recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV med god lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV med god lyd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-November-2007
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV med god lyd
    Sendt: 20-Maj-2017 kl. 15:44
Tak for jeres svar, må lige ned og høre et Samsung og et Loewe, og ellers må jeg nok leve om prisen og se efter et V1.
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 04:23
Måske et Loewe tv. Træerne vokser ikke ind i himlen, men som alternativ til B&o.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 23:08

Knisse, et tv med god lyd kræver også gode højttaler, og det har BeoPlay V1 ikke.
Har du, eller finder du et TV med optisk audio out, og er klar til at ofre penge på
et setup med to aktive stereo højttaler, som også kunne være en BeoLab 7-2 på
fod. Så er dette også en mulighed.

           


Redigeret af Peter Pan - 19-Maj-2017 kl. 23:13
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2017 kl. 21:58
B&O er som udgangspunkt de eneste der findes m seriøs lyd . Fladskærm og integreret god lyd rimer nogenlunde på "kaktus og ballon" . Hvis lyd er bare lidt vigtig,så slug kamelen , - og kig på soundbars .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2017 kl. 10:04
Jeg har et Samsung UE55JS8005. Jeg er faktisk overrasket over hvor god lyden er ift. andre tv jeg har hørt.

Med det sagt har jeg det sat til et 2.1 stereo setup, som vi indimellem bruger hvis der skal ses en actionfilm eller lignende.


Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-November-2007
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2017 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Flere soundbars har mulighed forsat monteres helt oppe under skærmen.

Så lignende næste de tv hvor der er gjort lidt ud af lyden.

Fladt tv = flad lyd.


Tak.

Har du nogle eksempler på tv'er hvor der er gjort noget ud af lyden? (foruden B&O)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2017 kl. 06:19
Flere soundbars har mulighed forsat monteres helt oppe under skærmen.

Så lignende næste de tv hvor der er gjort lidt ud af lyden.

Fladt tv = flad lyd.
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-November-2007
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 23:35
Tak for din kommentar jack, desværre vil jeg helst undgå at have nogle soundbar eller højtalere stående, men egentligt bare kun have tvet hængende.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 21:41
Du kan vælge et moderne tv, med optisk udgang, og forbinde til et sæt System Audio Saxo 1 og tilslutte sub. Det spiller max, og de fås i hvid højglans. Der er boret for til beslag, så bliver det ikke nemmere og mere elegant. Jeg har selv et sæt med Saxo 1, med aktiv sub, og en Meridian Explorer sat til pc, med optisk forbindelse til højttaler. De har desuden bluetooth aptX 4.0, der giver en rigtig god lyd, hvor du benytter telefonen, som signalkilde.
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-November-2007
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 14:18
Hej

Jeg har brug for jeres hjælp til at finde mit nye tv. Har egentligt gået og overvejet et B&O V1 i rigtig land tid, men er svært at skulle betale 13.000-14.000 for et brugt LCD tv, synes det er mange penge.

Det jeg kan lide ved B&O V1

*Det ligner ikke et standard tv
*Der er god lyd indbygget, uden at skulle have en grim soundbar hængende

Mit spørgsmål til jer, kan man finde et tv nu til dags som har god lyd indbygget og muligvis flottere end et standard sort tv. Jeg er ærlig talt ligeglad med om det er det nyeste 4K etc etc, men det skal helst ikke være ældre end 2010, og søger størrelsen ml. 37-40"

Glæder mig til at høre jeres input.


Redigeret af Knisse - 17-Maj-2017 kl. 14:30
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu