recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Påvirkning dobbelt WIFI (Fibia)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Påvirkning dobbelt WIFI (Fibia)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Fladskærm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: Denmark (DNK)
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fladskærm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Påvirkning dobbelt WIFI (Fibia)
    Sendt: 16-Maj-2017 kl. 10:39
Hej alle, 

Jeg har lige fået installeret mit fibernet fra Fibia. Der medfølger en integreret router, men jeg har valgt at koble min egen til i stedet. 

Jeg ringer så til Fibia, for at få dem til at disconnecte WIFI i den router fra dem. De siger så det er deaktiveret. Jeg tjekker igen, og der er korrekt nok ingen forbindelse i deres net, men man kan stadig se det og logge på det. 

Mit spørgsmål er så, forstyrrer dette netværk mit eget, eller betyder det ikke noget, når der ikke er nogen internet forbindelse i det? Hvis det forstyrrer, hvad kan jeg gøre, når Fibia bare siger at de er slået fra?

Mange tak for hjælpen


Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 12:04
Har du fået dem til at sætte den i bridge mode? Eller er det bare WiFi de har fusket med? 
Til top
Fladskærm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: Denmark (DNK)
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fladskærm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 12:10
De siger den er i bridge mode, og min egen router fungerer også fint. Er bare i tvivl om mit signal ville være bedre, hvis ikke deres sendte et signal samtidig. Eller om det ikke betyder noget, når der ikke er "internet" i deres WIFI længere. 

Synes bare det er underligt, at den stadig sender et signal, når der ikke er noget internet i det.

Hvis det giver mening :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 12:46
Synes også det er underligt at den skulle sende et wifi signal hvis den skulle være i bridge mode. 
Har du installeret en wifi analyzer på din telefon, så du kan sørge for at din nye router bruger en kanal uden eller med mindst trafik?
Til top
Fladskærm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: Denmark (DNK)
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fladskærm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 13:04
Ja det virker også underligt for mig. 
Det kunne jeg godt prøve. Vil egentlig gerne påsætte nogle access points, som bruger forskellige kanaler, og derfor tænkte jeg at det Fibia WIFI vil "genere" mit eget netværk lige meget hvad. 

Ved bare ikke helt, hvordan jeg skal udfordre Fibia på det, før jeg har hørt om det er det samme for andre. Eller om det er unormalt det jeg oplever. 

Tak for hjælpen
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 09:47
I teorien kan wifi delen godt være tændt selvom routeren ikke er. Fordi den så potentielt kan levere en ip adresse fra deres egen DHCP server. Dvs wifi klienter trækker en WAN ip og ikke en privat 192. Du vil dog nok opleve at der kun er nogle stykker der kunne forbinde før der er en lås på max antal adresser.. hvis det dog er tilfældet..

Hvordan VED du wifi delen er aktiv? Den står som regel stadig i "listen" så længe en tlf eller lign har scannet den før.. hvis du forsøger og logge på det trådløse hvilken ip adresse får du så?
Til top
Fladskærm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: Denmark (DNK)
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fladskærm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 19:31
Hejsa, 

Jeg får IP adressen 192.168.0.92.

Jeg kan stadig logge på det, der er bare ikke nogen forbindelse til nettet bagefter. Jeg kan også se det WIFI på min computer, selvom den aldrig har været logget på det. 

VH
Henrik 
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 22:25
Er du sikker på det ikke er naboens æske du har fat i?
Til top
Fladskærm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: Denmark (DNK)
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fladskærm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2017 kl. 10:31
Ja helt sikker, der er maks forbindelse, og kan se navnet på boksen er det samme som navnet på WIFI
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2017 kl. 11:06
Hvis du får en 192.168xx adresse på wan siden på din egen router, og du kan se det trådløse fra fibas boks, så er din fiber boks stadigvæk router, og ikke i bridge mode.

Er den i bridge mode, så får du din yderside adresse direkte på dit udstyr, og du kan IKKE se det trådløse.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2017 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Fladskærm Fladskærm skrev:

Hejsa, 

Jeg får IP adressen 192.168.0.92.

Jeg kan stadig logge på det, der er bare ikke nogen forbindelse til nettet bagefter. Jeg kan også se det WIFI på min computer, selvom den aldrig har været logget på det. 

VH
Henrik 


din fiberboks er IKKE i bridge mode når du får en 192.168.0.92
Til top
AndreasMM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Maj-2017
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndreasMM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2017 kl. 15:27
Har du tjekket, hvad din egen router har hentet som WAN IP? Jeg vil gætte på, at det også er en 192.168xxx - hvilket igen vil bekræfte ovennævnte.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu