recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED 65B6V vs. Samsung 65KS7005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED 65B6V vs. Samsung 65KS7005

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jannik K. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jannik K. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG OLED 65B6V vs. Samsung 65KS7005
    Sendt: 27-Maj-2017 kl. 16:21

I forbindelse med at vi flytter indenfor de næste tre uger, vil jeg meget gerne have anskaffet mig et 65" tv, der skal erstatte et Panasonic 50ST60Y 50" plasma tv, da det er for småt til den nye stue.

Jeg har længe savlet over LGs OLED65B6V tv, som er på "tilbud" hos elgiganten til 17.999kr, men har samtidig kig på et Samsung UE65KS7005 tv, som fås til 9.888kr på pricerunner. Jeg har lokaliseret ét eksemplar af begge tv i den lokale elgiganten, men jeg har svært ved at træffe en beslutning.
 
Skal jeg betale de 7.000kr mere for LGs OLED tv, eller skal jeg spare beløbet og købe Samsung'en, da der ikke vil være den store forskel?
 
TV'et benyttes kun meget sjældent til at se alm TV programmer, og når det gør det sker det via en fiber tv-boks.
Derudover benyttes tv'et til en PS4 Pro til visning af spil og blu-ray film.
 
Hvad skal jeg gå efter?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2017 kl. 16:47
Samsung er et super køb til prisen, men m LCD svagheder, som fare for backlight bleed, og helt sikkert med dårlige betragtningsvinkler . .
LG' en er i en helt anden liga, og specielt v bluray film vil du knibe dig selv i armen . . !
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Jannik K. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jannik K. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2017 kl. 16:52
Tak for svaret Lennon :-)
Spørgsmålet, som nok ingen andre end mig selv kan svare på er, om LG'et er de 7.000kr mere værd? Jeg beholder som regel mine TV så lang tid som muligt, dvs. 5-6 år.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2017 kl. 17:05
Så syntes jeg b6 er merprisen hver. For mig selv er brede betragtningsvinkler og usammenlignelig hdr performance (ift lcd) og dernæst Dolby vision, ja så er du så "fremtidssikret" som man nu engang kan være på det marked.
Jeg har selv købt b6 med ambitionen om det skal holde 5-6 år.

Samsungs er fandme meget tv for pengene bestemt. Jeg har købt samme tv til arbejdet og har selv b6 så jer ser på begge dagligt og syntes begge er gode tv.
Men b6 er altså bare langt bedre når du smider Blu Ray på og med b6 er der masser af fede uhd titler at savle over i fremtiden:)
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2017 kl. 11:03
Jeg ville klart spare pengene op og have de 7000 kroner lagt i en indeksfond, så de kan vokse 2-3 år. 

Så vil du, med lidt held, have 10k til et nyt tv efter 2-3 år og du vil få et tv som er bedre end det LG du har kigget på. Til den tid kan du måske finde det LG i den blå avis til 5000 kroner.

LG OLED er et fedt tv, men hvis ikke du kan bestemme dig, selvom du kan se begge tv, og det ene koster næsten det dobbelte.. ja..
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2017 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Jeg ville klart spare pengene op og have de 7000 kroner lagt i en indeksfond, så de kan vokse 2-3 år. 

Så vil du, med lidt held, have 10k til et nyt tv efter 2-3 år og du vil få et tv som er bedre end det LG du har kigget på. Til den tid kan du måske finde det LG i den blå avis til 5000 kroner.

LG OLED er et fedt tv, men hvis ikke du kan bestemme dig, selvom du kan se begge tv, og det ene koster næsten det dobbelte.. ja..

- med al mulig respekt..."indeksfond"....- sikke da noget vrøvleri !!

ja, du kan investere Kr. 7.000, og om 2-3 år have kr. 10.000 - eller Kr. 50.000 ( med meget held)...men, du kan også risikere at have Kr. 0 (- NUL!)...og så ville jeg alligevel nok hellere have valgt at købe et OLED for de ekstra 7.000 Big smile
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2017 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Jannik K. Jannik K. skrev:

Hvad skal jeg gå efter?


Hvis du vi have den bedste billedkvalitet samt den oplevelse der slægter dit gamle Plasma mest på [og forbedrer det] mht. ægte høj og pixel-diskret kontrast, så helt sikkert OLED'en. Ethvert LCD-tv udgør i teknologisk og helt grundlæggende forstand et kompromis i den forbindelse. ...Period!

Så helt lav-praktisk: Vil du have den bedste overall billedkvalitet, så gå efter OLED'en
Det eneste der taler for Samsungen er prisen og dets højere lysstyrke, såfremt du skal bruge det i svært lysforenede settings og/eller se HDR i en ikke lyskontrolleret setting. 

Selv ville jeg ikke være så meget som bare 1 sekund i tvivl om at LG'en var det rette valg, hvis valget var imellem de to muligheder.



Redigeret af TBC1 - 28-Maj-2017 kl. 18:07
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2017 kl. 15:07
Vi skiftede vores ½ år gammle 55" KS7005 ud med et 65" B6V. Det var efter min mening alle pengene værd. Det er en helt anden oplevelse (positiv).

Men om det er dine 7000,- værd, det er du nødt til selv at beslutte Wink
Til top
Jannik K. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jannik K. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2017 kl. 18:05
Tak for svarene til alle.
Jeg kunne ikke få mig selv til at give 18.000kr for et TV, så det blev ikke til et 65B6V.
Jeg er heller ikke meget for tanken om Samsung'et, så tænker nu jeg køber et 55B7V til 13.999kr mens det er på tilbud. Så må jeg nøjes med 55", er det for småt, så må jeg levere det retur.
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2017 kl. 23:47
Har du tænkt dig at sælge din ST60? :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu