recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED vs. LED - Åben diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED vs. LED - Åben diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 3839404142 43>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 21:05
Har i kørt en "fjern panel støj"? Det kan gøre noget? Er det ved en plamage der er ved al billede?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , ja det er netop dette problem jeg prøvede at skrive om. Dette havde jeg også via streaming , i de mørke/sorte billeder på mit tidligere plasma. Forekommer det på alt streaming uanset nye/gamle film og serier?
Tak jesA for svaret også :-)
MVH

Det forekommer af og til, men jeg har ikke en liste over hvor det er. Som regel er der ingen problemer. 
Jeg synes også det ligner komprimeringsfejl, men hvis andre vil afspille slutningen af 4. afsnit af Twin Peaks på HBO, for at se om det er bedre på andre skærme.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Har i kørt en "fjern panel støj"? Det kan gøre noget? Er det ved en plamage der er ved al billede?

Er det mig du spørger. Jeg har ikke kørt Fjern panelstøj. Og pixeleringerne flytter sig også, så det kan godt stamme fra streamen. Men det ved jeg ikke. Det kunne jo være tv'et, og vi skal vel ikke holde evt. fejl ved vores eget tv hemmelige :-)

Venlig hilsen
KB
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 21:13
Det ligner MPEG-støj. Det vil nok være afhængigt af kildematerialet. Jeg synes ofte man ser det hos HBO, men der er nu også flere af Netflix's serier, som har samme problem.

"fjern panelstøj" er til at rense skærmen. Det her er ikke noget ser skal renses - der skal et mindre komprimeret stream til.

Redigeret af Torben Rasmussen - 24-Maj-2017 kl. 21:14
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Det ligner MPEG-støj. Det vil nok være afhængigt af kildematerialet. Jeg synes ofte man ser det hos HBO, men der er nu også flere af Netflix's serier, som har samme problem.

"fjern panelstøj" er til at rense skærmen. Det her er ikke noget ser skal renses - der skal et mindre komprimeret stream til.
Hej , er OLED og Plasma værre til dette. Lige på det problem synes jeg mit LCD er bedre end mit tidligere plasma. Men der er jo så andre ting hvor Plasma og OLED er bedre. Men da jeg nok ser ca 80% via streaming , ja så er det jo et problem.
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Har i kørt en "fjern panel støj"? Det kan gøre noget? Er det ved en plamage der er ved al billede?


Er det mig du spørger. Jeg har ikke kørt Fjern panelstøj. Og pixeleringerne flytter sig også, så det kan godt stamme fra streamen. Men det ved jeg ikke. Det kunne jo være tv'et, og vi skal vel ikke holde evt. fejl ved vores eget tv hemmelige :-)



Ja det var dig (der var vidst en mere også).
Nej nej der skal intet skjules, det mener jeg heller ikke at have antydet:).

Der var en bruger der tidligere havde noget derhenad, men det lignede mere en reel skade på skærmen. Men her afhjalp "fjern panelstøj".
Men ja ellers ligner det noget kilde relateret og noget jeg selv mest har ved Netflix faktisk.
Har HBO, så kan da tjekke det her også:)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 06:24
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:




For mig at se ligner det for hård komprimering af videomaterialet. Ikke unormalt på streamingtjenester. Grunden til at man ofte ser det i de lidt mørkere områder er, at de er sværere at komprimere.

Den eneste løsning på det er at bede om højere video-bitrate fra leverandørerne. Jo større skærme man har og jo bedre denne skærm er til at gengive et billede, desto mere tydelige vil billedfejl i materialet også blive for seeren.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 06:30
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og mit brugsmønster er:

70% TV kanaler fra DR, TV2 (inkl. TV2News), Discovery og National Geografic. Ser aldrig f.eks. Kanal 5, TV3 osv.
15% film
15% Youtube 4K. 

Hvis du er begejstret for Discovery og National Geographic, hvorfor så ikke tegne abonnement på Netflix? Det er en guldgrube af dokumentarer, herunder et rigt katalog af naturdokumentarer fra BBC, som du kan se uden at være indlagt til en fast sendeplan. Dokumentarer er så godt nok kun i 1080p HD, med undtagelse af 'Moving Art' serien, som også kan ses i 4K.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og mit brugsmønster er:

70% TV kanaler fra DR, TV2 (inkl. TV2News), Discovery og National Geografic. Ser aldrig f.eks. Kanal 5, TV3 osv.
15% film
15% Youtube 4K. 

Hvis du er begejstret for Discovery og National Geographic, hvorfor så ikke tegne abonnement på Netflix? Det er en guldgrube af dokumentarer, herunder et rigt katalog af naturdokumentarer fra BBC, som du kan se uden at være indlagt til en fast sendeplan. Dokumentarer er så godt nok kun i 1080p HD, med undtagelse af 'Moving Art' serien, som også kan ses i 4K.

En overvejelse værd, men synes nu at har så rigeligt at vælge i mellem.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og mit brugsmønster er:

70% TV kanaler fra DR, TV2 (inkl. TV2News), Discovery og National Geografic. Ser aldrig f.eks. Kanal 5, TV3 osv.
15% film
15% Youtube 4K. 





Hvis du er begejstret for Discovery og National Geographic, hvorfor så ikke tegne abonnement på Netflix? Det er en guldgrube af dokumentarer, herunder et rigt katalog af naturdokumentarer fra BBC, som du kan se uden at være indlagt til en fast sendeplan. Dokumentarer er så godt nok kun i 1080p HD, med undtagelse af 'Moving Art' serien, som også kan ses i 4K.


En overvejelse værd, men synes nu at har så rigeligt at vælge i mellem.

1 det kan prøves gratis i en måned
2 en del indhold i 4k
3 meget mere fleksibelt end flow tv
4 du får ikke burn in da de ikke viser et stort grimt logo under hele udsendelsen


Redigeret af lahan - 25-Maj-2017 kl. 11:20
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Det ligner MPEG-støj. Det vil nok være afhængigt af kildematerialet. Jeg synes ofte man ser det hos HBO, men der er nu også flere af Netflix's serier, som har samme problem.

"fjern panelstøj" er til at rense skærmen. Det her er ikke noget ser skal renses - der skal et mindre komprimeret stream til.


Tak Torben. Det er netop på HBO, det er.
På lejede iTunes film, og på Netflix synes jeg ikke der er noget.
Venlig hilsen
KB
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det var også kun et råd lige præcis til Hother, så han ikke får købt noget han alligevel ikke vil være glad for. Der er ingen grund til at Hother køber OLED lige foreløbigt, for man kan ikke få noget der har de egenskaber som han har stillet som betingelser. Tror de fleste andre vil være glade for OLED.
Jeg køber ikke et nyt TV med mindre at det er væsentligt bedre end mit nuværende TV. Når jeg synes at 65EZ950E er spændende skyldes det bl.a. deres billede processor, et noget lavere lysudfald ved HDR +  muligheden for VP9-2.

Og mit brugsmønster er:

70% TV kanaler fra DR, TV2 (inkl. TV2News), Discovery og National Geografic. Ser aldrig f.eks. Kanal 5, TV3 osv.
15% film
15% Youtube 4K. 

Når du har så mange forbehold og bekymringer vedr. OLEDs holdbarhed, lysstyrke og LG indmad, og alligevel tilbringer hovedparten af tiden med at se TV hvor billedet er middelmådigt, så kan jeg ikke få øje på hvad du skal med et nyt OLED TV. For dig bliver det en omgang dyrt købte bekymringer som du kan være foruden ved at blive på LCD, som du jo også, ifølge mange tidligere indlæg, er MEGET tilfreds med. Du har oven i købet skrevet at du ikke selv kunne se nogen særlig forskel, så for dig er det er jo direkte hul i hovedet, at rende ud og bruge 50k,- på et nyt TV så.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3839404142 43>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu