recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal jeg se Alien: Covenant?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal jeg se Alien: Covenant?

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Øh, hvordan kan filmen gøre de andre dårligere??

Den gør ikke selve filmene dårlig, men da det er forhistorie så vil jeg tænke over det når jeg ser de andre film og tænke øv. 
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

DonFrankie. Det virker jo helt gak at give fem stjerner til noget du udtaler sig så (berettiget) kritisk omkring. Med mindre din skala går fra 1 til 10 :)
Der skulle selvfølgelig ikke have stået stjerner, men bare 5 ud af 10.

Karakterne i både Prometheus og Covenant er simpelt hen så dumme, at man sidder og krummer tæer over dem. Hummelmose kommer fint ind på et par stykker af dem, men der er mange flere.


Redigeret af donfrankie - 25-Maj-2017 kl. 18:22
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 22:23
Så hellere Dræberne fra Nibe så får man da et godt grin ;)
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Skal jeg fortsætte?


Er det ikke sådan med mange film?

Armageddon er for mig en lang rækker underlige fejltagelser....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Skal jeg fortsætte?


Er det ikke sådan med mange film?

Armageddon er for mig en lang rækker underlige fejltagelser....


Klaus

200% enig om Armageddon - Monster ringe film, men ok action :-)
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Skal jeg fortsætte?


Er det ikke sådan med mange film?

Armageddon er for mig en lang rækker underlige fejltagelser....


Klaus

200% enig om Armageddon - Monster ringe film, men ok action :-)

HOV, HOV, ikke "disse" Armageddon - den, sammen med Con-air, er på min liste af all-time classic underholdnings/Blockbusterfilm fra 90'erne Big smileWinkSmile
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

HOV, HOV, ikke "disse" Armageddon - den, sammen med Con-air, er på min liste af all-time classic underholdnings/Blockbusterfilm fra 90'erne Big smileWinkSmile

Så må du heller ikke glemme Air Force One og Iron Eagle :-)
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

HOV, HOV, ikke "disse" Armageddon - den, sammen med Con-air, er på min liste af all-time classic underholdnings/Blockbusterfilm fra 90'erne Big smileWinkSmile

Så må du heller ikke glemme Air Force One og Iron Eagle :-)

ÅH JA, Airforce one Thumbs Up ...."GET OFF MY PLANE!"
(Iron eagle sagde mig ikke så meget...)


Redigeret af JesA - 26-Maj-2017 kl. 13:41
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 13:58
Skal se, skal ikke se Smile

Tja, Prometheus formåede at skille vandene og sjældent har jeg været med i så meget debat. Man kan jo sige, at den bedste sci-fi netop formår at skabe debat, men det var tydeligt, at kritikpunkterne var meget forskellige. 

Nogle havde problemer med det nye fokus på eksistentielle spørgsmål i stedet for xenomorphen. 
Nogle havde problemer med besætningsmedlemmer, som opførte sig dumt.

Personligt blev franchisen allerede udvandet fra Aliens af. Da ødelagde man definitivt den præmis, som Alien satte op, at xenomorphen var en fænomenal jager, uden samvittighed, som ... "it can't be killed". Altså indtil man sætter to maskinkanoner op og flækker hundrede aliens, som angriber som lemminger. Så i stedet for uhygge fik vi action og allerede her begyndte Alien fans at gå forskellige vegne i deres håb for en udvikling og en stor del af kritikken i dag er stadig funderet i andre forventninger, uden at jeg skal underkende anden kritik, for selvfølgelig er der eksekveringsmæssige bummerter, eller mærkværdigheder.

Ens modtagelighed for suspense of disbelief har ofte med forventninger at gøre. Jeg vil ret nemt kunne "flække Prometheus ad i mange henseender", men på de selvsamme punkter, de fleste, vil jeg også kunne levere et pænt forsvar ... synes jeg.

Mht cast og mærkværdigheder i deres opførsel, vil jeg f.eks. kunne kritisere hele menneskeheden for at vælge en besætning fra den delvist lukkede i filmen Sunshine til at redde verden. En film som de fleste andre er langt mere positiv omkring end jeg er. Man kan argumentere for, om mit suspense of disbelief er for lav. At jeg ikke lader det usagte virke i filmens favør. 

Jeg bekender dog gerne, at jeg var rigtig glad for Prometheus og var "hooked" på at se, hvordan de eksistentielle spørgsmål ville blive besvaret i Covenant.

Det viser sig, at Covenant vælger noget "midt imellem". For at tækkes kritikerne af Prometheus bringes xenomorphen tilbage i forskellige afskygninger og med masser af blod til følge. Derudover får vi "nogle svar" fra 1'eren og nogle skubbes foran, som formentlig besvares i næste kapitel. Jeg havde gerne set mere besvaret.

Jeg så først Covenant i IMAX i Cinemaxx og jeg var ganske godt underholdt. Så så jeg den igen i Fields med laserprojektor og det var et endnu bedre syn. Filmen er mørk og laserprojektoren formår bare at vise bedre kontrast og var knivskarp. Det hjalp gevaldigt på "den visuelle glæde" og nogle forbehold blev gjort til skamme.

Jeg ender på en 8'er.

Filmen har kostet $97 mio, hvilket er helt utroligt lidt for en film, som er så flot koreograferet, men Ridley Scott er en meget sparsom herre, som får pengene til at række langt. Det er en film, som jeg vil eje i 4K og som jeg glæder mig rigtig meget til at gense igen.

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Bruce Bruce skrev:

Jeg så først Covenant i IMAX i Cinemaxx og jeg var ganske godt underholdt. Så så jeg den igen i Fields med laserprojektor og det var et endnu bedre syn. Filmen er mørk og laserprojektoren formår bare at vise bedre kontrast og var knivskarp. Det hjalp gevaldigt på "den visuelle glæde" og nogle forbehold blev gjort til skamme.


Tak for info/verificering angående IMAX vs Laserprojektoren i Fields. Tror jeg prøver Fields laser projektoren hvis ellers man kan fange filmen i sal 1 endnu i næste uge.

Mon ikke også det hjælper på skarpheden at projektoren i Fields er 4K i modsætning til de mhp lysstyrken overlayede 2K billeder i Imax-digital sale?

Redigeret af TBC1 - 26-Maj-2017 kl. 21:29
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 20:52
Må sige at min favorit biograf pt er den i Fields. Lækkert billede og god lyd 🙂
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Må sige at min favorit biograf pt er den i Fields. Lækkert billede og god lyd 🙂


Men den projektor må det vel også være det bedste biografbillede i Danmark.
Jeg må have tjekket den ud! Med Metro station ca. 400-500 meter fra indgangdøren, kan Fields jo ikke være så meget sværere tilgængelig end Imperial eller Cinemaxx fra Nørrebro, slet ikke når de får snøvlet sig færdige med cityringen om 2 år. Så bliver det nærmest både nemmere og hurtigere end at tage til de to andre. Smile  

Redigeret af TBC1 - 26-Maj-2017 kl. 21:30
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 21:31
Nu fik jeg så set den, og ja - pænt skuffende. Jeg har fuldstændig samme fornemmelse, som jeg havde efter at have set "The Force Awakens", nemlig fornemmelsen af at have set en lettere omskrevet remake af den første film!

Det virker for mig som om, at Scott har taget kritikken af "Prometheus" så meget til sig, at han besluttede sig til at genbruge en masse fra "Alien": nødsignalet, den kvindelige bad ass hovedperson, den onde android og sågar slående ligheder i karakternavne (Capt. "Tennesse" versus Capt. "Dallas") og jeg kastede en smule op i min mund, da David gentager Ash's berømte ord "The perfect organism".

Desuden kan hverken jeg eller kæresten købe, at al teknologi virker langt mere veludviklet i prequel-filmene, end teknologien i den originale film. Derfor er jeg 100% enig i dette:

Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Jeg spillede for et års tid siden Alien Isolation. Det var virkelig en fremragende oplevelse og meget mere tro mod seriens udgangspunkt end hvad Scott har præsteret af makværk de senere år. Manuskriptet var faktisk også meget stærkere

Suk. Nu er spørgsmålet så ... skal man se "Alien: Awakening"???
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu