recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wifi extender, virker det ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wifi extender, virker det ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
thomasfrost Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Marts-2017
Sted: fyn
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomasfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Wifi extender, virker det ?
    Sendt: 15-Maj-2017 kl. 08:14
Hej.


Efter vi er flyttet i hus, har vi fået yousee bredbåm 100/20mb.
Men fordi at huset er et vinkel hus, og modemmet grundet væg stik skal stå nede i stuen, så har wifi'en svært ved at nå fra køkkenet, værelserne, og bryggers..

Vil en wifi extender i køkkenet kunne hjælpe på det ?
-Det er belastende at vores wifi ikke kan dække hele huset, jeg vil dog erkende at modem er dumt placeret, men det må jo have dækket de tidligere ejeres behov :)

Mvh Thomas
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af thomasfrost thomasfrost skrev:

Hej.


Efter vi er flyttet i hus, har vi fået yousee bredbåm 100/20mb.
Men fordi at huset er et vinkel hus, og modemmet grundet væg stik skal stå nede i stuen, så har wifi'en svært ved at nå fra køkkenet, værelserne, og bryggers..

Vil en wifi extender i køkkenet kunne hjælpe på det ?
-Det er belastende at vores wifi ikke kan dække hele huset, jeg vil dog erkende at modem er dumt placeret, men det må jo have dækket de tidligere ejeres behov :)

Mvh Thomas
Ja, en wifi extender kan hjælpe dig. Men sørg for at den er forbundet til din router med et netværkskabel, udvidelse via wifi er noget skrammel, da det uden videre halverer din båndbredde.

En teknisk bedre løsning er, at slukke for wifi i din Yousee router og købe et Access point, som du placerer centralt i huset.
Noget af det bedste er denne her: https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-lite/ som koster knap 700,-
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
thomasfrost Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Marts-2017
Sted: fyn
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomasfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 12:13
Det vil bestemt være træls hvis jeg skulle trække et 30-40m langt netværks kabel fra router til extender.
så lyder det smartere med dit forslag.
dvs så at den acces point henter selv wifi-delen fra modemmet?

Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 12:29
Se evt anmeldelse af den sidste router test på forsiden af recordere - amplifi HD, det er godt nok en halv dyr løsning men opfylder ifølge testen dine behov
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 13:14
Jeg har ikke ret meget dækning i sovevrelset og har halvvejs sat en repeater op (TP-Link RE 450) og det virker fint hos mig. 

Jeg synes bestemt ikke at hastigheden er halveret. Sidst jeg målte havde jeg 60-70 Mbit i soveværelset. Ikke det samme som i stuen, men nok til mit behov.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har ikke ret meget dækning i sovevrelset og har halvvejs sat en repeater op (TP-Link RE 450) og det virker fint hos mig. 

Jeg synes bestemt ikke at hastigheden er halveret. Sidst jeg målte havde jeg 60-70 Mbit i soveværelset. Ikke det samme som i stuen, men nok til mit behov.
Hvis extenderen bruger samme frekvens som det wifi den udvider, skal de samme data sendes to gange. Det betyder nedsat hastighed, som du også oplever. Tommelfingerreglen er en halvering, men det kommer an på mange ting.
De smart extendere udvider via 5GHz net og lader enheder forbinde på 2,4GHz, så bliver de ikke blandet sammen.

Men uanset valget, er extendere generelt en lappeløsning Wink
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 13:51
Om det er en lappeløsning kan godt være. 

Jeg ved bare at det har kørt i mange måneder uden problemer. Om den nedsatte hastighed skyldes at det sendes på samme frtekvens eller om det skyldes at der er en betonvæg mellem repeateren. Jeg hælder mest til betonvæggen.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Om det er en lappeløsning kan godt være. 

Jeg ved bare at det har kørt i mange måneder uden problemer. Om den nedsatte hastighed skyldes at det sendes på samme frtekvens eller om det skyldes at der er en betonvæg mellem repeateren. Jeg hælder mest til betonvæggen.
Jeg tjekkede lige den extender du bruger og det er netop en der kan køre på 5GHz, så det hjælper helt klart på hastigheden... Big smile
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af thomasfrost thomasfrost skrev:

Hej.
Efter vi er flyttet i hus, har vi fået yousee bredbåm 100/20mb.
Men fordi at huset er et vinkel hus, og modemmet grundet væg stik skal stå nede i stuen, så har wifi'en svært ved at nå fra køkkenet, værelserne, og bryggers..

Vil en wifi extender i køkkenet kunne hjælpe på det ?
-Det er belastende at vores wifi ikke kan dække hele huset, jeg vil dog erkende at modem er dumt placeret, men det må jo have dækket de tidligere ejeres behov :)

Mvh Thomas
Jeg var til generalforsamling i vores lokale antenneforening for et par måneder siden.
Her oplyste manden fra Yousee/danskkabel-TV, at hvis man havde problemer med wifi dækning byttede de til det nye "gigabit modem" (kender ikke typenummer) hvor wifi delen skulle være betydeligt bedre end i de gamle modems. Det var selvfølgelig ikke noget han kunne sige officielt.  Wink
Er det nyt eller gammelt type Yousee modem du har? Det kunne måske hjælpe med udskiftning?

Med hensyn til placering af modem, er der kun coaxkabel i stuen?
Det skal ikke nødvendigvis stå der, hvis der er/kan etableres returvej i antenne fordelingsanlæg, hvis det findes.

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 15-Maj-2017 kl. 17:08
Til top
thomasfrost Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Marts-2017
Sted: fyn
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomasfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 17:35
Hej Jørgen.

det er mit 3. Modem siden 12/4-17 😩

desværre er der kun coaxkabel inde i stuen, jeg ved ikke om der er antenne fordelings anlæg, så skal jeg ha spurgt naboen der er elektriker om han tilfældigvis ved det 😊 
ellers må jeg finde mig sådan en extender der både kører 5ghz og 2,4 😊 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Om det er en lappeløsning kan godt være. 

Jeg ved bare at det har kørt i mange måneder uden problemer. Om den nedsatte hastighed skyldes at det sendes på samme frtekvens eller om det skyldes at der er en betonvæg mellem repeateren. Jeg hælder mest til betonvæggen.
Jeg tjekkede lige den extender du bruger og det er netop en der kan køre på 5GHz, så det hjælper helt klart på hastigheden... Big smile
 
Nu har jeg lige prøvet med speedtest.net.
 
PC i stuen med rouern. 2 m til routeren.:  89 Mb/s 29 Mb/s
1,5 m fra Repeateren:  82 Mb/S, 24 Mb/s
 
 
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Om det er en lappeløsning kan godt være. 

Jeg ved bare at det har kørt i mange måneder uden problemer. Om den nedsatte hastighed skyldes at det sendes på samme frtekvens eller om det skyldes at der er en betonvæg mellem repeateren. Jeg hælder mest til betonvæggen.
Jeg tjekkede lige den extender du bruger og det er netop en der kan køre på 5GHz, så det hjælper helt klart på hastigheden... Big smile
 
Nu har jeg lige prøvet med speedtest.net.
 
PC i stuen med rouern. 2 m til routeren.:  89 Mb/s 29 Mb/s
1,5 m fra Repeateren:  82 Mb/S, 24 Mb/s
Så har du heldigvis en velfungerende løsning Big smile
Hvad er hastigheden på din internetforbindelse?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu