recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Infinity Renaissance 90
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Infinity Renaissance 90

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Infinity Renaissance 90
    Sendt: 17-Maj-2017 kl. 13:28
Kloge Venner. Bag på mine, efterhånden 15-20 år elskede Renaissance 90, sider noget skumgummi som med tiden er blevet til mere pulver, end gummi. Har skruet pladerne af og støvsuget resterne op. Skal jeg bare købe nyt eller ka det undværes! Jeg formoder det er en slags basventil ell lignende. Jeg er elektronikmongol, så gode råd og erfaringer modtages med kyshånd. Resten af anlæget består af Adionote M1-line, Parasound HCA-1200 og Musical Fidelity CD X-RAY V3. Tom

Til top
larsne Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2017 kl. 10:09
Skaf et lignende materiale fra et byggemarked, det er der af en grund og det vil også være en fordel for et evt. salg hvis du en dag vil sælge dem.
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2017 kl. 10:58
Sælge min Renaissance! Du må være vanvittig. De er kun 18 år gamle og købt hos Fredgaard for en formue. Jeg har faktisk overvejet at købe noget nyt. Tidligere var det forældet alt sammen efter 2 år. Men alderen tynger og jeg synes stadig de lyder fremragende. Lige nu ka jeg ikke høre om de er bedre med eller uden skum. Nogen der har erfaring m det. Nogle forslag til nye højtalere. Max 20kiloMin stue er 36 kvadratmeter og dedikeret til god lyd(og projektor) tom
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2017 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Sælge min Renaissance! Du må være vanvittig. De er kun 18 år gamle og købt hos Fredgaard for en formue. Jeg har faktisk overvejet at købe noget nyt. Tidligere var det forældet alt sammen efter 2 år. Men alderen tynger og jeg synes stadig de lyder fremragende. Lige nu ka jeg ikke høre om de er bedre med eller uden skum. Nogen der har erfaring m det. Nogle forslag til nye højtalere. Max 20kiloMin stue er 36 kvadratmeter og dedikeret til god lyd(og projektor) tom
Total fed højtalere, med den rigtige forstærker på, så spiller de som en drøm. Købte et sæt i lyst eg og ligeledes i Fredgaard tilbage i 95-96. Men de kørte da nogle ret så skarpe priser den gang, mener et sæt kostede 10k og Renaissance 80 lå på 6 eller 7K for et sæt.
Mine Renaissance 90'ere blev dog byttede ud med at sæt infinity epsilon, dog et noget dyre løsning da der også skulle et effekttrin mere tilConfused 
 
Kommer sgu helt til at savne den lyd infinity skabte tilbage 80 og 90'erne.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu