recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - yousee pixelering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

yousee pixelering

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 10:22
Jeg har haft samme problem siden omlægningen i februar/marts.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 13:14
"Jeg går udfra at kablerne er som de skal være. Der er ikke problemer med andre kanaler end de nævnte. udover pixelering er der i øvrigt også lydudfald."

Du skal ikke "bare" gå ud fra det.
Kablerne SKAL være yousee godkendte, og helst dobbelt afskærmede.
Jeg bruger F-Stik til 7mm kabel fra Harald Nyborg.
Jeg bruger 7mm antennekabel fra Harald Nyborg til 298kr.
//Guldhammer
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 13:41
en lille opsummering.

Antennekablet er 2 meter langt og et helt kabel, med gode stik i hver ende.
Jeg har antenneforstærker, men benytter den ikke, da jeg kun har tilsluttet 1 tv. Jeg spurgte yousee support og det ville hjælpe at køre signalet gennem antenneforstærkeren. Fik at vide at det ikke havde nogen betydning.

jeg har et andet kabel liggende i en kasse, som jeg kan montere i weekenden.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Jeg har haft samme problem siden omlægningen i februar/marts.

Er det de samme kanaler? 6'eren, 9'eren og Eurosport2?

Hvor bor du? Det kan jo være et lokalt problem. Jeg bor selv i postnummer 2300.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 13:57
Har du kun et antenneudtag i hele huset/lejligheden?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Har du kun et antenneudtag i hele huset/lejligheden?

Klaus

Ja, kun det ene i stuen. Det er en andelsforening, hvor der ikke ødles med pengene. Hvis jeg skal have i et andet rum, skal jeg trække et kabel og benytte antenneforstærkere som har to udtag. det bliver nok ikke aktuelt da jeg ikke ønsker tv i hverken køkken eller værelser.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

en lille opsummering.

Antennekablet er 2 meter langt og et helt kabel, med gode stik i hver ende.
Jeg har antenneforstærker, men benytter den ikke, da jeg kun har tilsluttet 1 tv. Jeg spurgte yousee support og det ville hjælpe at køre signalet gennem antenneforstærkeren. Fik at vide at det ikke havde nogen betydning.

jeg har et andet kabel liggende i en kasse, som jeg kan montere i weekenden.
Står der noget nummer eller noget på kablet?
//Guldhammer
Til top
AndreasMM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Maj-2017
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndreasMM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 16:09
Nu siger du, at der kun er ét stik i lejligheden, men ved du, om det også rent faktisk er første punkt i installationen, eller kunne det måske tænkes at stikledningen kom ind et andet sted? Det er heller ikke helt unormalt, at stikledning går ind i et datafilter, der sidder i et teknikskab e.lign., og så er der blevet lavet noget hjemmelavet intern installation derefter til stikdåsen.

Hvis du ved at stikledning kommer direkte ind i stikdåsen, og du er sikker på, at dine kabler er HF-tætte, så synes jeg ikke, der er noget i vejen for at bestille et teknikerbesøg. Selv hvis fejlen er periodisk (det er pixelering ofte alligevel), så vil de stadigvæk kunne måle efter evt. signaltab eller bitfejl på de forskellige QAM'er - og kan du vise en video af det eller noget i den stil, ville det nok også hjælpe. Det er i hvert fald ikke min oplevelse, at de bare siger "farvel og tak", hvis de ikke selv kan se fejlen, når de er der. Men i vores forening arbejder Dansk Kabel TV så også for os og ikke YouSee; det kan være, at de svinger anderledes med pisken.


Redigeret af AndreasMM - 17-Maj-2017 kl. 16:10
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 20:54
Vi blev omlagt i april, hvor de var og skifte udstyr i alle bokse langs vejen. Og vi har også haft samme problem med pixeleringer siden.

Ydermere har jeg skulle genstarte routeren til internet 2 gange (cirka hver anden uge). Før omlægning har den kørt i al den tid jeg har haft YouSee internet uden en eneste genstart (2 år).  Router Netgear C6250,

Og jeg oplever udfald når jeg bruger min Chromecast. Stop i signal. Det har jeg heller ikke oplevet før.  

Antageligt er der ændringer i setup'et der påvirker folk. 
Jeg har gode HF-tætte antennestik hele vejen rundt. Fjernsynet fortæller signalstyrke er 90 til 95% og bit-error-level er 0.

Den del der giver pixeleringer er dog underlig. Jeg har 10-20 minutter imellem det sker, og så står det på i nogle sekunder, og så en 10-20 minutter uden igen. 
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 00:35
Jeg har Bland Selv fuldpakke og alle kanaler havde 100% i både signalkvalitet og signalstyrke og BER stod på 0.00. 
Da YouSee skiftede til 450Mhz d. 9.3, tjah så røg signal kvaliteten på mine 36 krypterede kanaler ned på 55%-66% og BER hoppede rundt på alt andet end 0.00. 
Hvilket omskrevet til alm. dansk betyder, at signalet ikke er stabilt nok.

Jeg er i gang med, at få YouSee og Dansk Kabel Tv (som har service på vores anlæg) til at få fikset problemet. 
Da det ikke er mit tv setup der er problemet. Ej heller afdelingens anlæg. Begge har fungeret upåklageligt.
Det eneste der er ændret d. 9.3 - er at YouSee's omskiftning til 450Mhz har medført dårligere signal kvalitet !

Det ser det ud til, at jeg fået dem til at forstå, at problemet ligger et sted på vejen hen til mig og i øvrigt ret mange andre brugere. 
Jeg har ihf. i sinde at holde dem til ilden, indtil kvaliteten på mine 36 BlandSelv kanaler er kommet op på de 100%, som de var før d. 9.3.
Er i kontakt med teknikere (ikke kundeservice) fra de to omtalte firmaer. De får ihf. endnu et kald i morgen !



Redigeret af Roland - 20-Maj-2017 kl. 00:45
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2018 kl. 09:25
En lille update

Jeg fik endelig taget mig sammen til at bestille en tekniker efter pixelering ødelagde Tottenham vs Man United i onsdags.
Han målte lidt på det hele og valgte at skifte udtaget i væggen, da det var et gammelt udtag som åbenbart er meget følsomt overfor indstråling, hvilke er et probem efter overgangen til det digitale signal. Det fik signalstyrken til at stige med 5 db.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2018 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

og valgte at skifte udtaget i væggen, da det var et gammelt udtag som åbenbart er meget følsomt overfor indstråling, hvilke er et probem efter overgangen til det digitale signal.


Kan du beskrive eller vise et billede af det gamle og nye udtag (jeg ved godt du næppe kan vises et billede af det gamle udtag) ?

Vi kan også tag den den anden vej... Jeg har et hvid plastik udtag med to gammeldags antennestik til henholdsvis TV og radio (radio er der lukket for) samt et F-stik til data (internet). Er det et gammelt eller nyt udtag ?

Jeg har bøvl med DR1, DR3 og C-More kanalerne... og tror det skyldes indstråling.

Mvh Peter
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu