recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal jeg se Alien: Covenant?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal jeg se Alien: Covenant?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 22:56
Nej, se noget andet
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 08:08
Jeg forstår ikke rigtig den brutale kritik, som filmen får. Nej, den er absolut ikke fejlfri, og 3. del løber måske en anelse løbsk, men historien flettes fint sammen med Prometheus. Det eneste som jeg virkelig skuffede mig, var de forudsigelige dødsscener. Man var ikke i tvivl om, hvornår de indtraf. Her måtte de godt have været lidt mere opfindsomme.

Jeg vil hverken sammenligne den med Alien, Aliens eller sågar Alien 3. Prometheus og Covenant er selvstændige film.

Jeg var godt underholdt af Prometheus, og elskede den visuelle stil. Det samme er gældende for Covenant. Faktisk foretrækker jeg nok Covenant af de to.

Prometheus: 7/10
Covenant: 7.5/10

At kalde den "bras" eller verdens værste film er en kende overdreven og barnagtigt.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:



At kalde den "bras" eller verdens værste film er en kende overdreven og barnagtigt.

Nu er det vel sådan at smag og behag er forskellig, så hvis nogen syntes det er bras eller verdens værste film, så er det vel deres ret, uden det gør dem barnagtige.

Jeg syntes ikke det er verdens værste film, men i min optik, så ligger den lagt fra 7.5, nok tættere på et 5.5.

Det skyldes især det iskolde faktum, at den er befængt med så mange åbentlyse fejl, at man ikke kan tage den seriøst. Af respekt for dem som ikke har set filmen, og stadig glæder sig, skal jeg undlade at skrive hvor og hvorfor. 
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 08:20
Jeg skal se den...når den engang kommer på Netflix eller Viaplay.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 11:57
Vil også give den 5 ud af 10., det samme som jeg ville give Prometheus.
Den er da meget flot, men hold da op en dårlig historie. Det gør så også resten af franchisen dårligere. 


Redigeret af donfrankie - 25-Maj-2017 kl. 18:11
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 12:39
Øh, hvordan kan filmen gøre de andre dårligere??
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 14:31
Det lykkedes Ridley Scott at skabe et suverænt univers. Efterhånden er det også lykkedes ham at ødelægge det igen. Det er trist. Jeg håbede på Den der Alien 5 der var tale om, med Ripley og alternativ historie. Det virkede meget mere interessant. Jeg er bange for det har lange udsigter nu. Enten skal Scott vel ødelægge endnu mere eller også er interessen død helt.

Jeg spillede for et års tid siden Alien Isolation på pc. Det var virkelig en fremragende oplevelse og meget mere tro mod seriens udgangspunkt end hvad Scott har præsteret af makværk de senere år. Manuskriptet var faktisk også meget stærkere
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 14:33
DonFrankie. Det virker jo helt gak at give fem stjerner til noget du udtaler sig så (berettiget) kritisk omkring. Med mindre din skala går fra 1 til 10 :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

DonFrankie. Det virker jo helt gak at give fem stjerner til noget du udtaler sig så (berettiget) kritisk omkring. Med mindre din skala går fra 1 til 10 :)

IMDB skalaen blir brugt længere oppe, og den går jo som bekendt til 10
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 15:18
Ok så giver det mere mening :)
Jeg tænker bare altid stjerner og så anmeldelser i danske blade.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:



At kalde den "bras" eller verdens værste film er en kende overdreven og barnagtigt.


Nu er det vel sådan at smag og behag er forskellig, så hvis nogen syntes det er bras eller verdens værste film, så er det vel deres ret, uden det gør dem barnagtige.

Jeg syntes ikke det er verdens værste film, men i min optik, så ligger den lagt fra 7.5, nok tættere på et 5.5.

Det skyldes især det iskolde faktum, at den er befængt med så mange åbentlyse fejl, at man ikke kan tage den seriøst. Af respekt for dem som ikke har set filmen, og stadig glæder sig, skal jeg undlade at skrive hvor og hvorfor. 


"Det er jo bare smag og behag". Du kan tro nej - så let slipper man ikke uden at være en smule saglig. At kalde filmen "bras", "makværk" eller "den værste film nogensinde", uden at underbygge sin kritik er ren og skær øretæveindbydende.

Du må i øvrigt gerne pointere, de åbenlyse fejl der er i filmen.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 17:36
** SPOILER ALERT ** ** SPOILER ALERT **

Du er kaptajn for et skib med 2000 sjæle + et kæmpe antal fostre, og så tager du bare lige et smut ned på en planet, fordi den ser spændende ud, efter der er gået mange års planlægning med at finde en planet som er passende for din mission. Du åbner bare døren på fuld gab på dit lander fartøj uden at vide hvad du åbner op imod, og går ud uden maske eller anden beskyttelse.
Og personen som fik en direkte ordre om ikke at lukke nogen ind i skibet uden tilladelse, åbner bare døren, da en syg besætningsmedlem kommer tilbage til landeren. Skal jeg fortsætte?






Redigeret af hummelmose - 25-Maj-2017 kl. 17:37
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu