recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal jeg se Alien: Covenant?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal jeg se Alien: Covenant?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbu001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2017 kl. 02:47
Hvis jeg skal bestemme, må svaret blive "nej" :)

http://blog.nilsbuch.dk/2017/05/18/alien-covenant/

Redigeret af nbu001 - 21-Maj-2017 kl. 02:49
           
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2017 kl. 07:05
Jeg så den i går i IMAX 2D, og synes den er god. Den fortsætter fint historien fra Prometheus, og helt klart en fornuftig film.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2017 kl. 10:24
Spørgsmålet er om Jake kom afsted igår, og i så fald hvad han selv synes om filmen?
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2017 kl. 10:34
Den skal da helt sikkert ses - på Blu-ray til kr. 99.- fra Elgiganten
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2017 kl. 10:49
Også min tanke. Den skal da ses og ind i samlingen.

Mvh. Jørgensen
Til top
THX2K Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér THX2K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2017 kl. 12:00
Jeg tog ind og så den med lave forventninger men kom alligevel ud og var slemt skuffet. Jeg troede naivt, at de havde fået et vink med en vognstang om hvad folk gerne vil se ovenpå de overvejende negative reaktioner, som Prometheus fik. Det har de givetvis også men så henkastet det over højre skulder og lavet en film, der får selv Prometheus til at være god.

Hvis man har forventninger om at se en Alien film med gys og spænding fra start til slut, skal man holde sig væk. Hvis man derimod styrer optur over at se fx to androids sidde og spille på trillefløjte i ti minutter - jamen så ved du hvilken film, du skal give 5 Bogart-hatte.

Jo den har da sine øjeblikke og visuelt har det aldrig været flottere men en Alien-film er den kun i sammenlagt 5-10 minutter af de to timer, som filmen varer.

Hvis Ridley Scott er instruktør på den næste i rækken, skal jeg have penge for at se den. Fool me once med Prometheus - shame on you. Fool me twice ...

Det værste er ikke, at Alien: Covenant er en dårlig film - for det er den. Det værste er, at vi kunne måske have fået en rigtig Alien-film og at Neil Blomkamp (manden bag bl.a. District 9) efter sigende var tæt på at skulle lave den. Desværre er de planer skrottet, fordi man tror mere på Ridley Scotts trilogi.. suk.

4/10
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2017 kl. 12:05
Jeg så den med THX2K, og lad mig starte med at sige, at jeg er enig i ALT hvad han skriver.

Alien Covenant er en hån mod Alien filmene. Troede man det kke det kunne blive være efter Prometheus, så tager man fejl. Alien delen i filmen er på INGEN måde det bærende i filmen, som handler mere om AI vs. humanity.

Det er super ærgerligt at det skulle gå så galt, og nu er jeg begyndt at frygte for BladeRunner, for hvis Ridley laver samme kiks der, så er han færdig i min bog.

Når det gælder Alien film, så er det et afsluttet kapitel for mig nu.




Redigeret af hummelmose - 21-Maj-2017 kl. 12:06
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2017 kl. 12:10
Filmen startede godt
Men så mistede jeg gradvist interessen, da det gik over i action
Det vil da ikke hjælpe at udskifte Ridley Scott, det er manuskriptet der er dårligt
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2017 kl. 12:11
Nu er det jo ikke Ridley Scott der laver Blade runnet 2
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2017 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Nu er det jo ikke Ridley Scott der laver Blade runnet 2

Nej. Det er Dennis Villeneuve, men stadigvæk spøger Ridley Scotts produktionsselskab voldsomt i baggrunden.


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2017 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

På IMDB har den fået samme karakter som Prometheus (dvs. 7.0). Med andre ord er det kun de to store klassikere Alien og Aliens der har opnået højere karakterer i "serien".

Men hvor meget kan man efterhånden stole på IMDb som retvisende kilde for kvalitet? For det første vil de ikke oplyse, hvorledes de beregner gennemsnit og for det andet, har fanboyisme efterhånden overtaget i antallet af stemmer.


Jeg tolker altid IMDB med flere forbehold. Bl.a. det at nye film og aktive serier gerne opnår højere score før scoren stabiliserer sig siden hen. Fanboyisme kan også spille ind, men i dette tilfælde tror jeg det mere er et forhold der er med til at trække ned end op (hør blot på reaktionerne herinde hvor man måler og forbander i forhold til andre alien film - Sådan havde det næppe lydt, hvis der havde været tale om en film der kunne vurderes i sit helt egen vacuum). Jeg har lige set genset Prometheus her i forgårs - Det vandt den ved i forhold til hvad jeg husker den som. Jeg forestiller mig at Alien Covenant ligger lidt under Prometheus i niveau (da IMDB scoren aktuelt er den samme på de to) - Hvilket stadig bør betyde at der er tale om en habil, men bare ikke revolutionerende, Sci-Fi film. 

Omvendt syntes jeg virkeligt man er nødt til at kende sin anmelder indgående, hvis man skulle kunne regne med budskabet fra sådan én enkeltperson, f.eks. hvilke film en anmelder specifik kan lide og hvilke anmelderen bestemt ikke kan lide - for at kunne vide at det så er ensbetydende med at det så betyder at man formentligt selv vil kunne lide den selv om anmelderen ikke kan. Imens kan man på IMDB se detaljer som at folk under 18 bedre kan lide filmen end folk over, mens Amerikanere syntes bedre om den en ikke Amerikanere og at der ikke er den store kønsforskel. Jeg syntes da det lader til at være meget tydeligt hvordan gennemsnittet er udregnet:
--> Ps. Er der nogen der kender svaret på mit IMAX DMR spørgsmål? (side 1 i tråden) 20-05-2017 kl 
kl. 17:54 <--


Redigeret af TBC1 - 21-Maj-2017 kl. 17:11
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2017 kl. 17:52
På filmens hjemmeside skriver de følgende vedr. IMAX:

The IMAX release of Alien: Covenant will be digitally re-mastered into the image and sound quality of The IMAX 2D Experience with proprietary IMAX DMR® (Digital Re-mastering) technology. The crystal-clear images, coupled with IMAX's customized theatre geometry and powerful digital audio, create a unique environment that will make audiences feel as if they are in the movie.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu