recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ikea Trådløs vs Philips Hue?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ikea Trådløs vs Philips Hue?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ikea Trådløs vs Philips Hue?
    Sendt: 31-Maj-2017 kl. 10:13
Hvad skal man vælge? Jeg har ikke brug for at vælge farver og så kan de vel det helt samme bortset fra at Ikeas smartpærer er billigere? Smile
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2017 kl. 11:08

Når det er bekræftet at Trådløs kan virke sammen med homekit og Google assistent m.m., ja så tror jeg, at jeg skal have det afprøvet.

 
Indtil nu, så synes jeg simpelthen at Hue har været for dyrt til det, som jeg ville bruge det til. Det er smart, og har fristet, men "value for Money"-mæssigt har jeg simpelthen fravalgt det.
 
Derfor er Trådløs spændende, og når først de har fået diverse "assistenter" til at virke, ja så tror jeg at det kan dække mine behov.
 
Dog har jeg resoneret mig frem til følgende "mangler" ved trådløs for mit vedkommende, men formentlig så er det noget som kommer på sigt.
 
Mangler/ønsker fra min side ved Trådløs:
 
- Manglende Lightstrip. Ikea har allerede "dumme" lightstrips, så formentlig bare et spørgsmål om tid, før det kommer med trådløs.
 
- Evnen til at kombinere en lyssensor (har de allerede) med tid på døgnet samt lysstyrke: Det ville være genialt i badeværelset, hvor man kunne tilsikre, at om natten tænder der kun et svagt lys, uden at man bliver vækket op af "fuld styrke", som man selvfølgelig ønsker i de vågne timer om aftenen. (Dette kan man allerede med Hue, såvidt jeg læser)
 
- Kunne være fedt, hvis de lavede et stik, som man kunne sætte mellem vægudtaget og en lampe, således at man kunne tænde og slukke. Det er selvfølgelig ikke nødvendigt, hvis lampen bruger E27, E14 eller GU10, men det kunne være fedt i forbindelse med nogle af mine nuværende lamper, som bruger de helt små "halogen indstikspærer" (jeg har skiftet dem til LED).
Jeg tror ikke, at dette kommer lige forløbigt, da disse indstikspærer ikke rigtigt anvendes af lampeproducenterne i øjeblikket, så formentlig er de på vej ud af markedet.
Man kunne dog også bruge sådan et stik til "dumme" lightstrips, hvis man allerede har disse installeret.
 
- Farve-pærer. Fuldstændig ligegyldigt for mit vedkommende.. Trådfri's hvide pærer med evne til at lave forskellige "varme" i lyset er rigeligt for mig.


Redigeret af NikolajDS - 31-Maj-2017 kl. 11:10
Til top
zunex Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zunex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 13:58
Hej,

Ved ikke om der er nogen der følger her, men må hellere prøve inden jeg ny-poster:

Jeg har forstået, at man med den seneste update til Trådløs kan betjene Hue pærer med Trådløs AP og app. Korrekt?

Hvad med den anden vej rundt: Med et HUE ap, kan man så styre Ikea trådløs enheder?

Jeg vil gerne have Hue som "kontrol" fordi man kan mere "adfærdsstyrende" ting. Men det hvide lys er rigeligt i Trådløs, og prisen er jo besnærende.

Så jeg vil gerne have det bedste af begge verdener: Kontrol via mere kompetente Hue, men lyskilder fra Ikea.

Er det muligt?
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 20:40
Jeg har selv lidt samme problem, og kunne derfor også godt tænke mig at vide om man kan styre Trådfri pærerne med Hues bridge. Så vidt jeg ved kan det lade sig gøre, men det kunne være fint at nogen der faktisk har prøvet det, lige bekræfter Smile

Mit konkrete problem består i at jeg er ved at bygge ny stue. I den forbindelse kommer der 10 spots op. Det var egentlig planen at sætte Hue GU10 pærer op, men ved nærmere undersøgelse, finder jeg ud af at de kun leverer 250 lumen, og det er endda kun ved 4000 kelvin. Ved andre farvetemperaturer, er det mindre. Jeg finder så ud af Ikeas GU10 leverer 400 lumen, det synes jeg er lidt mere tiltalende. Er der nogen der har erfaring med Hues GU10, må de da gerne lige knytte et par kommentarer til om de synes lysstyrken er tilstrækkelig til en stue...

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu