recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harddisken er "blevet væk"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harddisken er "blevet væk"

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Harddisken er "blevet væk"
    Sendt: 26-Maj-2017 kl. 19:43
Min bærbar har været til service ved en af dells teknikere. Da han havde skiftet bundkortet tændtes han computeren op. Herefter kunne Windows ikke starte. Han oplyste mig, at jeg bare lige skulle geninstallere Windows og så var alt ok.

Jeg fik taget mig sammen til at lave en Windows installation på USB via dells hjemmeside.
Da jeg så skulle installere Windows, siger den, at drevet er låst.

Hvordan pokker får jeg den låst op igen?

Ændrer lige indlægget.

Nåh, Windows blev installeret, syntes dog det kørte langsomt, og kom ved et tilfælde til at pille USBdrevet ud. Windows var blevet installeret her til. Hvilket nu medfører, at computeren ikke vil starte.

Når jeg i Diskpart kigger, kan jeg finde harddisken, og jeg har forsøgt følgende i cmd fra windows installationen:
B. Type in [ diskpart ]
C. Type in [ select disk 0 ]
D. Type in [ create partition primary ]
Close Command Prompt, choose Disk 0 Primary Partition for installation and proceed.
Jeg kan dog hverken finde harddisken i windows installationen eller via minitool partition wizard. 

Jeg er på herrens mark, er der nogen der kan give et hint eller guide?


Redigeret af aerik - 28-Maj-2017 kl. 20:19
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 19:46
Jeg er godt klar over, at jeg kan kontakte Dell på mandag, men ville egentligt gerne kunne bruge den i weekenden
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2017 kl. 07:44
Har du checket i bios ?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2017 kl. 08:10
Kan du slette drevet og derefter formatere det? Hvis ja så kan du også lave en frisk installation.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2017 kl. 10:14


Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Har du checket i bios ?


Kan finde hdd derinde, men kan ikke rigtigt gøre noget ved den.

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Kan du slette drevet og derefter formatere det? Hvis ja så kan du også lave en frisk installation.

Flemming


Hvor skal jeg i såfaldd gøre dette?
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2017 kl. 12:13
Jeg fik slettet drevet i diskpart og er nu ved at installere Windows igen, så satser på det kommer til at virke.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2017 kl. 20:19
Ændrer lige indlægget.

Nåh, Windows blev installeret, syntes dog det kørte langsomt, og kom ved et tilfælde til at pille USBdrevet ud. Windows var blevet installeret her til. Hvilket nu medfører, at computeren ikke vil starte.

Når jeg i Diskpart kigger, kan jeg finde harddisken, og jeg har forsøgt følgende i cmd fra windows installationen:
B. Type in [ diskpart ]
C. Type in [ select disk 0 ]
D. Type in [ create partition primary ]
Close Command Prompt, choose Disk 0 Primary Partition for installation and proceed.
Jeg kan dog hverken finde harddisken i windows installationen eller via minitool partition wizard. 

Jeg er på herrens mark, er der nogen der kan give et hint eller guide?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2017 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

.......
Jeg kan dog hverken finde harddisken i windows installationen eller via minitool partition wizard. 

Jeg er på herrens mark, er der nogen der kan give et hint eller guide?

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:


Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Har du checket i bios ?
 

Kan finde hdd derinde, men kan ikke rigtigt gøre noget ved den. 
 
Kan du stadigvæk se HDD i BIOS?

Mvh. JørgenT
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2017 kl. 21:04
Jeps. Og den finder den også hvis jeg kører dells diagnostic og melder der ingen fejl er.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2017 kl. 22:02
Jeg kan også godt finde harddisken i diskpart. men jeg kan ikek tilgå den fra windows install ..
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2017 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Jeg kan også godt finde harddisken i diskpart. men jeg kan ikek tilgå den fra windows install ..


Fra Windows install skal den slettes og formateres inden du laver en frisk installation - og denne gang på harddisken og ikke på USB drevet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2017 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Jeg kan også godt finde harddisken i diskpart. men jeg kan ikek tilgå den fra windows install ..


Fra Windows install skal den slettes og formateres inden du laver en frisk installation - og denne gang på harddisken og ikke på USB drevet.

Flemming

Dette synes jeg ikke jeg har mulighed for? Måske mig der klokker rundt i det..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu