recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED vs. LED - Åben diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED vs. LED - Åben diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 40414243>
Forfatter
Besked
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@Mefisto, jeg tror at jeg har skrevet flere gange, at jeg vil prøve de nye Pana af.

Men jeg finder det efterhånden noget morsomt, at før blev jeg "Jagtet" fordi jeg var nervøs for burn-in m.v. 

Nu går det så på at jeg nærmest skal forsvare at jeg alligevel vil kigge nærmere Pana OLED. 



Jeg tror blot folk undrer sig over, at du vil det, når du indtil videre har været ret kritisk over for OLED. Du var heller ikke specielt imponeret over Sony A1 - og Panasonics OLED-tv kommer ikke til at være specielt meget bedre - hvis bedre overhovedet.

Det undre mig mere, at folk undre sig, eftersom jeg ikke har skiftet standpunkt på noget område overhovedet.

Jeg har vel nærmest i ugevis skrevet at jeg ville kigge på Pana´s OLED. Næh, Sony´s OLED sagde mig ikke alverden, skønt TV spændende lydsystem, men at kaste en masse penge for købe det - nix. 


Men hvad er det du finder interessant ved Panasonics OLED-model? Billedkvaliteten kommer ikke til at være meget anderledes end Sonys, og den har endda ikke engang Dolby Vision. Jeg ved godt, at du er Panasonic-fan, men jeg tror at folk undrer sig over, at du finder den interessant på baggrund af alle dine udtalelser.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 10:06
Spørgejørgen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@Mefisto, jeg tror at jeg har skrevet flere gange, at jeg vil prøve de nye Pana af.

Men jeg finder det efterhånden noget morsomt, at før blev jeg "Jagtet" fordi jeg var nervøs for burn-in m.v. 

Nu går det så på at jeg nærmest skal forsvare at jeg alligevel vil kigge nærmere Pana OLED. 



Jeg tror blot folk undrer sig over, at du vil det, når du indtil videre har været ret kritisk over for OLED. Du var heller ikke specielt imponeret over Sony A1 - og Panasonics OLED-tv kommer ikke til at være specielt meget bedre - hvis bedre overhovedet.

Det undre mig mere, at folk undre sig, eftersom jeg ikke har skiftet standpunkt på noget område overhovedet.

Jeg har vel nærmest i ugevis skrevet at jeg ville kigge på Pana´s OLED. Næh, Sony´s OLED sagde mig ikke alverden, skønt TV spændende lydsystem, men at kaste en masse penge for købe det - nix. 


Men hvad er det du finder interessant ved Panasonics OLED-model? Billedkvaliteten kommer ikke til at være meget anderledes end Sonys, og den har endda ikke engang Dolby Vision. Jeg ved godt, at du er Panasonic-fan, men jeg tror at folk undrer sig over, at du finder den interessant på baggrund af alle dine udtalelser.
Som jeg har skrevet flere gange er det interessante for mig ved at kigge på Pana´s OLED deres Billede processor og deres billede filosofi. Processoren er en videre udvikling af den processor som sidder i mit nuværende TV.

Jeg har taget den beslutning, at jeg - for at undgå de samme spørgsmål igen - igen, nu med omvendt fortegn, at jeg først vil skrive om OLED m.v., når jeg om en måneds tid har besluttet mig til hvor jeg står og hvad jeg vil.Smile




Redigeret af Hother - 26-Maj-2017 kl. 10:52
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 12:22
Hvad var der galt med A1 ?
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har taget den beslutning, at jeg - for at undgå de samme spørgsmål igen - igen, nu med omvendt fortegn, at jeg først vil skrive om OLED m.v., når jeg om en måneds tid har besluttet mig til hvor jeg står og hvad jeg vil.Smile


Tak!!
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad var der galt med A1 ?

Hother mente ikke, at det havde et meget bedre billede end hans nuværende tv.
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 15:36
Hother: fair nok. Jeg har ikke læst, at du stadig troede på, at Panasonic kan gøre noget magisk ved OLED-panelerne efter at du havde set Sony A1 og at de første anmeldelser af Panas nye OLED er kommet.
Men det skal du selvfølgelig have lov til at tro på/konstatere ved selvsyn at det nok ikke er tilfældet.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad var der galt med A1 ?

Hother mente ikke, at det havde et meget bedre billede end hans nuværende tv.



Arrhhh det var vel ikke en generel antagelse, men vel mere på alm tv signal? Hvis ret skal være ret:)
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad var der galt med A1 ?

Hother mente ikke, at det havde et meget bedre billede end hans nuværende tv.



Arrhhh det var vel ikke en generel antagelse, men vel mere på alm tv signal? Hvis ret skal være ret:)


Her er Hothers indlæg. "Meget" er selvfølgelig relativt, men dækker det ikke ok her?:

"Jeg ved sq ikke helt hvad jeg skal mene. TV kanaler var fine, men bedre end det jeg har nu - næh ikke rigtigt.

Ved afspilning af et par medbragte UHD/HDR film bl.a. BBC Planet 2, det var dæleme flot, men bedre end på mit eget TV? Lidt bedre kontrast og dermed lidt bedre billede dybde, men for 25K bedre billede kvalitet over en bred kam - Nope. Afspilning af Batman versus  Superman, klart bedre sortniveau, men et mere naturligt billede? - jeg ved ikke rigtigt.

Og nu render jeg ind i en shitstorm. Er det i virkeligeheden sådan, at mange af de rosende omtaler af OLED TV i virkeligheden  stammer fra folk der kommer fra middelmådige/ældre andre TV af den ene eller den anden type? Folk som køber et billigt OLED TV til 10-15K. Det er i den mindste den tanke jeg funderede over på min vej hjem.

Klart OLED TV på visse områder er bedre end mit nuværende. Men er det prisforskellen mellem salget af mit nuværende TV til merprisen for et nyt OLED retfærdiggjort - den må jeg tænke lidt over."


Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 17:22
Og det samme kunne han have skrevet, hvis Panasonic havde lavet en ny topmodel i LCD-serien. Der vil heller ikke være for 20-25k kr. forbedringer.

Værditabet på det eksisterende tv er stort, og det skal så åbenbart resultere i at OLED og OLED ejere skal nedgøres, selv om situationen havde været den samme ved en ny LCD topmodel.
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 19:23
Syntes efterhånden at dette virker mere og mere håbløst.
Lad dog Hother selv beslutte hvad han vil bruge hans penge til.
For meget misundelse eller jantelov hvad ved jeg, kan da på ingen måde se at der er blevet rynket på næsen af OLED men bare forsvaret egen holdning.
Ja jeg er da stensikker som mange andre på Hother skifter igen, inden for et år, det plejer jo at være sådan, og mandens hobby for pokker.
Så er det jo også meningsløst at skifte bil hvert 2-3 år eller købe elektrisk tog eller hvad ved jeg. Lad dog folk gå op i det nørderi de selv syntes om. Vi er jo alle originaler med hver vores priorieter.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 21:08
Hother må skifte så tit han vil, men denne tråd blev oprettet netop fordi Hother oprettede flere tråde, hvori han vakler mellem det ene og så det andet.

Det er jo Hother selv, der hvert år poster sin vaklen og derfor inviterer til debat om nye modeller, han alligevel ender med at købe.

Ingen ville brokke sig over, at han skiftede hvert år, men vi skal hvert år gennem flere tråde om argumenter for og imod.

Redigeret af lunddal - 26-Maj-2017 kl. 21:14
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 40414243>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu