recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AVFORUMS tester Panasonic OLED  TX-65EZ1000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AVFORUMS tester Panasonic OLED TX-65EZ1000

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Det er ikke mig der skriver 5 timer. Jeg synes jeg var ret klar i spyttet omkring, at dette tal er grebet ud af den blå luft og ingen relevans har.


Jeg greb bestemt ikke de 5 timer ud af den blå luft - og jeg begrundede mit forslag. Beklager min forespørgsel. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Personligt vil jeg stort set dog kun stort ser, betyder jeg ikke er helt ligeglad , men jeg vil blæse på Buenos, er meget lidt pisseligeglad med det. Hvis det kommer og hvad så

Er du fuld ?...eller har du den værste autokorrektur ?...ihvertfald giver dit indlæg ingen mening...Confused
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 15:11
Finder det da lidt interesant om farven rød som Kanal 5 logo skulle værre hårdere ved panelerne.
Alt den tidligere diskution omkring burn in har ellers fyldt utroligt meget.
Der kan jo være forskel på farvernes påvirkning, bare gæt værk fra min side?
Skal dog siges, jeg finder Flatpanels test, yderst troværdige, da de er så tilpas "nørdede" positivt ment til at skulle der være fejl, ja selv bagateller i de flestes øjne, ja så kommer det frem.
Glæder mig, og ser frem til flere test generelt.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 15:16
Nu handler tråden her jo om AVForums test og Hother er nok ikke specielt interesseret i ENDNU en tråd om OLED i almindelighed. Jeg tager dit spørgsmål med derover:
http://forum.recordere.dk/get_last_post.asp?TID=151343
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Personligt vil jeg stort set dog kun stort ser, betyder jeg ikke er helt ligeglad , men jeg vil blæse på Buenos, er meget lidt pisseligeglad med det. Hvis det kommer og hvad så
Er det dig, moho?
/zemo/
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 22:44
Andre sites (- i hvert fald et enkelt) har været inde på, at Panasonic slet ikke sigter efter konsumermarkedet med nævnte model , men primært efter pro markedet . Og at man derfor heller ikke skal forvente dramatiske prisfald .I så fald giver det måske lidt mening med den manglende DV implementering ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Personligt vil jeg stort set dog kun stort ser, betyder jeg ikke er helt ligeglad , men jeg vil blæse på Buenos, er meget lidt pisseligeglad med det. Hvis det kommer og hvad så


- de der svampe du indtager kan du garanteret tjene fedt på foran Orange . . Wink
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 07:54
En løsning på burn in-problemet kommer måske i 2018

To be fixed in 2018

Bad news for everyone who wanted to get an OLED TV soon. Some industry experts have told Fudzilla that current generation OLED TVs suffer from a built in defect and that the companies are seeing a lot of TVs being returned after a year of use.

It looks like Quantum dot or Sony Backlight Master Drive LED technology might be your best bet at least for a little while because OLED TVs are still expensive, and the fact that they might get burn in after a while makes them less attractive. There is always good old LED TV, a technology that is predominantly available and manages panels larger than 55 inch at reasonable prices.

This burn in problem could cause some major recalls at some point in the near future but our industry source, who wants to remain unnamed, did mention that there might be a solution in 2018 for the problem. Unfortunately, the solution will happen with the next generation of OLED panels.

So, getting great color levels and black that doesn’t not looked washed up have their downsides too. The same problem didn’t affect the small panels such as the ones in phones and tablets - it occurs when on large panels only. Samsung and Sony are sticking with alternative technologies for the time being while LG has been pushing for OLEDs for a while.

http://www.fudzilla.com/news/42511-oled-suffers-from-burn-in-effect
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 09:39
Min gamle vejleder sagde altid "Tro på meget - tvivl på alt"

Der står intet i det indlæg/opslag eller hvad det måtte kaldes der giver nogen som helst anledning til bekymring?

Hvorom alting er, jamen så heller et godt billede så længe det varer end middelmådigt længe - smag og behag:)
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 09:45
This burn in problem could cause some major recalls at some point in the near future.

Ovennævnte udsagn giver nok nogle brugere og eventuelle købere bekymringer, og personligt ville det irritere mine øjne fx at skulle kigge på et fastbrændt logo - også selv om dette burn in-mærke står knivskarpt i kontrasten sort-hvid 😀

Redigeret af bentpetersson - 23-Maj-2017 kl. 09:46
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 09:52
De lever da op til navnet. FUD = fear, uncertainty and doubt

Undskyld mit franske, men det er sku da logik for burhøns, at LG.Display ikke begynder at sælge OLED-paneler til højre og venstre til Sony, Panasonic, Loewe, Philips, Grundig, B&O og andre, hvis de er bekendte med, at der er en fejl i panelerne. LG.Displays kunder er ikke slutkunden, men derimod nogle af verdens største elektronikfabrikanter. Hvis det kommer dertil, så er der naturligvis i aftalerne indbygget foranstaltninger, som beskytter kunderne i sådanne tilfælde. Det ville ende i kompensationssager i den helt store liga. Det ville være lidt som at tisse i bukserne for at holde varmen.

FUD-o-meteret står på 125%.

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 10:04
Kommentar omkring testning:
Enten må man efter min mening teste burn in-fejlen og dermed påvirke skærmen og herefter gøre kommende testere globalt opmærksom på dette væsentlige problem

Eller også bør man både i testen og efterfølgende under minusser fx skrive:

Vær opmærksom på at den testede skærm nemt kan brænde logoer ind. Det er således INDISKUTABELT, at hvis man som bruger lader det samme billede stå længe nok på skærmen, så brænder det sig fast.

Gør man ikke det, må den lille dreng fra Kejserens nye klæder gøre opmærkning på problemet, idet en manglende advarsel nemt kan tolkes som om testere favoriserer bestemte modeller og skærmtyper.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu