltede mit plasma , der var nogen gange at det sorte var opdelt i større og mindre plamager , men ved Blu-ray var det fint. På LCD oplever jeg ikke samme problem , men man kigger jo altid efter nyt :-)
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Når jeg engang får mit Oled, så vil jeg huske på, at det "ægte" TVbillede først skal igennem et filter, for at det kan virke rigtigt og ægte 😀

Hvorimod Qled er falsk og forkert - indtil en producent i forbindelse med inkjet-printing forener OLED og det nuværende Qled i ægte QLED. 

QLED er vel ikke falsk og forkert, Samsung bruger bare betegnelsen på noget der ikke er QLED.

LG OLED benytter Organic Light Emitting Diodes = OLED - det ganske ægte.

Hvor friggin svært kan det være at forstå?!

Det er længe siden jeg har set en tråd med SÅ mange faktaresistente og trollende indlæg (og nogen skal seriøst google hvad det betyder at trolle)


Både LG og Samsung bruger navne på teknologier de ikke har gidet at færdig udvikle

Helt enig i af der er mange faktaresistente indlæg, bland andet har du lige lavet et

Ved du hvad faktaresistent betyder?

Jeg orker ikke igen at skrive hvad OLED betyder - du kan selv kigge et par indlæg tilbage.

Det er et fakta at LG's tv benytter OLEDS = et OLED tv.

Hvad er det du ikke forstår?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

 
Det gør også at jeg kan tillade mig at sige at både Samsung og LG sælger deres tv på teknologier de ikke indeholder

Hvad betyder OLED? Indeholder LG's tv OLEDS? Er LG's tv et OLED tv?

Benytter Samsungs "QLED" faktisk QLEDs? (jeg kan fortælle dig at svaret er nej).

Gider du så stoppe nu?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

En løsning på burn in-problemet kommer måske i 2018

To be fixed in 2018

Bad news for everyone who wanted to get an OLED TV soon. Some industry experts have told Fudzilla that current generation OLED TVs suffer from a built in defect and that the companies are seeing a lot of TVs being returned after a year of use.

It looks like Quantum dot or Sony Backlight Master Drive LED technology might be your best bet at least for a little while because OLED TVs are still expensive, and the fact that they might get burn in after a while makes them less attractive. There is always good old LED TV, a technology that is predominantly available and manages panels larger than 55 inch at reasonable prices.

This burn in problem could cause some major recalls at some point in the near future but our industry source, who wants to remain unnamed, did mention that there might be a solution in 2018 for the problem. Unfortunately, the solution will happen with the next generation of OLED panels.

So, getting great color levels and black that doesn’t not looked washed up have their downsides too. The same problem didn’t affect the small panels such as the ones in phones and tablets - it occurs when on large panels only. Samsung and Sony are sticking with alternative technologies for the time being while LG has been pushing for OLEDs for a while.

http://www.fudzilla.com/news/42511-oled-suffers-from-burn-in-effect


Jeg bragte denne artikel, som nogle kaldte et rygte. Ikke desto mindre er vi blevet enige om, at der kan forekomme burn-in på Oled.
Selv Panasonic har indrømmet, at det kan ske.
Det må være en nyhed til forsiderne på de danske fora.
Så langt så godt😀

Clickbait kongen har talt. LOL!
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 22:25
"SHOULD I BUY THE SONY KD-65A1 OLED?

I love the Sony A1. It's magnificent. This was my most anticipated TV of 2017, and I'm not disappointed.

It’s a shame that it's taken so long for Sony to put out a 4K OLED TV – but the timing is right, because OLED tech has really matured. Factor in Sony's own expertise in colour and motion, as well as its willingness to experiment with radical sound systems, and what you have is something of a landmark.

The only real issue here is the price. There's no getting away from the £5000 price tag for the 65-inch model, although it isn't so eye-watering if you put it in context. The top-end Signature W7 OLED from LG costs £8000 at 65 inches, and the LG E7 costs the same. Last year's premium LG E6 costs £3500 at 65 inches – and the Sony A1 is demonstrably better than that.

Then there are LCD screens, which have also improved this year and will no doubt be cheaper. The A1 is nowhere near as bright as the Samsung Q9F or the Samsung Q7F, but it does compensate with immaculate lighting uniformity.

If you have the cash to splash, and you're after a big screen with deep blacks, smooth motion and precision lighting, you can't get much better than this.
Buy now from Sony

VERDICT
Sony's first 4K OLED is a triumph."


Du tager altså fejl IGEN Bent. LOL



Redigeret af Mefisto - 23-Maj-2017 kl. 22:27
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Når jeg engang får mit Oled, så vil jeg huske på, at det "ægte" TVbillede først skal igennem et filter, for at det kan virke rigtigt og ægte 😀

Hvorimod Qled er falsk og forkert - indtil en producent i forbindelse med inkjet-printing forener OLED og det nuværende Qled i ægte QLED. 

QLED er vel ikke falsk og forkert, Samsung bruger bare betegnelsen på noget der ikke er QLED.

LG OLED benytter Organic Light Emitting Diodes = OLED - det ganske ægte.

Hvor friggin svært kan det være at forstå?!

Det er længe siden jeg har set en tråd med SÅ mange faktaresistente og trollende indlæg (og nogen skal seriøst google hvad det betyder at trolle)


Både LG og Samsung bruger navne på teknologier de ikke har gidet at færdig udvikle

Helt enig i af der er mange faktaresistente indlæg, bland andet har du lige lavet et


Ved du hvad faktaresistent betyder?

Jeg orker ikke igen at skrive hvad OLED betyder - du kan selv kigge et par indlæg tilbage.

Det er et fakta at LG's tv benytter OLEDS = et OLED tv.

Hvad er det du ikke forstår?


Ved du selv hvad faktaresistent betyder?
Ved du også af du er det ?

Jeg orker heller ikke af finde det link jeg brugte tidligere der viste af OLED i starten var en betegnelse for mere end nogle ensfarve dioder

Samsung har et Quantum dot LCD TV altså QLED TV

Men selvfølgelig kan det være sværdt af forstå det når man er faktaresistent

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 22:39
"Should you buy one?
If it's within your budget, yes, please, absolutely - and invite me over to join you on your next Netflix binge. In fact, you should buy Samsung's latest QLED as well so we can do a side-by side comparison.

Seriously, though - having sat in front of this simply stunning television range for as long as I did watching Mad Max: Fury Road (explosions!), Gravity (space scenes are so good with OLED) and Beastmaster (I didn't get a whole lot of sleep, I'll admit) it's incredibly difficult not to completely fangirl over it.

The difference between OLED and Super UHD HDR10 is huge. Hell, even the difference between 2016 OLED and 2017 OLED is huge. Every issue has been addressed, and it's really only a matter of time (and competition) before OLED becomes standard. LG isn't focusing on UHD after this - it is putting all of it's efforts into OLED because the quality difference is just so vast.

If having the best picture quality in a unit that looks gorgeous in the home is high on your list of importance features to look for in a new (investment level) TV, you really can't go past it. You just might need to win Lotto to get one."

Hov! Der var lige en mere der beviser at Bent er på skovtur. Denne gang det kendte og respekterede AV magasin GIZMODO der slår fast, at man kun køber LCD hvis man ikke har råd til andet Wink
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

 
Det gør også at jeg kan tillade mig at sige at både Samsung og LG sælger deres tv på teknologier de ikke indeholder


Hvad betyder OLED? Indeholder LG's tv OLEDS? Er LG's tv et OLED tv?

Benytter Samsungs "QLED" faktisk QLEDs? (jeg kan fortælle dig at svaret er nej).

Gider du så stoppe nu?


Hvis det også kom en (jeg kan fortælle dig at svaret er nej) parentes på din omtale af LG så ville vi nærme os noget

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3233343536 43>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu