recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Placering af højtalere i surround setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Placering af højtalere i surround setup

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
broendumz0r Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér broendumz0r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Placering af højtalere i surround setup
    Sendt: 15-Maj-2017 kl. 19:00
Hej, 

Jeg har søgt lidt rundt for at få svar på mit spørgsmål, men synes jeg er blevet ligeså forvirret som informeret. 

Jeg har planer om at købe 2 baghøjtalere til mit anlæg således jeg kan få 5.1 surround. Højtalerne skal hænges på væggen.


Ligeledes kan jeg læse mig frem til at baghøjtalere i 5.1 systemer skal pege sidelæns eller vinkles.

Men, jeg er i tvivl om hvordan jeg smartest placere højtalerne i mit rum.  Selv forstiller jeg mig noget lignende hvad disse billeder forhåbenligt illustrerer ok:




Jeg påtænker at købe enten 
Eller 
Til top
johnnyn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2013
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnnyn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 19:37
Jeg har selv måtte sætte mine på bagvæggen selv om det ikke er korrekt. Har nogle dali rubicon LCR som er en pæn og fornuftig løsning. Jeg ville ikke vinkle mine på beslag da det også er en stue så det skal også se ordenlig ud. Så måtte gå på kompromis
Til top
broendumz0r Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér broendumz0r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 20:35
Tak for input. Så dine baghøjtalere peger hen mod dine fronter? Hvor højt er de placeret?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 20:55
Google 5.1 speaker setup dolby surround. Det er ikke ligemeget hvordan højttalerne anbringes.

Redigeret af Kampus - 15-Maj-2017 kl. 20:55
Til top
broendumz0r Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér broendumz0r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 21:13
Det er jeg med på. Det er jo også råd til netop placering jeg efterspørger. Har svært ved at finde ud af hvordan jeg placere den højtaler der er tættest på reolen.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 21:20
Begge surroundhøjttalere drejes mod lytteren, med mindre der er tale om dipole eller tripole højttalere.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu