recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udvide netværk med Ubiquiti.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udvide netværk med Ubiquiti.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udvide netværk med Ubiquiti.
    Sendt: 16-Maj-2017 kl. 00:22
Hej.

Jeg har en yousee 100/20 Mbit forbindelse via kabel tv.

Yousee egen router kører sådan set fint til mit behov. Dog kunne dækningen godt være bedre i den ene ende af stuen. Desuden skal jeg kun 4 meter væk fra huset før dækningen forsvinder.

Jeg har kun læst godt om Ubiquiti.

Derfor har jeg et par simple spørgsmål.

Skal der være kabel mellem Ubiquiti AP og router?

Hvis nej. Kører den med samme kanal og ssid som router?

Hvis ja. Skal wifi i router slåes fra?

Hvis AP skal køre med kabel bliver den placeret i samme rum som router.

Er det så lige meget med et ekstra AP?

AP skal køre med bla. Iphone 6, iPads og diverse bærbare pc. Netværket bruges til Steaming af musik, Netflix, DR og youtube.

Hvilken model vil i anbefale?


Redigeret af Mufti - 16-Maj-2017 kl. 00:23
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


Skal der være kabel mellem Ubiquiti AP og router?
Ja

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


Hvis ja. Skal wifi i router slåes fra?

Ja - det vil du få mest ud af, da det ikke er sikkert at de kan finde ud af at roame mellem router og AP, hvis det ikke er samme fabrikat.

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


Hvis AP skal køre med kabel bliver den placeret i samme rum som router.

Er det så lige meget med et ekstra AP?

Det giver ikke megen mening. Finten ved at have et særskilt AP, er jo at man har muligheden for at placerer det mere optimalt, i forhold til en router, der typisk står der hvor netværket kommer ind i huset.

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


AP skal køre med bla. Iphone 6, iPads og diverse bærbare pc. Netværket bruges til Steaming af musik, Netflix, DR og youtube.

Hvilken model vil i anbefale?

Jeg ville anbefale et Ubiquiti UniFi UAP-AC-LITE, og at det bliver placeret centralt i huset.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hvis AP skal køre med kabel bliver den placeret i samme rum som router.

Er det så lige meget med et ekstra AP?

Det giver ikke megen mening. Finten ved at have et særskilt AP, er jo at man har muligheden for at placerer det mere optimalt, i forhold til en router, der typisk står der hvor netværket kommer ind i huset.
Her skal man huske på, at Ubiquitus AP'er leveres med en power over ethernet adapter.
Dvs. strømmen sendes med over ethernet kablet, så det ikke er nødvendigt med strømstik, hvor AP'et placeres.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 09:35
Tak for svar.

Jeg kan godt trække et kabel og placere AP mere centralt i huset.

I sammenligning med Yousee router. Hvor meget vinder jeg i forhold til hastighed og dækning?


Jeg skal bruge ca. 10- 20 meter kabel. Hvilken slags skal jeg købe?

Redigeret af Mufti - 16-Maj-2017 kl. 09:36
Til top
Michaelds Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Januar-2010
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 10:06
En hel del kunne jeg forestille mig, har et UniFi Pro AP, og måler omkring 300/300 på WiFi.

Det er nærmest ligegyldigt med kabel, men CAT5e/CAT6 vil være at foretrække..
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 10:40
Mange tak.

Jeg tror jeg prøver med et disse to. De hedder begge noget med long range. Kan ikke lige gennemskue forskellen.

http://m.pricerunner.dk/cl/272/Access-Point-til-traadloese-netvaerk#q=uap+ac+lr+ubiquiti+unifi+ap+ac+long+range&search=uap+ac+lr+ubiquiti+unifi+ap+ac+long+range
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 11:05
Den ene hedder også AC, det er AC du skal gå efter, da den anden er forældet.

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 14:39
Så er den bestilt.

Skal nok lige give lyd, når jeg har prøvet den af.

Tak for alle input.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu