recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VPN med ekstra trådløs router hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VPN med ekstra trådløs router hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: VPN med ekstra trådløs router hjælp
    Sendt: 14-August-2017 kl. 14:57
Idéen var jo at køre med to trådløse routere, så man bare lige skulle skifte netværk for at kunne bruge f.eks. amerikansk Netflix igen. Men jeg har mere eller mindre droppet det alligevel.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2017 kl. 14:54
Dit problem er at du kører dobbelt NAT, så router funktionen fra i dit Yousee modem/router, så denne kun er modem. Derefter vil du modtage en offentlig ip adresse på din Asus router, og denne vil nu kende sin egen ip adresse.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2017 kl. 12:42
Nej, jeg fik det aldrig til at fungere. Det jeg har citeret ovenover er faktisk også fra den forkerte opsætningsmenu i routeren, som i øvrigt er for svag til at kunne køre VPN med en brugbar hastighed alligevel.
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2017 kl. 12:08
Fik du det til at fungere??
Jeg er også igang med få gang i noget nordvpn, men jeg bliver heller ikke klog af at google🐷
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 18:49
Jeg har købt en ekstra, billig ASUS RT-AC51U som jeg har sat til min youSee Sagem 3890 (som jeg i øvrigt også modtog i dag, og som klarer 113/34 på min 100/30 forbindelse ) med kabel. Selvfølgelig Men det med VPN er ikke så nemt at smide på den ekstra router, som jeg havde håbet Når jeg går ind i den ellers så fine menu på Asus'en, får jeg dette at vide:

Citér The wireless router currently uses a private WAN IP address (192.168.x.x, 10.x.x.x, or 172.16.x.x). Please configure DDNS service before starting the VPN server.


Når jeg går ind og vil sætte DDNS op får jeg dette at vide:

Citér If you cannot use ASUS DDNS services, please go to http://iplookup.asus.com/nslookup.php to reach your internet IP address to use this service.
The wireless router currently uses a private WAN IP address.

This router may be in the multiple-NAT environment and DDNS service cannot work in this environment.


Jeg håber der er nogle netværks-proffer derude som kan hjælpe Jeg har googlet her og der, men det meste, må jeg indrømme, virker ret græsk for mig.

Min VPN understøtter skam OpenVPN, og ved betaling to år forud er det faktisk billigere end Unblock Us og lignende, så det ville være fantastisk hvis det kunne komme til at virke. På computer kan jeg bruge udbyderens app til VPN, så den nye Asus skal faktisk kun bruges til at sende noget VPN til mit Apple TV, så jeg igen kan komme på amerikansk Netflix, og måske på sigt også få Hulu Live TV til at virke.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu