recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee - Pixelering på valgfrie kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee - Pixelering på valgfrie kanaler

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bobbas Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bobbas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee - Pixelering på valgfrie kanaler
    Sendt: 16-Maj-2017 kl. 15:06

Siden Yousee gennemførte deres omlægning, hvor de slukkede for FM og forhøjede bit-raten, samt ændrede modulation til 256QAM, har jeg døjet med en del pixelering på de valgfrie kanaler. Min installation har fungeret perfekt indtil omlægningen, og jeg har forsat 100% i signal-kvalitet og en styrke på ca. 70 dBmV.
 
Er der andre der har oplevet (og evt. fået løst) dette?


Redigeret af Bobbas - 18-Maj-2017 kl. 22:35
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af Bobbas Bobbas skrev:

Siden Yousee gennemførte deres omlægning, hvor de slukkede for FM og forhøjede bit-raten, samt ændrede modulation til 256QAM, har jeg døjet med en del pixelering på de valgfrie kanaler. Min installation har fungeret perfekt indtil omlægningen, og jeg har forsat 100% i signal-kvalitet og en styrke på ca. 70 dBmV.
 
Er der andre der har oplevet (og evt. fået løst) dette?


Jeg har også observeret mange flere pixeleringer de senere måneder Dead  Det er særligt slemt ved kanalskift.  

Signalstyrke er 68dBuV og BER=0, så der er ikke noget, der indikerer, at det er på min COAX forbindelse.

Lars  Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 22:21
Hos mig fik jeg en del pixelering efter FM blev nedlagt det blev dog bedre over tid forsvandt fuldstændig da jeg skiftede min gamle samsung boks til den nye humax boks!!
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 22:52
Jeg har også oplevet billedfejl på flere kanaler siden omlægningen. Jeg har ikke bland selv, så jeg kører stadig med qam 64-kanalerne. Min BER bliver også stående på 0.


Redigeret af bubbleboy - 16-Maj-2017 kl. 22:53
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 09:41
Jeg oplevede også problemer med signalet efter nedlæggelsen af FM. Det holdt så op da jeg ryddede op i kablerne bag anlægget og fjernede kablet mellem væg-dåsens radiostik og radioen...
Til top
AndreasMM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Maj-2017
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndreasMM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 16:21
I vores forening har vi også haft en del henvendelser vedrørende dette efter omlægningen, og vi var bange for, at der var et eller andet generelt problem. Det viste sig dog i alle tilfælde, at det har været den interne installation, der har været problemet (dog enkelte med fejl på stikledningen som først opdagede det nu) - selv ved de medlemmer der også godt kunne finde ud af at tjekke BER osv, og mente at alt så fint ud. Jeg ved ikke, hvor præcis sådan en måling på et TV er? Måske nogle klogere hoveder kan oplyse, om det er til at stole på.

Kan ikke sige, om det er det samme ved andre foreninger, da vi selv leverer signalet, men tror i hvert fald det er værd at give sin egen installation et ekstra tjek i første omgang. Der skal kun ét svagt led i kæden til at skabe problemer.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 20:55
Efter vores omlæggelse, tilbage i april, hvor de var og skifte udstyr i alle bokse langs vejen, har vi også haft samme problem med pixeleringer siden.

Ydermere har jeg skulle genstarte routeren til internet 2 gange (cirka hver anden uge). Før omlægning har den kørt i al den tid jeg har haft YouSee internet uden en eneste genstart (2 år).  Router Netgear C6250,

Og jeg oplever udfald når jeg bruger min Chromecast. Stop i signal. Det har jeg heller ikke oplevet før.  

Antageligt er der ændringer i setup'et der påvirker folk. 
Jeg har gode HF-tætte antennestik hele vejen rundt. Fjernsynet fortæller signalstyrke er 90 til 95% og bit-error-level er 0.

Den del der giver pixeleringer er dog underlig. Jeg har 10-20 minutter imellem det sker, og så står det på i nogle sekunder, og så en 10-20 minutter uden igen. 
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 01:00
Som skrevet i en anden tråd:
Jeg har Bland Selv fuldpakke og alle kanaler havde 100% i både signalkvalitet og signalstyrke og BER stod på 0.00. 
Da YouSee skiftede til 450Mhz d. 9.3, tjah så røg signal kvaliteten på mine 36 krypterede kanaler ned på 55%-66% og BER hoppede rundt på alt andet end 0.00. 
Hvilket omskrevet til alm. dansk betyder, at signalet ikke er stabilt nok.

Jeg er i gang med, at få YouSee og Dansk Kabel Tv (som har service på vores anlæg) til at få fikset problemet. 
Da det ikke er mit tv setup der er problemet. Ej heller afdelingens anlæg. Begge har fungeret upåklageligt.
Det eneste der er ændret d. 9.3 - er at YouSee's omskiftning til 450Mhz har medført dårligere signal kvalitet !

Det ser det ud til, at jeg fået dem til at forstå, at problemet ligger et sted på vejen hen til mig og i øvrigt ret mange andre brugere. 
Jeg har ihf. i sinde at holde dem til ilden, indtil kvaliteten på mine 36 BlandSelv kanaler er kommet op på de 100%, som de var før d. 9.3.
Er i kontakt med teknikere (ikke kundeservice) fra de to omtalte firmaer. De får ihf. endnu et kald i morgen !
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
PerRC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Maj-2017
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerRC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 20:29
Efter omlægningen oplevede jeg også dårligere kvalitet på de krypterede kanaler. Det var kun dem der skiftede fra 64 QAM til 256 QAM.

256 vs 64 QAM stiller større krav til kvaliteten i hele transmissionsnettet fra udbyder til vægstik. En svagt led et vilkårligt sted i transmissionsnettet og vi får dårlig signalkvalitet, høj Bit Error Rate og vores "kære" pixeleringer.

Det blev løst efter en meget kompetent teknikker fra Yousee målte signalkvaliteten fra mit TV stik og bagud gennem transmissionsvejen i min boligforening. 

Det viste sig at fiberforbindelsen incl. forstærker leverede en kvalitet der var for dårlig. Da denne diagnose først var stillet, blev det løst næste dag. Ved ikke om de udskiftede noget eller bare kalibrerede parametrene i transmissionsnettet. Det løste ihvertfald problemet. Bit Error Rate 0% og ingen pixeleringer.

Selvom Yousee og teknikeren nok ikke læser med her, så mange tak til dem for veludført og kompetent arbejde. Topkarakter for god fejlfindingsmetodik og en ekstraordinær indsats. Flot at jeg kunne få teknikerbesøg på en lørdag, det havde jeg ikke forventet.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af PerRC PerRC skrev:

Efter omlægningen oplevede jeg også dårligere kvalitet på de krypterede kanaler. Det var kun dem der skiftede fra 64 QAM til 256 QAM.

256 vs 64 QAM stiller større krav til kvaliteten i hele transmissionsnettet fra udbyder til vægstik. En svagt led et vilkårligt sted i transmissionsnettet og vi får dårlig signalkvalitet, høj Bit Error Rate og vores "kære" pixeleringer.

Det blev løst efter en meget kompetent teknikker fra Yousee målte signalkvaliteten fra mit TV stik og bagud gennem transmissionsvejen i min boligforening. 

Det viste sig at fiberforbindelsen incl. forstærker leverede en kvalitet der var for dårlig. Da denne diagnose først var stillet, blev det løst næste dag. Ved ikke om de udskiftede noget eller bare kalibrerede parametrene i transmissionsnettet. Det løste ihvertfald problemet. Bit Error Rate 0% og ingen pixeleringer.

Selvom Yousee og teknikeren nok ikke læser med her, så mange tak til dem for veludført og kompetent arbejde. Topkarakter for god fejlfindingsmetodik og en ekstraordinær indsats. Flot at jeg kunne få teknikerbesøg på en lørdag, det havde jeg ikke forventet.


Vi andre oplever pixeleringer på ukrypterede 64 Qam kanaler hvor bit-error er 0.
Det lyder som forskellige problemer.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 22:00
Mon Yousee er bekendt med problemet (der, hvor ber=0)? Er der en sammenhæng mellem det og dr1 og dr3 udsendes i 720p? De var i 1080i på et tidspunkt. Jeg tænker bare, at de ikke gik tilbage til 720p uden grund.
Til top
PerRC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Maj-2017
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerRC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 22:37
Kvalitetsproblemet som omlægningen skabte for de krypterede kanaler (64 QAM til 256 QAM) hos mig, blev løst omkring medio/ultimo marts.

Status efter det blev løst:
Grundpakke. Signalkvalitet 85-88%. BER 0%. Aldrig pixeleringer.
Ekstrakanaler. Signalkvalitet 71%. BER 0%. Aldrig pixeleringer.


Redigeret af PerRC - 20-Maj-2017 kl. 22:38
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu