recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Surround receiver til 10.000 kr?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Surround receiver til 10.000 kr?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Hvad er det med HDMI boardet der bliver varmt?

Jeg ville da mene det er effektrinnet der skulle være varmest på kølepladen.


Det skyldes at billedprocessoren i dag skal være så kraftig, at den udvikler en del varme. Det er jo en decideret CPU. Den har ingen køleribber, men sidder monteret direkte på HDMI-boardet. Men det er nok et spørgsmål om tid, inden producenterne begynder at sætte en lille køleribbe direkte på den (som f.eks. på Nordbroen i PC'er også).

Men det hjælper selvfølgelig ikke på varmebelastningen, at de fleste producenter sætter HDMI-boardet øverst, hvor al varmen fra udgangstrinene kommer op.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

OK. Går formentlig efter en SR7011 eventuelt Denon AVR-X4300 som vel er Denons equivalent. Der er vel forskelle men i hvor høj grad er det samme firma/konstruktion?


Der er ingen tvivl om, at de to receivere er "søstre". Se blot på billeder af deres bagsider.
Mit gæt er, at de to nævnte receivere har identisk udgangstrin/strømforsyning. Jeg mener også at hele deres UI er ens. HDMI-boardet er det samme. Det du får mere ved Marantz'en er:

1. 7.1-indgang, f.eks. fra en Blu-Ray afspiller eller lign.
2. Marantz HDAM, som er diskret opbyggede indgange, hvor Denon bruger opamp's. Marantz' løsning er lydmæssigt at foretrække.

Som nævnt tidligere - læs om de forskellige receivere/mærker i denne test:
http://www.lydogbillede.dk/test/hjemmebiograf/5-surround-receivere/

M.v.h.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 08:41
Går nok efter en Denon AVR-X4300 da den rent fysisk er mindre end Marantz'en specielt i dybden. Det er her jeg har en begrænsning i det skab den skal stå i.

Men er det ikke lidt skørt at Hifi-Klubben sælger den til 1.079 euro (Ca. 8050 kr) i Tyskland og godt 9500 kr. i DK (ihvertfald på nettet selvom den står til 10500 kr. i butikken)?

Det kan jo ikke være moms forskellen der gør det hele.

Men så kan man vel blot bestille i Tyskland til den billige pris. Såvidt jeg kan se sker leverancen fra lager i DK.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 08:49
Jeg elsker bare de der tråde hvor folk spørger om råd, og slet ikke lytter til hvad der bliver sagt. Alt pejer på at du ikke bør købe Denon'en: Ingen forslår den, folk nævner at den bliver mega varm, og du skal ha' den i et skab. Så hvorfor spørger du, og spilder folks tid, når du alligevel ikke lytter?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Jeg elsker bare de der tråde hvor folk spørger om råd, og slet ikke lytter til hvad der bliver sagt. Alt pejer på at du ikke bør købe Denon'en: Ingen forslår den, folk nævner at den bliver mega varm, og du skal ha' den i et skab. Så hvorfor spørger du, og spilder folks tid, når du alligevel ikke lytter?




M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Men så kan man vel blot bestille i Tyskland til den billige pris. Såvidt jeg kan se sker leverancen fra lager i DK.


Tror du selv på, at de sender til DK?

M.v.h.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Men så kan man vel blot bestille i Tyskland til den billige pris. Såvidt jeg kan se sker leverancen fra lager i DK

Hej.

Eller bestille med gratis levering fra Amazon.de:


Den fås i både sort og sølv.

Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 25-Maj-2017 kl. 12:02
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Jeg elsker bare de der tråde hvor folk spørger om råd, og slet ikke lytter til hvad der bliver sagt. Alt pejer på at du ikke bør købe Denon'en: Ingen forslår den, folk nævner at den bliver mega varm, og du skal ha' den i et skab. Så hvorfor spørger du, og spilder folks tid, når du alligevel ikke lytter?

Jeg ville nu ha' fulgt de forskelliges råd i denne tråd og købt en Marantz sr7011, men da jeg opdagede den fylder 44 cm i dybden så går det ikke. Jeg har kun 46 cm at gøre godt med og der skal være lidt til kablerne også.

Denon'en fylder kun 39 cm og da den samtidigt får god anmeldelse i Lyd og Billede som nogen netop havde linket til så må det blive den. Jeg kan se den samtidigt har en Eco mode (hvad det end indebærer) så kan jeg vel leve med varmen. 

Så tak til de der har bidraget med input.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 14:01
Øh!? Så kan du sgu lige så godt købe Marantz SR-6011, som også er med i testen! Al funktionalitet er ens mellem den og Denon'en, pånær 15 watt (som du ikke kan høre alligevel) og HEOS. Og den koster kun 6.700,-

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 25-Maj-2017 kl. 14:03
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:


Denon'en fylder kun 39 cm og da den samtidigt får god anmeldelse i Lyd og Billede som nogen netop havde linket til så må det blive den. Jeg kan se den samtidigt har en Eco mode (hvad det end indebærer) så kan jeg vel leve med varmen. 
]


Marantz har også eco mode - min SR 5010 har.

Hvis du har så store pladsproblemer, så lad være med at brug 10.000 på noget du alligevel vil ødelægge ved at lukke den inde, så den ikke kan få frisk luft. Og køb da slet ikke en kompakt Denon der bliver mere varm....


Klaus

Redigeret af KlausDM - 25-Maj-2017 kl. 17:01
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:


Denon'en fylder kun 39 cm og da den samtidigt får god anmeldelse i Lyd og Billede som nogen netop havde linket til så må det blive den. Jeg kan se den samtidigt har en Eco mode (hvad det end indebærer) så kan jeg vel leve med varmen. 
]


Marantz har også eco mode - min SR 5010 har.

Klaus


Jep, da Marantz og Denon basalt er ens - under alle omstændigheder hvad gælder software/styring.

Men de øvrige mærker har også "eco-mode". Det hjælper dog ikke på varmeproblemer...

M.v.h.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Øh!? Så kan du sgu lige så godt købe Marantz SR-6011, som også er med i testen! Al funktionalitet er ens mellem den og Denon'en, pånær 15 watt (som du ikke kan høre alligevel) og HEOS. Og den koster kun 6.700,-

M.v.h.

Ja den mulighed har jeg også været inde over og vil meget gerne spare de penge. Men Jeg kan ikke helt gennemskue hvordan de to HDMI outputs virker på SR6011. 

Jeg har brug for at HDMI out 1 tilsluttes mit TV og HDMI out 2 til projektoren. Og at input signalet spejles på de to outputs. Har gennemtravlet +300 siders manualen uden at kunne se om det er muligt

Såvidt jeg kan se er HDMI 2 et dedikeret zone 2 output, og så er spørgsmålet hvordan lyden kobles hvis man vil switche over på HDMI out 2? Såvidt jeg kan se vil lyden til Zone 2 kun være i stereo.

Spørgsmålet er om man kan sætte HDMI out 1 til at blive spejlet på HDMI out 2 således at de to output viser det samme hele tiden? Så ville jeg blot kunne slukke TV'et og tænde projektoren hvis jeg vil bruge den istedet.


Redigeret af bphhm - 25-Maj-2017 kl. 20:29
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu