recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 4 problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 4 problem

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 280
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KBAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV 4 problem
    Sendt: 30-Maj-2017 kl. 08:00
I går købte jeg en Apple TV4 box.
Ideen er at slippe for tv pakkerne fra YouSee og kun beholde bredbåndet fra YouSee.
Der ud over har jeg TV2play Live, Netflix, HBO. DR er der selvfølgelig også.
 
Problemet er live streaming, feks nyhederne, Go'aften DK eller lign. Altså programmer der sendes live.
Det jeg oplever er, det ligesom billedet ikke er helt roligt. Forkert frekvens. står skarpt nok, men bare en person bevæger hovedet eller arme kan jeg se det ikke er "glidende". Ved ikke om det er korrekt forklaret, men det er det jeg oplever.
 
Hvad skyldes det? Det skal siges, jeg ikke rigtig oplever det ved film, reklamer.
 
Noget andet er, hvorfor har Apple droppet optisk port?
 
Håber I kan hjælpe.
Mvh

Kenneth B. Andersen
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2017 kl. 08:28
Apple tv og andre at den slags bokse, som nvidia shield os, er som standard sat til 60Hz som vi ikke kører med her i europa, vi kører med 50Hz. så du skal selv ind og skifte frekvens. for når du ser netflix kontra dansk streaming.
Men shield'en klarer det fint på 60Hz, med dansk streaming.

Optisk er ikke fremtiden. og alle anerkendte streamings bokse (apple og nvidia) har valgt at sløjfe det helt, da det er en gammel teknologi
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2017 kl. 08:30
Først skal Apple TV opsættes til 50Hz, hvis den ikke allerede er det.

Det kunne dog godt lyde som om, at det du oplever er "soap opera" effekten? Hvilken skærm har du? Hvis du går ind i menuen og slår motion-systemet fra (MotionPlus, IFC, MotionFlow osv. afhængigt af producenten på dit TV), så skulle bevægelse se normalt ud igen.
Til top
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 280
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KBAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2017 kl. 08:35
Det er et 10 år gammelt Panasonic plasma. Virker perfekt og er meget tilfreds med det.
Der er ingen problmer med BD eller når jeg ser via tv signal.
 
Oplever det kun med Apple tv4 boksen. Og kun ved live udsendelser.
 
Jeg går gerne det hele efter for at tjekke det står korrekt. Boksen er sat til 720P50Hz som tv'et kan gengive.
TV'et har intet slået til af billedebehandling.
 
Syntes ellers ikke man kan stille på så meget i boksen ???
Mvh

Kenneth B. Andersen
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2017 kl. 11:11
Nej, det er begrænset, hvad der skal stilles på boksen.

Er IFC (Intelligent Frame Creation) også slået fra på den HDMI-port, som Apple TV4 er sat til? Nu kan jeg ikke huske om det også var sådan for 10 år siden, men på de fleste Panasonic plasma-tv kan man sætte billedinstillinger separat for hver HDMI-indgang og IFC skal deaktiveres fra en anden menu end billedmenuen.
Til top
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 280
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KBAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2017 kl. 11:12
Jeg vil gennemgå tv'et og boksen så snart jeg kan. Tak for information.
Mvh

Kenneth B. Andersen
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2017 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

<SNIP>

Optisk er ikke fremtiden. og alle anerkendte streamings bokse (apple og nvidia) har valgt at sløjfe det helt, da det er en gammel teknologi

Blandt andere brugere af fiber forbindelser vil være ganske uenige med dig... Wink
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2017 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

<SNIP>

Optisk er ikke fremtiden. og alle anerkendte streamings bokse (apple og nvidia) har valgt at sløjfe det helt, da det er en gammel teknologi

Blandt andere brugere af fiber forbindelser vil være ganske uenige med dig... Wink
ja okay. Tænkte ikke lige i netforbindelse, når vi snakket lyd og billede
Til top
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 280
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KBAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2017 kl. 19:52
Hmmm, kan skisme ikke helt gennemskue det. Har været mere eller mindre det hele igennem på tv og kan ikke finde noget hvor man kan stille IFC.
Ændret på boksen, rgb low.
Mvh

Kenneth B. Andersen
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2017 kl. 19:58
Hej. Synes at jeg kan huske at det ligger som en under menu , under avanceret eller sådan noget. For det ligger der et sted.
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 280
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KBAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2017 kl. 08:42
Må nok ty til manualen. Det er et Panasonic Plasma TH-42PX70E
Mvh

Kenneth B. Andersen
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2017 kl. 19:40
Hej
Jeg har også ATV4 og PX70 og samme problem med DR.
Der findes ikke noget IFC indstilling på PX70.
Man kan sætte billedindstilling til Dynamisk/Normal/Biograf, og jeg har naturligvis sat det til biograf.
Så kan man slå farvestyring og MPEG NR fra, hvilket jeg selvfølgelig også har gjort.
Mit ATV er også sat til 720p/50Hz.

Jeg spekulerer i at problemet måske er fordi at det er sværere at komprimerer live TV, og at pga. af for lav bit-rate på live-tv, at problemet opstår.
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu