recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AVFORUMS tester Panasonic OLED  TX-65EZ1000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AVFORUMS tester Panasonic OLED TX-65EZ1000

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 12:39
Hvis man bekymret over 5 timer, så vil man vel næppe opnå en rolig mavefornemmelse bed brug af sit tv. Det ville give mig evig tyndskid - nu er det heldigvis ikke sådan og mit oled kører fint big bang theory Marathon på kanal 5.

JesA - mon ikke der menes med "ødelægge" tv'et at det er ved unormalt brug? Man SKAL simpelthen kunne se samme kanal i 5 timer, ja ellers så hopper jeg på lcd-fan vognen (eller, kun på det parameter;)).

Uanset tjener det vel næppe et reelt formål at efterstræbe burn in.

I testen af ez1000, mener jeg at have læst at Panasonic ligesåvel som Sony ikke bekymrer sig i samme grad om burn in som lg - læste jeg ikke at det ikke er muligt at "rense" skærmen, men blot flytte pixels
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 12:39
Stop nu jer selv. Jeg skriver ikke, at 5 timer er grænsen for burn-in. Jeg skriver, at jeg ikke agter at teste specifikke tidsintervaller for at se om noget brænder fast og dermed levere et TV retur, som jeg med vilje har mishandlet. Og i den forbindelse kan jeg ikke se noget magisk ved 5 timer - vores kalibreringssessioner varer ofte 3 timer, hvor skærmen står med en lysende hvid firkant midt på skærmen og denne firkant kan tilmed være eksponeret i HDR, så der VIRKELIG er knald på lyset.

Jeg har endvidere PÅ INTET TIDSPUNKT forsøgt at bilde nogen ind, at burn-in ikke kan forekomme på OLED. Hvis du lader TV'et stå længe nok, så vil billedet brænde fast da det er en selvemitterende teknologi ligesom plasma var/er.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 12:43
Stort set hver weekend står mit B6 på enten kanal 5 eller 6'eren i længere intervaller end 5 timer, og der er ingen problemer what so ever
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 12:48
Det er sært. Jeg kan huske at flatpanels.dk fik en masse kritik for ikke at ville give Panasonic positiv særbehandling ift CX800. Nu får de så kritik for ikke at være ekstra hårde ved denne Panasonic-skærm. Det gør det sgu svært at være anmelder for flatpanels.dk.. :)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Stop nu jer selv. Jeg skriver ikke, at 5 timer er grænsen for burn-in. Jeg skriver, at jeg ikke agter at teste specifikke tidsintervaller for at se om noget brænder fast og dermed levere et TV retur, som jeg med vilje har mishandlet. Og i den forbindelse kan jeg ikke se noget magisk ved 5 timer - vores kalibreringssessioner varer ofte 3 timer, hvor skærmen står med en lysende hvid firkant midt på skærmen og denne firkant kan tilmed være eksponeret i HDR, så der VIRKELIG er knald på lyset.

Jeg har endvidere PÅ INTET TIDSPUNKT forsøgt at bilde nogen ind, at burn-in ikke kan forekomme på OLED. Hvis du lader TV'et stå længe nok, så vil billedet brænde fast da det er en selvemitterende teknologi ligesom plasma var/er.


Fortsæt i trygt med jeres metoder, det er vi mange der er glade for - skulle i stressteste det enkelte tv hen imod potentielle "farezoner", ja så stoppede de reviews og test nok ret hurtigt.

Igen - 5 timers ens brug indikere ikke ret meget og skulle overraske mig hvis det gav anledninger til problemer.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 13:13
Nå, men det her handler jo ikke om vores kommende EZ950-anmeldelse, men om 1000-modellen på AVForums...

Ønsker til vores anmeldelse får man mulighed for at afgive hos os når TV'et er ankommet. Der går nok 2-3 uger før den lander i DK. Man er da stadig velkommen til at ønske at vi tester burn-in i 100 timer, men det er ikke sikkert, at det bliver taget seriøst
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Og så er der nogen der ser TV2 News i 12 timer. Der vil altid være nogen der kan finde et andet tidsinterval, som er spændende at teste. Der er ikke noget magisk ved 5 timer.

Som nævnt, så er der garanti for, at burn-in kan fremprovokeres, men du får mig altså ikke til at brænde et logo fast i skærmen med vilje bare for at du kan få vished for om der skal 5 timer eller 24 timer til. Det er et udlånseksemplar, som andre skal have til test bagefter. Det vil være rigtig dårlig stil at ødelægge den med vilje!

- det er ingen hemmelighed at jeg har svært ved at forstå Hothers "hetz" mod OLED TV ( & hans kritik af "anmeldere" som roser OLED).
 
Men, når at du ligefrem skriver at der er fare for at ødelægge et TV - og i denne kontekst kan jeg ikke tænke på andet end Burn-in - ved blot 5 timers tv-kigning på een og samme kanal, så bærer du selv brænde til dette burn-in bål, som mange har/frygter for. 




Jeg bestemt ikke nogen hetz mod OLED. Jeg har faktisk en aftale med min forhandler om at kigge nærmere på de nye Panasonic OLED.

Jeg fører såmænd heller ikke nogen hetz mod anmeldere. Mine 5 timer stress tests var som skrevet står blot et ønske/forslag.

 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Stop nu jer selv. Jeg skriver ikke, at 5 timer er grænsen for burn-in. Jeg skriver, at jeg ikke agter at teste specifikke tidsintervaller for at se om noget brænder fast og dermed levere et TV retur, som jeg med vilje har mishandlet. Og i den forbindelse kan jeg ikke se noget magisk ved 5 timer - vores kalibreringssessioner varer ofte 3 timer, hvor skærmen står med en lysende hvid firkant midt på skærmen og denne firkant kan tilmed være eksponeret i HDR, så der VIRKELIG er knald på lyset.

Jeg har endvidere PÅ INTET TIDSPUNKT forsøgt at bilde nogen ind, at burn-in ikke kan forekomme på OLED. Hvis du lader TV'et stå længe nok, så vil billedet brænde fast da det er en selvemitterende teknologi ligesom plasma var/er.

- om dit "stop nu jer selv" (også) er møntet på mit indlæg, så tror jeg at ikke at du har læst og forstået indholdet i mit indlæg....Cry.....

Hvorom alting er, så er (risikoen for-) burn in på OLED - hvor relevant du end synes at det er ( og jo, jeg HAR læst dine indspark herom, og jo, jeg ER enig med dig - for mange, noget som skaber bekymring. 
Det kan du så vælge at håndtere eller ikke.....fair nok.....men når du selv bruger ord som "ødelægge" og "5 timers brug", så ligger du jo ikke ligefrem afstand til nogles bekymring omkring burn in....





Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 13:39
Hvis jeg ikke må kalde det "at ødelægge" hvad skal jeg så kalde det? Som sagt, så har de 5 timer ikke nogen speciel relevans, men selve idéen med at teste noget for at se hvornår det "går i stykker" ser jeg intet formål med. Som andre skriver - og som jeg også forsøgte at pointere med min reference til hvor længe vi har test-billederne stående - så skal der mere end 5 timers TV til at skabe burn-in. Men 5 timers TV på samme kanal, 7 dage i ugen, 52 uger om året... dét vil den sq nok ikke klare hvis der sidder et stort fedt logo i det ene hjørne. Så er du typen der har TV2 News kørende 24/7, så lad være med at købe OLED.

Vi har tæsket rundt i hvordan burn-in fremkommer i de sidste 10-15 år nu. Det har ikke ændret sig. Men emnet er så lidt et issue i dag, at der skal nogle helt specielle brugssituationer til før det giver anledning til bekymring, og at teste disse helt specielle situationer er ikke lige dét jeg vil bruge min tid på.

Af andre sjove ting jeg er blevet bedt om (ikke fordi det her skal sidestilles, så ro på!), så var der en person, der pr. mail bad mig teste hvor mange bøger jeg skulle stable under Sony A1 standen for at få TV'et til at stå lodret og ikke tilbagelænet...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Hvis jeg ikke må kalde det "at ødelægge" hvad skal jeg så kalde det? Som sagt, så har de 5 timer ikke nogen speciel relevans, men selve idéen med at teste noget for at se hvornår det "går i stykker" ser jeg intet formål med. Som andre skriver - og som jeg også forsøgte at pointere med min reference til hvor længe vi har test-billederne stående - så skal der mere end 5 timers TV til at skabe burn-in. Men 5 timers TV på samme kanal, 7 dage i ugen, 52 uger om året... dét vil den sq nok ikke klare hvis der sidder et stort fedt logo i det ene hjørne. Så er du typen der har TV2 News kørende 24/7, så lad være med at købe OLED.

Vi har tæsket rundt i hvordan burn-in fremkommer i de sidste 10-15 år nu. Det har ikke ændret sig. Men emnet er så lidt et issue i dag, at der skal nogle helt specielle brugssituationer til før det giver anledning til bekymring, og at teste disse helt specielle situationer er ikke lige dét jeg vil bruge min tid på.

Af andre sjove ting jeg er blevet bedt om (ikke fordi det her skal sidestilles, så ro på!), så var der en person, der pr. mail bad mig teste hvor mange bøger jeg skulle stable under Sony A1 standen for at få TV'et til at stå lodret og ikke tilbagelænet...

Torben, som tidl. skrevet; jeg forstår hvad du skriver/mener, og er enig heri - det som du ikke forstår, er hvordan din retorik omkring "5 timer" og ødelægge" forplumrer burn-in debatten for visse. For pokker, det MÅ du da selv kunne se..??...

- men jeg "stopper mig selv" ( for nuværende ;) ) og ser frem til din/jeres test af Pana OLED :)


Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 14:02
Det er ikke mig der skriver 5 timer. Jeg synes jeg var ret klar i spyttet omkring, at dette tal er grebet ud af den blå luft og ingen relevans har.

Hvis man går i panik og giver sig til at hive ord ud af kontekst, så kan man sammensætte mange mærkelige sætninger, som alle vil give søvnløse nætter. Men helt ærligt: gad du købe et TV med et TV2 News logo i bunden? Ville du ikke betegne det som defekt i én eller anden grad? Det er derefter dig der sætter denne sætning i kontekst med 5 timer (du quoter endda mit indlæg, så du kan jo se hvor filmen knækker). Hvorfor skal jeg stå til regnskab for dét?

Edit: Diskussionen hører nok til her: http://forum.recordere.dk/topic151343_post1524563.html#1524563

Redigeret af Torben Rasmussen - 22-Maj-2017 kl. 14:15
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2017 kl. 14:37
Personligt vil jeg stort set dog kun stort ser, betyder jeg ikke er helt ligeglad , men jeg vil blæse på Buenos, er meget lidt pisseligeglad med det. Hvis det kommer og hvad så
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu