recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AVFORUMS tester Panasonic OLED  TX-65EZ1000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AVFORUMS tester Panasonic OLED TX-65EZ1000

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 14:03
Godt at I vil oplyse om problemet Rasmus.

Redigeret af bentpetersson - 23-Maj-2017 kl. 14:09
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 14:19
Altså, "vil" som i "har til alle tider gjort"? Smile

Du fik sågar linket til vores LCD vs. OLED artikel tidligere, hvor det fremhæves: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1473926577

Men altså, praksis må vidne om, hvor stort et problem reelt det er. Kumulerede erfaringer. Status pt. er at det er tæt er ekstremt begrænset, nærmest grænsende til et non-issue. Ændrer det sig i fremtiden, så sætter vi naturligvis spot på problemet. Det gjorde vi også på plasma-tv, da 3D kom til, og gjorde faren reel igen. Vi gider derimod ikke sidde og bevidst forsøge at ødelægge de produkter, som vi tester, eller gøre en stor sag ud af ingenting.

Disse debatter får jo ofte en karakter af, at folk skal forsvare deres køb af dit eller dat. Teori og empiri vil jeg gerne tale om. Resten synes jeg bliver ret useriøst.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 14:30
Jeg forsvarer ikke mit tv, men er interesseret i at kende alle problemstillinger, inden jeg køber et OLED.

Omkring forsvaret af dit eget TV, så gør een svale jo ingen sommer. Og uanset hvor lille problemet kan synes at være, så bliver det stort for den bruger, der opnår at få problemet. Mon ikke?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 14:39
Forsvaret af mit eget TV? Mener du vores husstands Sharp LCD, Panasonic plasma eller LG OLED? Eller monstro de Samsung plasma eller Samsung LCD, som vi har ladet passere i arv til familien (begge som stadig kører)?

Man kan hurtigt blive forvirret Smile

Men Bent sig mig engang. Kendte du alle problemstillinger før du købte dit LCD-tv?
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 14:51
Inden jeg købte mit seneste vurderede jeg så godt,som jeg kunne inden købet.
Jeg fik jo pengene tilbage på det forrige for anklagen mod Samsung, husker du.

Dengang fandtes det første OLED LG, der desværre kun kunne vise HD. Her vaklede jeg, men set tilbage, så havde billedkvaliteten været rimelig i forhold til det, som jeg ser på TVkanalerne.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 15:07
Nåh, men jeg mener bare Bent; jeg husker da ikke en lind strøm af påstande i øst og vest om forskellige skærmteknologier før du købte dit Samsung. Ikke i stil med hvad du deler her i tråden eller den anden. Skal vi ikke prøve at komme tilbage på sporet og dele noget teori eller empiri i stedet for det her pjat med at sidde og linke til rygtehistorier?

Det var en lang vej til en simpel forespørgsel, men nu var tråden allerede forplumret, så jeg kunne lige så godt lege med på din leg.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Omkring forsvaret af dit eget TV, så gør een svale jo ingen sommer. Og uanset hvor lille problemet kan synes at være, så bliver det stort for den bruger, der opnår at få problemet. Mon ikke?

Det samme gør det for ham der får tordenfluer i sit LCD-TV eller opdager clouding en sen aftentime. Ingen af teknologierne er perfekt, men at give sig til at blæse skavankerne op i større skala giver ikke mening, hvis der udelukkende fokuseres på burn-in. Så må vi lave en "PAS PÅ! DIT TV HAR FØLGENDE SKAVANKER!"-sensationsartikel og tjene kassen på clickbait.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 15:11
Ja, men så tak for samspillet, Rasmus 😀
PS. Jeg hører dog gerne fra folk, der selv har oplevet problemet

Redigeret af bentpetersson - 23-Maj-2017 kl. 15:13
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 15:14
Ja dem hører vi meget gerne fra! Og hvis vedkommende samtidig har et navn, så der ikke går det rene fud-zilla i løjerne, så er vi allerede tilbage i overhalingsbanen Handshake
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 15:18
Måske en god idé Torben. Blæseriet opstår ikke, før vinden kommer. Tak for pusteriet.



Redigeret af bentpetersson - 23-Maj-2017 kl. 15:21
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Omkring forsvaret af dit eget TV, så gør een svale jo ingen sommer. Og uanset hvor lille problemet kan synes at være, så bliver det stort for den bruger, der opnår at få problemet. Mon ikke?

Det samme gør det for ham der får tordenfluer i sit LCD-TV eller opdager clouding en sen aftentime. Ingen af teknologierne er perfekt, men at give sig til at blæse skavankerne op i større skala giver ikke mening, hvis der udelukkende fokuseres på burn-in. Så må vi lave en "PAS PÅ! DIT TV HAR FØLGENDE SKAVANKER!"-sensationsartikel og tjene kassen på clickbait.


Nej men det var også een, der glemte eller havde svært ved at nævne skavankeren på sit Sony. Det er vel heller ikke vejen frem.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 16:06
Jeg tror vist lige du skal læse anmeldelsen igen, Bent. Skavankerne blev nævnt. Folk forstod bare ikke at læse anmeldelsen. Det gjorde du så åbenlyst heller ikke.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu