recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED vs. LED - Åben diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED vs. LED - Åben diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 3435363738 43>
Forfatter
Besked
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 08:45
Nu har jeg fulgt denne og en del andre OLED/LCD tråde her på recordere.

Jeg misunder de der holder ved og nøgternt prøver at banke lidt fakta ind i hovedet på nogle få udvalgte trolls/ignoranter/kald dem hvad du vil.

Med hvad der er pinligt tydeligt for mig og hvis jeg skulle gætte, også for den stille majoritet, er at disse individer (Læs: Trolls/ignoranter osv) ikke bidrager med noget positivt eller konstuktivt til en ellers relevant diskussion. Hvad de der i mod bidrager med, er at forplumrer debatten til Nationen niveau og skræmme folk væk fra en ellers fantastisk hjemmeside/forum.

Derfor moderatorer, er det muligt at give brugere som bentpetersson, Furry osv en lille timeout fra forummet. Det hjælper på min søn når han er lige overgearet nok og mon ikke det kan give disse personer en pusterum til at samle tankerne om hvad de egentlig bidrager med.


Redigeret af Silentbob - 24-Maj-2017 kl. 09:57
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 08:55
Efter (for mig) 35 siders læsning må jeg blankt erkende at jeg lider af *burn-out*... Tongue

Og ellers er jeg ganske enig med Silentbob lige over mig.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schjelde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 09:09
Håber ikke der slettes indlæg eller tråden slettes.
Tråden er sjov og kan blive endnu sjovere hvis nu visse personer pludselig om x tid anskaffer dem et oled panel fra LG siddende i fabrikant som f.eks. LG Sony Panasonic Philips.

Et forum som dette virker fuldstændig modsat for hvad angår objektivitet i forhold til lignende tyske engelske eller franske forum. Der virker indlæg kritiske og hjælpsomme i stedet for at der her virker til at være en nærmest daglig agenda ved at skulle forsvare sit eget køb...og hvorfor?
Læs andre steder hvordan de kan have købt dx900 eller zd9 og ud over alle lovprisningerne om de 2 helt sikkert fantastiske produkter, kan der være masser af indlæg om banding eller blæserstøj eller manglende sort niveau eller lignende. Ligesom der med oled har været indlæg om motion problemer og mindre lysstyrke ift. De tidligere nævnte (blot få af mange eksempler)
Der skal testes burn in på oled tv siges i et indlæg for så senere at skrive at enkeltstående hændelse ikke danner nok grundlag for at udelukke burn in - osv. Osv.

Minder alt for meget om Apple bruger sviner en ny god Samsung mobil eller omvendt. (Er selv mest til Apple produkter men hvis mange millioner er glade for noget andet og tests siger noget andet er godt er det vel ikke ensbetydende med det jeg har nødvendigvis er elendigt)

I stedet kunne man måske erkende at "jeg har noget jeg er tilfreds med" men at der måske findes bedre derude er vel ikke altid en dårlig ting?
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Håber ikke der slettes indlæg eller tråden slettes.
Tråden er sjov og kan blive endnu sjovere hvis nu visse personer pludselig om x tid anskaffer dem et oled panel fra LG siddende i fabrikant som f.eks. LG Sony Panasonic Philips.

Et forum som dette virker fuldstændig modsat for hvad angår objektivitet i forhold til lignende tyske engelske eller franske forum. Der virker indlæg kritiske og hjælpsomme i stedet for at der her virker til at være en nærmest daglig agenda ved at skulle forsvare sit eget køb...og hvorfor?
Læs andre steder hvordan de kan have købt dx900 eller zd9 og ud over alle lovprisningerne om de 2 helt sikkert fantastiske produkter, kan der være masser af indlæg om banding eller blæserstøj eller manglende sort niveau eller lignende. Ligesom der med oled har været indlæg om motion problemer og mindre lysstyrke ift. De tidligere nævnte (blot få af mange eksempler)
Der skal testes burn in på oled tv siges i et indlæg for så senere at skrive at enkeltstående hændelse ikke danner nok grundlag for at udelukke burn in - osv. Osv.

Minder alt for meget om Apple bruger sviner en ny god Samsung mobil eller omvendt. (Er selv mest til Apple produkter men hvis mange millioner er glade for noget andet og tests siger noget andet er godt er det vel ikke ensbetydende med det jeg har nødvendigvis er elendigt)

I stedet kunne man måske erkende at "jeg har noget jeg er tilfreds med" men at der måske findes bedre derude er vel ikke altid en dårlig ting?


Fordi det er de færreste der vil indrømme eller indse at det produkt de har betalt mange penge for måske har nogle fejl og mangler.

De fleste anbefaler og lovpriser det produkt de selv har.

Når der er en tråd ang. hvilket højttalere man skal købe er det kun et spørgsmål om tid, før en bestemt bruger anbefaler samme mærke igen og igen. Nogle gange endda samme model.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Nu har jeg fulgt denne og en del andre OLED/LCD tråde her på recordere.

Jeg misunder de der holder ved og nøgternt prøver at banke lidt fakta ind i hovedet på nogle få udvalgte trolls/ignoranter/kald dem hvad du vil.

Med hvad der er pinligt tydeligt for mig og hvis jeg skulle gætte, også for den stille majoritet, er at disse individer (Læs: Trolls/ignoranter osv) ikke bidrager med noget positivt eller konstuktivt til en ellers relevant diskussion. Hvad de der i mod bidrager med, er at forplumrer debatten til Nationen niveau og skræmme folk væk fra en ellers fantastisk hjemmeside/forum.

Derfor moderatorer, er det muligt at give brugere som bentpetersson, Furry osv en lille timeout fra forummet. Det hjælper på min søn når han er lige overgearet nok og mon ikke det kan give disse personer en pusterum til at samle tankerne om hvad de egentlig bidrager med.


Må vi være fri! Det her er ikke Nordkorea, så tanker og meninger er fri, og skal ikke censureres. Jeg er sikker på selv du kan lære noget af tråden og være bedre rustet til dit næste TV køb.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 10:08
Jeg ejer et 65'' DX900 og købte det fordi det var det bedste TV efter mine krav i 2016.

Når der kommer et OLED i 75'' til fornuftige penge samt opfylder krav så bliver det næste TV.
en af mine krav er der skal være mere lys i skærmen så det kan overdøve sollys i dagtimerne.
OLED er meget tæt på men her fører mit LCD.
Aller de andre krav er jo simple   skal kunne gengive så korrekt som muligt og bedre end nuværende TV

At købe top modeller er altid dyrt.    men det er medregnet i interessen.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Nu har jeg fulgt denne og en del andre OLED/LCD tråde her på recordere.

Jeg misunder de der holder ved og nøgternt prøver at banke lidt fakta ind i hovedet på nogle få udvalgte trolls/ignoranter/kald dem hvad du vil.

Med hvad der er pinligt tydeligt for mig og hvis jeg skulle gætte, også for den stille majoritet, er at disse individer (Læs: Trolls/ignoranter osv) ikke bidrager med noget positivt eller konstuktivt til en ellers relevant diskussion. Hvad de der i mod bidrager med, er at forplumrer debatten til Nationen niveau og skræmme folk væk fra en ellers fantastisk hjemmeside/forum.

Derfor moderatorer, er det muligt at give brugere som bentpetersson, Furry osv en lille timeout fra forummet. Det hjælper på min søn når han er lige overgearet nok og mon ikke det kan give disse personer en pusterum til at samle tankerne om hvad de egentlig bidrager med.
Nok et af de mest sørgelige indlæg jeg længe har læst.

Hvis man ikke er enige med flertallet om et emne - et emne som ingen reelt kan være helt sikker på, så skal man altså have en pause fra forumment. en noget uhyggelig tanke hvis man tænker lidt videre.

Og inden du når alt for højt op i din selvforherligelse, så er du nok den som er nærmest til en pause fra forummet, for du lavede person angreb. Gå efter emnet - ikke personerneWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 10:26
Jeg kan ikke læse fransk, men min generelle opfattelse er, at folk i de fleste regioner af verden spejler sig i de produkter, som de køber. Det virker dog samtidig som om, at det er særligt gyldigt i Danmark. Måske fordi vi er så få mennesker og endnu færre entusiaster. Det betyder vel nok, at visse typer produkter nærmest bliver personificeret i et enkelt eller nogle få medlemmer (f.eks. DX900 som personificering af Hother - uden det på nogen måde skal lyde negativt fra min side).

Det giver en masse fnidder og det virker som om, at det er hele grundlaget for at debattere produkterne, der til tider kan være galt. Hvis vi alle starter med det udgangspunkt, at intet produkt er perfekt eller i nærheden af at være det, så tror jeg, at vi kunne have bedre debat. Ejer du et produkt, så start evt. med at find tre dårlige ting ved det før du lovpriser det. Selvom man har blødt 50.000 kroner for en tv-skærm, så kan man kun være sikker på én ting og det er, at der ½-1 år efter er noget bedre på markedet. Sådan er det og lad os da bare grine lidt af os selv til tider. Vi plejer bare vores interesse. Det er dyrt - men også sjovt.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Nu har jeg fulgt denne og en del andre OLED/LCD tråde her på recordere.

Jeg misunder de der holder ved og nøgternt prøver at banke lidt fakta ind i hovedet på nogle få udvalgte trolls/ignoranter/kald dem hvad du vil.

Med hvad der er pinligt tydeligt for mig og hvis jeg skulle gætte, også for den stille majoritet, er at disse individer (Læs: Trolls/ignoranter osv) ikke bidrager med noget positivt eller konstuktivt til en ellers relevant diskussion. Hvad de der i mod bidrager med, er at forplumrer debatten til Nationen niveau og skræmme folk væk fra en ellers fantastisk hjemmeside/forum.

Derfor moderatorer, er det muligt at give brugere som bentpetersson, Furry osv en lille timeout fra forummet. Det hjælper på min søn når han er lige overgearet nok og mon ikke det kan give disse personer en pusterum til at samle tankerne om hvad de egentlig bidrager med.
Nok et af de mest sørgelige indlæg jeg længe har læst.

Hvis man ikke er enige med flertallet om et emne - et emne som ingen reelt kan være helt sikker på, så skal man altså have en pause fra forumment. en noget uhyggelig tanke hvis man tænker lidt videre.

Og inden du når alt for højt op i din selvforherligelse, så er du nok den som er nærmest til en pause fra forummet, for du lavede person angreb. Gå efter emnet - ikke personerneWink


Du er så nok lige den sidste person der skal snakke om selvforherligelse.

Der er milevidt til forskel på at være uenig med flertallet/føre en konstruktiv debat og så være en ignorant tosse der ikke bidrager med andet end at bringe sindene i kog. Det er virkelig foruroligende, at dig og andre ikke kan se det.

Jeg kan godt forstå, at dig og Kampus bringer censur/Nordkorea, ind over for mit indlæg. I har vel ikke rigtig flere skud i bøssen. Sørgeligt argument  at tage i spil. Men lær nu at læs og forstå. Det er ikke det der efterspørges fra min side og det ville i også sagtens kunne se, hvis i ikke havde gravet jeres grøfter så voldsomt at i har svært ved at se ud over.


In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Nu har jeg fulgt denne og en del andre OLED/LCD tråde her på recordere.

Jeg misunder de der holder ved og nøgternt prøver at banke lidt fakta ind i hovedet på nogle få udvalgte trolls/ignoranter/kald dem hvad du vil.

Med hvad der er pinligt tydeligt for mig og hvis jeg skulle gætte, også for den stille majoritet, er at disse individer (Læs: Trolls/ignoranter osv) ikke bidrager med noget positivt eller konstuktivt til en ellers relevant diskussion. Hvad de der i mod bidrager med, er at forplumrer debatten til Nationen niveau og skræmme folk væk fra en ellers fantastisk hjemmeside/forum.

Derfor moderatorer, er det muligt at give brugere som bentpetersson, Furry osv en lille timeout fra forummet. Det hjælper på min søn når han er lige overgearet nok og mon ikke det kan give disse personer en pusterum til at samle tankerne om hvad de egentlig bidrager med.
Nok et af de mest sørgelige indlæg jeg længe har læst.

Hvis man ikke er enige med flertallet om et emne - et emne som ingen reelt kan være helt sikker på, så skal man altså have en pause fra forumment. en noget uhyggelig tanke hvis man tænker lidt videre.

Og inden du når alt for højt op i din selvforherligelse, så er du nok den som er nærmest til en pause fra forummet, for du lavede person angreb. Gå efter emnet - ikke personerneWink


Du er så nok lige den sidste person der skal snakke om selvforherligelse.

Der er milevidt til forskel på at være uenig med flertallet/føre en konstruktiv debat og så være en ignorant tosse der ikke bidrager med andet end at bringe sindene i kog. Det er virkelig foruroligende, at dig og andre ikke kan se det.

Jeg kan godt forstå, at dig og Kampus bringer censur/Nordkorea, ind over for mit indlæg. I har vel ikke rigtig flere skud i bøssen. Sørgeligt argument  at tage i spil. Men lær nu at læs og forstå. Det er ikke det der efterspørges fra min side og det ville i også sagtens kunne se, hvis i ikke havde gravet jeres grøfter så voldsomt at i har svært ved at se ud over.



Jeg kan nok ikke se, at den ene fløjs argumenter har været mere konstruktiv end den andens. 

Jeg kan bestemt godt få bragt mit sind i kog over indlæg som dit. Jo jeg har mange skud i bøssen, i et tilfælde som her tjener det bare intet formålWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Jeg ejer et 65'' DX900 og købte det fordi det var det bedste TV efter mine krav i 2016.

Når der kommer et OLED i 75'' til fornuftige penge samt opfylder krav så bliver det næste TV.
en af mine krav er der skal være mere lys i skærmen så det kan overdøve sollys i dagtimerne.
OLED er meget tæt på men her fører mit LCD.
Aller de andre krav er jo simple   skal kunne gengive så korrekt som muligt og bedre end nuværende TV

At købe top modeller er altid dyrt.    men det er medregnet i interessen.
Kan ikke være mener enig - bortset fra de 75 tommer, som jeg ikke har plads til.

Jeg vil seriøst kigge på EZ950E, og teste det igennem så godt jeg kan, på en måde som afspejler den måde jeg bruger mit TV på. Tilføjer EZ950E en reel værdi for mig, jamen så vil der formentlig blive investeret. Det er i det mindste spændende. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Må vi være fri! Det her er ikke Nordkorea, så tanker og meninger er fri, og skal ikke censureres. Jeg er sikker på selv du kan lære noget af tråden og være bedre rustet til dit næste TV køb.


Sådan BURDE det være, men det er jo netop det man IKKE gør, altså bliver bedre rustet, netop fordi der er disse faktaresistente tåber, der ikke bidrager konstruktivt, men netop forplumrer hele lortet, fordi at DE kun kan se deres eget tv som værende det 7 vidunder.... på trods af at alle fagfolk, alle tests, alle målinger... ALT peger på at der er kommet en ny teknologi der i det samlede hele, gør at vi har bedre tv på markedet i dag.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3435363738 43>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu