recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips tv uden optisk lydudgang og Sonos playbar?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips tv uden optisk lydudgang og Sonos playbar?

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips tv uden optisk lydudgang og Sonos playbar?
    Sendt: 10-Juni-2017 kl. 07:26
Det var så lidt. Jeg kunne ikke finde en måde at slå det fra på mit gamle Philips tv.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2017 kl. 15:18
Så fik jeg remoten til at virke :D

Tak Jonas_R 

Den skriver en lille besked som du nævnte, og kan ikke lige se om det er muligt at slå fra. Men tror ikke det gør dem så meget :D
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2017 kl. 13:53
Sender den ikke bare signalet videre med multichannel?

Det var min opfattelse og så kan Sonos vel selv lave det om til stereo eller dd 3.0 alt efter kilden.

Hvis du sætter til stereo vil ting i 5.1 vel blive mere mudret i det du ikke for centeret ordentligt med.




Redigeret af Jonas_R - 07-Juni-2017 kl. 13:54
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2017 kl. 10:02
Jonas _R.

Hvorfor skal han sætte output til Multichannel? Det er da at bede om problemer.

M.v.h.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2017 kl. 09:28
Og det beklager jeg :) 

tak for guide, det afprøver jeg lige på fredag :) 

Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2017 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:


Når okay, men meningen jeg ville skrive var at jeg havde fået købt en boks der hed coax in og optical out


Men det gjorde du ikke, og så er det ikke nemt.

Her er sceendump af hvad du skal gøre for at indstille tv'et korrekt.







Her er beskrevet hvordan du koder din fjernbetjening til Sonos. Dog vil den nok skrive en meddelse på TV'et om at højtalerne er koblet fra når du bruger VOl up/down. Det gjorde mit Philips tv, måske har de fjernet den funktion nu.


Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2017 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

år okay, men meningen jeg ville skrive var at jeg havde fået købt en boks der hed coax in og optical out


Okay.

Det letteste du kunne gøre var at linke til det produkt i har fået købt. Så er det lettest at hjælpe jer.


På fjernsynet skal i sikre jer at lyden ledes til den digitale udgang - har i det?


Klaus

Jeg tjekker lige efter på fredag når jeg er derhjemme, men jeg mener det var denne vi købte 
https://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/kabler-og-adaptere/HQCONVCOAXOP/hq-rca-toslink-converter

Der sidder et kabel fra boksen op til tv'et hvor det er sat i digital audio output (mener jeg det hedder) Er det den korrekte? 

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Der er altså ingen der er sure herinde.

Men du roder rundt i begreber og vildleder dem der vil hjælpe.

Prøv at læse svarene.

Løsningen på dit problem er beskrevet flere gange. 

Og undskyld hvis jeg har været hård i tonen.

Men jeg har jo også fået det til at virke? Eller er der også beskrevet en løsning til at få fjernbetjeningen til at virke? Udover at universal er en løsning.



Redigeret af friedel - 07-Juni-2017 kl. 09:06
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2017 kl. 00:13
Der er altså ingen der er sure herinde.

Men du roder rundt i begreber og vildleder dem der vil hjælpe.

Prøv at læse svarene.

Løsningen på dit problem er beskrevet flere gange.

Og undskyld hvis jeg har været hård i tonen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

år okay, men meningen jeg ville skrive var at jeg havde fået købt en boks der hed coax in og optical out


Okay.

Det letteste du kunne gøre var at linke til det produkt i har fået købt. Så er det lettest at hjælpe jer.


På fjernsynet skal i sikre jer at lyden ledes til den digitale udgang - har i det?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6621
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Brixen, er coax in ikke = analogt ind? Og optical out = digitalt ud? For så har jeg ikke skrevet forkert!


Nej. Både Coax og optisk er digitalt. Så du har købt rigtigt, ser det ud til.

Venlig hilsen
KB
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Det ser da ikke ud til at man kan bruge philips fjernbetjeningen til styring af lyden på sonos.


Jo.

Kan du så ikke skære det ud i pap for mig?

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Brixen, er coax in ikke = analogt ind?


Nej.

Klaus


Når okay, men meningen jeg ville skrive var at jeg havde fået købt en boks der hed coax in og optical out

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Det ser da ikke ud til at man kan bruge philips fjernbetjeningen til styring af lyden på sonos.


Jo.

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Brixen, er coax in ikke = analogt ind?


Nej.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu