recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ikea Trådfri i KODI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ikea Trådfri i KODI

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ikea Trådfri i KODI
    Sendt: 24-Maj-2017 kl. 10:35
Hej Alle

Er der nogen herinde som kender en måde så jeg kan intrigere Ikea Trådfri i KODI?
Jeg vil gerne havde KODI til at skrue ned for lyset når en film startes og op igen når den stopper.

Jeg ved at Philips Hue kan dette men jeg er for nærig til at betale for detSmile

På forhånd takClap

Søren Bundgaard
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 11:06
Jeg har aldrig set et plugin til kodi som kan styre ikea pære, jeg kører selv med hue løsningen og er super glad for den. Jeg synes nu det er billigt, i forhold til hvad det for få år siden kostede at lave sådan en dæmpe løsning selv med relæer osv. 

Hvis du kan programmere kan du selv lave pluginet. 
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Jeg har aldrig set et plugin til kodi som kan styre ikea pære, jeg kører selv med hue løsningen og er super glad for den. Jeg synes nu det er billigt, i forhold til hvad det for få år siden kostede at lave sådan en dæmpe løsning selv med relæer osv. 

Hvis du kan programmere kan du selv lave pluginet. 

Takker - Det er blevet billigere ja. men kan det gøres billigere så vil jeg gerne detTongue
Jeg kan desværre ikke programmere så det er udelukket for mig
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 22:06
Home Assistant understøtter både Kodi og Trådfri (og Hue og ca. fire milliarder andre ting).

Det er intet problem at få Home Assistant til at skrue op/ned for Hue, når Kodi stoppes/startes.
Har ikke haft lejlighed til at teste Trådfri endnu, men det bør fungere på præcis samme måde.
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Pinch Pinch skrev:

Home Assistant understøtter både Kodi og Trådfri (og Hue og ca. fire milliarder andre ting).

Det er intet problem at få Home Assistant til at skrue op/ned for Hue, når Kodi stoppes/startes.
Har ikke haft lejlighed til at teste Trådfri endnu, men det bør fungere på præcis samme måde.


Det lyder spændende. Må hellere igang med Google

\Søren
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu