recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED vs. LED - Åben diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED vs. LED - Åben diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 3637383940 43>
Forfatter
Besked
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Sagde manden der i den grad er manipulerende. Din slags hører da slet ikke hjemme på et forum I rest my case.
 
Forklar mig meget gerne, hvor jeg manipulerer? Det her er jo underholdende LOL
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Jeg ejer et 65'' DX900 og købte det fordi det var det bedste TV efter mine krav i 2016.

Når der kommer et OLED i 75'' til fornuftige penge samt opfylder krav så bliver det næste TV.
en af mine krav er der skal være mere lys i skærmen så det kan overdøve sollys i dagtimerne.
OLED er meget tæt på men her fører mit LCD.
Aller de andre krav er jo simple   skal kunne gengive så korrekt som muligt og bedre end nuværende TV

At købe top modeller er altid dyrt.    men det er medregnet i interessen.
Kan ikke være mener enig - bortset fra de 75 tommer, som jeg ikke har plads til.

Jeg vil seriøst kigge på EZ950E, og teste det igennem så godt jeg kan, på en måde som afspejler den måde jeg bruger mit TV på. Tilføjer EZ950E en reel værdi for mig, jamen så vil der formentlig blive investeret. Det er i det mindste spændende. 

Men er du ikke bange for burn-in på dét fjernsyn?
- Er det ikke samme paneler som de LG tv du har bashet de sidste mange måneder?
- Vil dú prøve under din test, at stresse den med samme logo i flere halve dage ad gangen, inden en evt køb?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Jeg ejer et 65'' DX900 og købte det fordi det var det bedste TV efter mine krav i 2016.

Når der kommer et OLED i 75'' til fornuftige penge samt opfylder krav så bliver det næste TV.
en af mine krav er der skal være mere lys i skærmen så det kan overdøve sollys i dagtimerne.
OLED er meget tæt på men her fører mit LCD.
Aller de andre krav er jo simple   skal kunne gengive så korrekt som muligt og bedre end nuværende TV

At købe top modeller er altid dyrt.    men det er medregnet i interessen.
Kan ikke være mener enig - bortset fra de 75 tommer, som jeg ikke har plads til.

Jeg vil seriøst kigge på EZ950E, og teste det igennem så godt jeg kan, på en måde som afspejler den måde jeg bruger mit TV på. Tilføjer EZ950E en reel værdi for mig, jamen så vil der formentlig blive investeret. Det er i det mindste spændende. 

Men er du ikke bange for burn-in på dét fjernsyn?
- Er det ikke samme paneler som de LG tv du har bashet de sidste mange måneder?
- Vil dú prøve under din test, at stresse den med samme logo i flere halve dage ad gangen, inden en evt køb?

Jo jeg er bange for burn-in, og efter min egen lille test, så vil jeg ud fra resultatet afgøre, om jeg tør tage chancen. Omvendt kan det jo ikke være rigtigt, at jeg som Panasonic mener - med deres "Lige som instruktøren havde tænkt sig", at jeg skal vise en 16:9 film med bjælker i en fuld skærm. Med andre ord, jeg er i givet fald klar til en sag.

Jo det huer mig ikke med en LG skærm - har du andre forslag?

En stress test kan jeg jo ikke byde en forhandler af flere årsager. Der er i mine øjne en stor forskel på at få et TV til en officiel test i forhold til som kunde at teste et TV hos en forhandler.  På den anden side så ligger et evet. køb nogle måneder ud i fremtiden, og her kan jeg jo så følge lidt med i hvad brugere i udlandet oplever omkring deres Pana OLED.


Redigeret af Hother - 24-Maj-2017 kl. 14:56
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Må vi være fri! Det her er ikke Nordkorea, så tanker og meninger er fri, og skal ikke censureres. Jeg er sikker på selv du kan lære noget af tråden og være bedre rustet til dit næste TV køb.



Sådan BURDE det være, men det er jo netop det man IKKE gør, altså bliver bedre rustet, netop fordi der er disse faktaresistente tåber, der ikke bidrager konstruktivt, men netop forplumrer hele lortet, fordi at DE kun kan se deres eget tv som værende det 7 vidunder.... på trods af at alle fagfolk, alle tests, alle målinger... ALT peger på at der er kommet en ny teknologi der i det samlede hele, gør at vi har bedre tv på markedet i dag.

Så har du ikke lært noget. Der er INGEN skærm teknologi der er perfekt til alt. Tråden viser netop at man ikke skal stole blindt på tests.


Du understreger på så glimrende vis modpartens anke, ved hverken at læse hvad der bliver skrevet eller prøve at forstå.

Imponerende.

Din tolkning


Min tolkning af du tillægger en anden debattør en holdning, han ikke har skrevet endsige givet udtryk for?

Jeg har set mange tåbelige indlæg på dette forum i snart mange år nu, men aldrig nogensinde har der været en 3-4 debattører i en tråd, som er komplet faktaresistente og nægter at lytte til fornuft, men som helt bevidst manipulere med argumenter.


Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 15:09
Kan I så komme udenfor og nyde det dejlige vejr, ellers sladrer jeg til jeres forældre!
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Jeg ejer et 65'' DX900 og købte det fordi det var det bedste TV efter mine krav i 2016.

Når der kommer et OLED i 75'' til fornuftige penge samt opfylder krav så bliver det næste TV.
en af mine krav er der skal være mere lys i skærmen så det kan overdøve sollys i dagtimerne.
OLED er meget tæt på men her fører mit LCD.
Aller de andre krav er jo simple   skal kunne gengive så korrekt som muligt og bedre end nuværende TV

At købe top modeller er altid dyrt.    men det er medregnet i interessen.
Kan ikke være mener enig - bortset fra de 75 tommer, som jeg ikke har plads til.

Jeg vil seriøst kigge på EZ950E, og teste det igennem så godt jeg kan, på en måde som afspejler den måde jeg bruger mit TV på. Tilføjer EZ950E en reel værdi for mig, jamen så vil der formentlig blive investeret. Det er i det mindste spændende. 

Men er du ikke bange for burn-in på dét fjernsyn?
- Er det ikke samme paneler som de LG tv du har bashet de sidste mange måneder?
- Vil dú prøve under din test, at stresse den med samme logo i flere halve dage ad gangen, inden en evt køb?

Jo jeg er bange for burn-in, og efter min egen lille test, så vil jeg ud fra resultatet afgøre, om jeg tør tage chancen. Omvendt kan det jo ikke være rigtigt, at jeg som Panasonic mener - med deres "Lige som instruktøren havde tænkt sig", at jeg skal vise en 16:9 film med bjælker i en fuld skærm. Med andre ord, jeg er i givet fald klar til en sag.

Jo det huer mig ikke med en LG skærm - har du andre forslag?

En stress test kan jeg jo ikke byde en forhandler af flere årsager. Der er i mine øjne en stor forskel på at få et TV til en officiel test i forhold til som kunde at teste et TV hos en forhandler.  På den anden side så ligger et evet. køb nogle måneder ud i fremtiden, og her kan jeg jo så følge lidt med i hvad brugere i udlandet oplever omkring deres Pana OLED.


Hvorfor vil du køre 16:9-film i fuld skærm? For at bjælkerne ikke skal give burn in?

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 16:19
Der er ikke bjælker på en 16:9 film...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo jeg er bange for burn-in, og efter min egen lille test, så vil jeg ud fra resultatet afgøre, om jeg tør tage chancen. Omvendt kan det jo ikke være rigtigt, at jeg som Panasonic mener - med deres "Lige som instruktøren havde tænkt sig", at jeg skal vise en 16:9 film med bjælker i en fuld skærm. Med andre ord, jeg er i givet fald klar til en sag.

Jo det huer mig ikke med en LG skærm - har du andre forslag?

En stress test kan jeg jo ikke byde en forhandler af flere årsager. Der er i mine øjne en stor forskel på at få et TV til en officiel test i forhold til som kunde at teste et TV hos en forhandler.  På den anden side så ligger et evet. køb nogle måneder ud i fremtiden, og her kan jeg jo så følge lidt med i hvad brugere i udlandet oplever omkring deres Pana OLED.

Det bedste ville sådan set være hvis du lod være med at købe et. På den måde ville du være dejligt fri for alle de bekymringer om burn in, for lav lysstyrke og hvad der ellers trykker. Du kan i øvrigt slet ikke få et OLED, der ikke er et LG inden i, så hvis du ikke vil have dét, er der ikke nogen vej uden om et LCD.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Der er ikke bjælker på en 16:9 film...

Jeg tror I ved hvad jeg mener
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo jeg er bange for burn-in, og efter min egen lille test, så vil jeg ud fra resultatet afgøre, om jeg tør tage chancen. Omvendt kan det jo ikke være rigtigt, at jeg som Panasonic mener - med deres "Lige som instruktøren havde tænkt sig", at jeg skal vise en 16:9 film med bjælker i en fuld skærm. Med andre ord, jeg er i givet fald klar til en sag.

Jo det huer mig ikke med en LG skærm - har du andre forslag?

En stress test kan jeg jo ikke byde en forhandler af flere årsager. Der er i mine øjne en stor forskel på at få et TV til en officiel test i forhold til som kunde at teste et TV hos en forhandler.  På den anden side så ligger et evet. køb nogle måneder ud i fremtiden, og her kan jeg jo så følge lidt med i hvad brugere i udlandet oplever omkring deres Pana OLED.

Det bedste ville sådan set være hvis du lod være med at købe et. På den måde ville du være dejligt fri for alle de bekymringer om burn in, for lav lysstyrke og hvad der ellers trykker. Du kan i øvrigt slet ikke få et OLED, der ikke er et LG inden i, så hvis du ikke vil have dét, er der ikke nogen vej uden om et LCD.
Jamen det kan meget vel ende med at jeg ikke køber. Jeg har beskrevet kriterierne. Omkring LG panel - det ved jeg.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , jeg har et spørgsmål , håber ikke det "drukner". Jeg havde tidligere et 55VT50 plasma (der desværre brændte af) og nu et 55CX725. Der må jo være flere herinde der er skiftet fra Plasma eller LCD til OLED.. Hvordan klarer OLED det når man ser via streaming (Netflix-HBO-Viaplay) i de mørke/sorte områder? Lige netop der haltede mit plasma , der var nogen gange at det sorte var opdelt i større og mindre plamager , men ved Blu-ray var det fint. På LCD oplever jeg ikke samme problem , men man kigger jo altid efter nyt :-)
MVH
Hej
Jeg spurgte om dette for ca 40 indlæg siden. Er der ikke nogen der kan svare på dette?
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Der er ikke bjælker på en 16:9 film...

Jeg tror I ved hvad jeg mener


Det kan være jeg har misforstået noget - men når OLED viser sort, så er det fordi pixels slukker. Dermed forstår jeg ikke hvad du er bange for ved sorte bjælker. Man slider selvfølgelig lidt mere på de pixels, der så er i brug, men jeg tror godt nok man skal se meget film før man vil kunne se den forskel.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3637383940 43>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu