recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Surround receiver til 10.000 kr?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Surround receiver til 10.000 kr?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 00:42
Men har ikke mulighed for Atmos i 5.1.4 som Marantz 7011
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 01:02
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Men har ikke mulighed for Atmos i 5.1.4 som Marantz 7011


Korrekt. Man skal så gøre op med sig selv, om man har behov/mulighed for at køre med 4 loftshøjttalere - hvis man overhovedet kommer til at benytte Atmos/DTS-X.

Og ellers kan man vente lidt, og så købe RX-A2060. Den kommer helt sikkert under de 10.000,-, indenfor ganske kort tid, da Yamaha netop har lanceret nye modeller.

OP - Du kan evt. tage et kig på denne test af 5 receivere:
http://www.lydogbillede.dk/test/hjemmebiograf/5-surround-receivere/denon-avr-x4300h/

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 24-Maj-2017 kl. 01:05
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 05:39
Også en anbefaling af Marantz sr7011 herfra.

Fuld understøttelse af alle de nye formater ( 11 højttalere )
3 års garanti fra den danske forhandler.
Den nye Audyssey rumkalibrering med mulighed for manuel target curve.
Dolby vision passthrough ( snarlig Update )

Men vil mene at lige meget hvilken du vælger, så skal du passe på med at lukke maskinen for meget inde.



Redigeret af strecker - 24-Maj-2017 kl. 05:41
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

[QUOTE=jespermart] 
Korrekt. Man skal så gøre op med sig selv, om man har behov/mulighed for at køre med 4 loftshøjttalere - hvis man overhovedet kommer til at benytte Atmos/DTS-X.
M.v.h.

Ja det er det jeg gør med min 7010 og det lyder forrygende
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

[QUOTE=jespermart] 
Korrekt. Man skal så gøre op med sig selv, om man har behov/mulighed for at køre med 4 loftshøjttalere - hvis man overhovedet kommer til at benytte Atmos/DTS-X.
M.v.h.


Ja det er det jeg gør med min 7010 og det lyder forrygende


Hvordan lød det med 2 loftshøjttalere?

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:


Men vil mene at lige meget hvilken du vælger, så skal du passe på med at lukke maskinen for meget inde.



Jeg har ikke kendskab til de nye Marantz modeller, men de større Denon modeller kan blive varme som stegepander. Og da de to mærker deler en del komponenter, kunne det være interessant at vide, hvor varm Marantz bliver. Har du kendskab til det?

M.v.h.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

 Det er vist smag og behagWink



Hvad skulle det ellers være?
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:


Men vil mene at lige meget hvilken du vælger, så skal du passe på med at lukke maskinen for meget inde.



Jeg har ikke kendskab til de nye Marantz modeller, men de større Denon modeller kan blive varme som stegepander. Og da de to mærker deler en del komponenter, kunne det være interessant at vide, hvor varm Marantz bliver. Har du kendskab til det?

M.v.h.


Det varmeste område på min tidligere 7010 og av8802 var HDMI boardet, og det blev over håndlun men ikke stegende.
Og det er generelt med de receivere jeg har været igennem.

Mener generelt at man skal passe meget på med at presse en receiver ind mellem to hylder, om det er klasse a/B eller klasse D er underordnet da HDMI boardet bliver varmt uanset hvad.

Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 17:54
Hvad er det med HDMI boardet der bliver varmt?

Jeg ville da mene det er effektrinnet der skulle være varmest på kølepladen.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 18:29
Jeg ved desværre ikke hvad varmeudviklingen omkring HDMI boardet skyldes, jeg ved bare at på min Marantz av8802 ( processor uden effekttrin ) blev der varmt omkring HDMI boardet, og det samme gjorde sig gældende på min sr7010.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 18:35
OK. Går formentlig efter en SR7011 eventuelt Denon AVR-X4300 som vel er Denons equivalent. Der er vel forskelle men i hvor høj grad er det samme firma/konstruktion?
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 18:45
Hvilke produkt nyheder er på vej her efter sommerferien fra Denon og Marantz?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu