recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee afslutning dåse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee afslutning dåse

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee afslutning dåse
    Sendt: 14-Maj-2017 kl. 14:40
I forbindelse med renovation af vores nye hus, har jeg lagt alle indgående kabler om og samlet alt el, netværk og antenne i ét rum. Jeg har også fået fiber fra stofa, som både skal levere internet og TV. For at holde alle muligheder åbne, har jeg ført yousee cablet ind i teknik rummet, men regner ikke med at skulle bruge det. Derfor vil jeg gerne have lavet en pæn afslutning, som ser "rigtig" ud. Er der nogen som ved hvad den "boks" hedder, som yousee sætter op som deres afslutning mod kunden? Så ville jeg nemlig bare købe sådan en og montere den i teknik rummet, så coax cablet ikke bare hænger løst.

On a side note, er der nogen som ved om Yousee leverer gratis TV i deres coax, altså DR, uden at man skal have abonnement. Lidt ala Boxer på DVB-T nettet?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 15:20

Der jo i sagens natur ikke noget i kablerne uden et abonement. Bokser leverer ikke DR kanalerne, det har de intet med at gøre. Det er det Statslige Digi TV der leverer dem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Der jo i sagens natur ikke noget i kablerne uden et abonement. Bokser leverer ikke DR kanalerne, det har de intet med at gøre. Det er det Statslige Digi TV der leverer dem.

Det syntes jeg da ikke er naturligt, hvis Digi TV kan levere fjernsyn på DVB-T kunne de vel også gøre det på kabler... Men det betyder nu ikke det helt store, for konen skal have sine betalingskanaler Smile så det kommer nok ikke på tale alligevel. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 16:04

Som skrevet, der leveres intet signal på kabler, hvis ikke der haves et abonement hos en af udbyderne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Som skrevet, der leveres intet signal på kabler, hvis ikke der haves et abonement hos en af udbyderne.

Jeg forstod det godt første gang du skrev det Wink Men det er nu heller ikke vigtigt. Ved du hva den dåse hedder, som jeg efterlyser. Det er det vigtigeste... 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 16:24

Det kommer an på om der skal være med eller uden Data, med Data, Så hedder den hos Triax TD 272D.
Freja så er det en MM4-65D. LK Fuga er det en T2
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

I forbindelse med renovation af vores nye hus, har jeg lagt alle indgående kabler om og samlet alt el, netværk og antenne i ét rum. Jeg har også fået fiber fra stofa, som både skal levere internet og TV. For at holde alle muligheder åbne, har jeg ført yousee cablet ind i teknik rummet, men regner ikke med at skulle bruge det. Derfor vil jeg gerne have lavet en pæn afslutning, som ser "rigtig" ud. Er der nogen som ved hvad den "boks" hedder, som yousee sætter op som deres afslutning mod kunden? Så ville jeg nemlig bare købe sådan en og montere den i teknik rummet, så coax cablet ikke bare hænger løst.

On a side note, er der nogen som ved om Yousee leverer gratis TV i deres coax, altså DR, uden at man skal have abonnement. Lidt ala Boxer på DVB-T nettet?

YouSee leverer ikke DR-kanalerne samt regional-TV uden abonnement på minimum Grundpakke - desværre! Så ingen abonnement = intet signal - heller ikke nogen gratis-pakke. Der er nok heller ingen plads i nettet til at de kunne lave en evt. gratis-pakke, da de vil have så megen plads som muligt til bredbånd, men det er en ganske anden snak!

Så Radiomandens svar er korrekt.

Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 18:11
Ved mig er det orange kabel der går ind fra yousee i teknikrummet afsluttet i en f-connector, som så kan skrues direkte i en antenne forstærker.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det kommer an på om der skal være med eller uden Data, med Data, Så hedder den hos Triax TD 272D.
Freja så er det en MM4-65D. LK Fuga er det en T2


For at opfylde kravene til deres ombygning, skal den understøtte op til 1,2 GHz med 204 MHz til returvej. Disse stikdåser opfylder ikke de krav.
Til top
T-e-X Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-e-X Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 22:56
Bestiller du 300Mbit eller højere kommer der en gratis tekniker og laver afslutningspunktet ;) 
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 07:03
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det kommer an på om der skal være med eller uden Data, med Data, Så hedder den hos Triax TD 272D.
Freja så er det en MM4-65D. LK Fuga er det en T2


For at opfylde kravene til deres ombygning, skal den understøtte op til 1,2 GHz med 204 MHz til returvej. Disse stikdåser opfylder ikke de krav.

Spørgsmålet er så hvor man får fat i sådan en? Lige nu hænger kablet som sagt bare løst i skabet. Den er afsluttet med en F-connector, men jeg ved ikke om der skal laves en godkendt afslutning på den. 
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 07:03
Oprindeligt skrevet af T-e-X T-e-X skrev:

Bestiller du 300Mbit eller højere kommer der en gratis tekniker og laver afslutningspunktet ;) 
Det gør jeg ikke, for jeg skal have Stofa fiber Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu