recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - yousee pixelering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

yousee pixelering

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: yousee pixelering
    Sendt: 16-Maj-2017 kl. 16:00
Jeg har yousee basispakke med blandselv af 10 kanaler, så jeg kan se fodbold.

Mit problem er at der er pixelering på 6'eren, 9'eren og Eurosport2. Det er periodisk, hvilket gør det lidt besværligt. 

Hvordan står jeg hvis yousee sender en mand ud og fejlen ikke er her når han kommer. Jeg gider absolut ikke have regning for et teknikerbesøg og er lidt bekymret for at de kan finde på at tørre den af på mig.

Er det nok af jeg filmer fejlene?

Det skal siges at hvis de sender mig en regning, så opsiger jeg mit abonnement. De findes trods alt andre muligheder for at se bold.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 16:34
Hvis problemet er i din egen installation, så risikerer du at få en regning. Hvilket vel også er helt rimeligt - eller?

Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 16:36

Er TVet indstillet med de korrekte parametre, er kabler og stik i orden, så der ikke er indstråling.?
Hvad er signalstyrke og kvalitet på kanalerne.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 18:21
Rigtige stik
TVet er indstillet korrekt.

Jeg går udfra at kablerne er som de skal være. Der er ikke problemer med andre kanaler end de nævnte. udover pixelering er der i øvrigt også lydudfald. 

Jeg tror ikke det er min egen installation, når det kun kun er på nogle få kanaler. Det der bekymrer mig er om det bliver tørret af på mig, selvom jeg har gjort det korrekt. Er det mig der har klokket i det, så er det selvfølgelig ganske rimeligt at jeg selv betaler.

Hvordan undersøger jeg signalstyrke?
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 18:31

Det kan man direkte på TVet, hvordan kommer an på hvilket, det fremgår af manualen.
Da det er bland selv kanaler, så er de på Quam 256, og den er mere følsom for forstyrre!ser end Quam 64, så det er vigtigt at kabler, stik m.v er i orden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Hvordan står jeg hvis yousee sender en mand ud og fejlen ikke er her når han kommer. Jeg gider absolut ikke have regning for et teknikerbesøg og er lidt bekymret for at de kan finde på at tørre den af på mig.

(...)

Det skal siges at hvis de sender mig en regning, så opsiger jeg mit abonnement. De findes trods alt andre muligheder for at se bold.
Så hvis den periodiske fejl ikke tilfældigvis er der, når teknikeren står ude hos dig, vil du ikke betale for det. Men teknikeren skal jo have løn uanset hvad.

Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 19:55
Det kan godt værer dine stik/kabler alligevel, indstråling påvirker ikke alle frekvenser...
Hvilken frekvens ligger de på dem der dårlig ?  
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg går udfra at kablerne er som de skal være. Der er ikke problemer med andre kanaler end de nævnte. udover pixelering er der i øvrigt også lydudfald. 


For mig lugter det af "utætte kabler" sammen med en ny mobilmast, der kun driller ved visse frekvenser.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 20:05
det er det dyre kabel fra brinck og gode stik. Der står en bluray afspiller og en ps4 tæt på skærmen, men problemet er der også når de er slukket. eller er der ingen apparater i nærheden af skærmen. 

Jeg har noget godt kabel liggende og nogle andre gode stik, så vil lige forsøge mig med dem og se om problemet stadig er der.

..og så vil jeg lige undersøge hvordan jeg finder signalstyrken.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 20:56
Du skal først tjekke, om både kabel og stik, er hf tætte. Jeg har en veninde, der havde placeret deres, forstærker, for tæt på yousee boksen, det lavede lidt forstyrrelser.

Men prøv først med andet kabel og stik, og tjek om de er samlet korrekt. Skærm må, under ingen omstændigheder, røre inder leder.

Benytter du antenneforstærker? 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

det er det dyre kabel fra brinck og gode stik.


Hvordan er din antenneinstallation bygget?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 21:21
Hvis du har flere samlinger, uden forstærkning, kan du have for svagt signal. Måske det skyldes manglende antenneforstærker, eller for stærkt signal, kan du ikke rådføre dig, med den lokale radiomontør og høre ham ad. Er der ikke et sted, du handler elektronik, der kan give korrekt rådgivning, gode råd er desværre dyre :-/
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu