recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana EZ651000 OLED kan nu ses flere steder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pana EZ651000 OLED kan nu ses flere steder

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2017 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Dem får de ikke solgt mange af til den pris
Prisen er ikke så afskrækkende, men det er mangel på Dolby Vision derimod.

Prisen er da netop afskrækkende, når skærmen ikke engang evner at have DV inkluderet.

65" B7 koster 41K. 


Jo, jeg vil mene prisen er ret afskrækkende. Vi bevæger os op i Loewe-territorium - og her er der tale om et luksus-produkt. Det er Pana'en ikke.
Der er vi så ikke helt enige, når der nævnes luksus. Se hvad HDTV konkluderer ved kalibrering af Panasonic, og hvad man næsten ikke kan, når kalibreringen foretages på Loewe.
Et tv der fra fabrikken, er så godt kalibreret som Panasonic, er highend fra øverste hylde og imo luksus ( sparer en pro kalibrering/ ikke nødvendig ).
Et Loewe kan ikke kalibreres i alm. menu, men kun i servicemenu ( og ikke særlig nøjagtig kalibrering kan foretages ).  
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2017 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Dem får de ikke solgt mange af til den pris
Prisen er ikke så afskrækkende, men det er mangel på Dolby Vision derimod.

Tror såmænd ikke at den vejl. prisforskel på Pana. OLED og LG OLED betyder ret meget....
- men det som betyder en HEL MASSE, er de massive kampagner/rabatter som især to butikskæder kører på netop LG OLED. Og når prisforskellen så pludselig bliver Kr. 20.000 - eller mere - så bliver der ikke solgt mange Pana OLED

Oprigtig talt, så tror jeg at Panasonic er ved at smide håndklædet i ringen f.s.v. deres TV-afdeling, og alene vil satse på "niche-salg" og (forsøge at - ) brande det som et high-end produkt.
(-Men jeg tror dog mere at det vil være Loewe + B&O som vil hente high-end kunderne, end Panasonic..)

F.s.v. Dolby vision eller ej, så tror jeg ikke at mange potentielle Købere skænker det mange tanker...
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2017 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Dem får de ikke solgt mange af til den pris
Prisen er ikke så afskrækkende, men det er mangel på Dolby Vision derimod.

Prisen er da netop afskrækkende, når skærmen ikke engang evner at have DV inkluderet.

65" B7 koster 41K. 


Jo, jeg vil mene prisen er ret afskrækkende. Vi bevæger os op i Loewe-territorium - og her er der tale om et luksus-produkt. Det er Pana'en ikke.
Der er vi så ikke helt enige, når der nævnes luksus. Se hvad HDTV konkluderer ved kalibrering af Panasonic, og hvad man næsten ikke kan, når kalibreringen foretages på Loewe.
Et tv der fra fabrikken, er så godt kalibreret som Panasonic, er highend fra øverste hylde og imo luksus ( sparer en pro kalibrering/ ikke nødvendig ).
Et Loewe kan ikke kalibreres i alm. menu, men kun i servicemenu ( og ikke særlig nøjagtig kalibrering kan foretages ).  

- jeg er såmænd helt enig med dig i dine high-end betragtninger. Jeg tror bare at de "rigtige" highend-kunder er fløjtende ligeglade med Dolby vision, kalibrering gennem servicemenu eller ej, de ønsker et "status-symbol" - noget som signalerer "ikke-comsumer" produkt. Og i den klasse er Panasonic bare ikke! Det er derimod Loewe og B&O!!


Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2017 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Dem får de ikke solgt mange af til den pris

Prisen er ikke så afskrækkende, men det er mangel på Dolby Vision derimod.


Prisen er da netop afskrækkende, når skærmen ikke engang evner at have DV inkluderet.

65" B7 koster 41K. 


Jo, jeg vil mene prisen er ret afskrækkende. Vi bevæger os op i Loewe-territorium - og her er der tale om et luksus-produkt. Det er Pana'en ikke.




Der er vi så ikke helt enige, når der nævnes luksus. Se hvad HDTV konkluderer ved kalibrering af Panasonic, og hvad man næsten ikke kan, når kalibreringen foretages på Loewe.
Et tv der fra fabrikken, er så godt kalibreret som Panasonic, er highend fra øverste hylde og imo luksus ( sparer en pro kalibrering/ ikke nødvendig ).
Et Loewe kan ikke kalibreres i alm. menu, men kun i servicemenu ( og ikke særlig nøjagtig kalibrering kan foretages ).  


- jeg er såmænd helt enig med dig i dine high-end betragtninger. Jeg tror bare at de "rigtige" highend-kunder er fløjtende ligeglade med Dolby vision, kalibrering gennem servicemenu eller ej, de ønsker et "status-symbol" - noget som signalerer "ikke-comsumer" produkt. Og i den klasse er Panasonic bare ikke! Det er derimod Loewe og B&O!!




Du har helt ret
Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2017 kl. 16:25
Tak for info. Så skal der ud og kigges i weekenden.
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2017 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Der er vi så ikke helt enige, når der nævnes luksus. Se hvad HDTV konkluderer ved kalibrering af Panasonic, og hvad man næsten ikke kan, når kalibreringen foretages på Loewe.
Et tv der fra fabrikken, er så godt kalibreret som Panasonic, er highend fra øverste hylde og imo luksus ( sparer en pro kalibrering/ ikke nødvendig ).
Et Loewe kan ikke kalibreres i alm. menu, men kun i servicemenu ( og ikke særlig nøjagtig kalibrering kan foretages ).  

Gid der i det hele taget var flere fabrikanter der ville forsøge at ramme standarden, i stedet for den vanlige farvelade. Mindre end nano-præcist kan godt gøre det, så jeg tror virkelig ikke det ville gøreet TV særligt meget dyrere og det vil spare dem der interesserer sig for det for en masse bøvl.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 10:01
Overført til anden tråd

Redigeret af Hother - 09-Juni-2017 kl. 12:07
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2017 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Overført til anden tråd



Hvorfor skal der en særskilt tråd til? Kan du ikke spørge herinde?
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 12:33
hej.
jeg har set det nye oled fra panasonic ez 1000 i 65" hos søborghus hi fi.
og må bestemt sige at billede er i top. men det er prisen også. mener det var 52,900 kr
har selv panasonic vt 30 i 65" udgave, som faktisk giver et udmærket billede ved upscalering til 4 k via surround forstærker,  så er bare spørgsmålet, er det pengene værd at skifte i forhold til den billedforbedring man får. 
Ole Hansen
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 12:56
@ole post

Dvs du opskallerer til 4K og så lader tv nedskallere billedet igen?

Om det er pengene værd kan kun du afgøre.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 13:00
Vt30 kan næppe modtage et 4K billede.......det optræder som en "2K" skærm overfor afsenderen. Det er fr antidemokratiske før der overhovedet var tale om 4K.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 15:03
jeg syntes billedet bliver lidt pænere med upscalering, men det var billedet på ez 1000 som det drejede sig om. selvfølgelig er rigtig flot, og ja man må selv vurdere om der er pengene værd
Ole Hansen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu