recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz opdatering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz opdatering

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
DenonDali Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DenonDali Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Marantz opdatering
    Sendt: 03-Juni-2017 kl. 12:03
Da jeg var i gang med at opdatere min Marantz nr1606 fik jeg ved et uheld trukket strømkablet ud og den gik helt kold og jeg vil derfor prøve om jeg kan få liv i den igen ved at download den nye firmware men jeg forstår ikke hvordan Marantz vil have mig til at lave mappen på usb stikket
der står
You will need an empty FAT16 or FAT32 formatted USB stick with at least 2GB capacity
Unzip the contants (incl. all folders and subfolders to the USB stick. The USB stick should have following directory structure:
\firmwares\100100400200\

Problemet er at jeg ikke kan lave dette tegn \ når jeg går ind og vil lave en mappe

og forstærkeren skriver at fil empty når jeg bare ligger dem ind uden \

nogen der har nogle forslag
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2017 kl. 12:12
Du opretter en mappe på usb nøglen, der hedder firmwares.
Herunder laver du mappen 1001......

\ i et filsystem adskiller mapper.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
DenonDali Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DenonDali Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2017 kl. 12:23
det er sådan jeg har gjort men det virker ikke
det er bin.fil der er udpakkede men det burde vel ikke skulle gøres mere end at de bliver pakket ud, det er en zip fil. for jeg har ikke noget program der kan læse dem på min pc
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2017 kl. 13:13
Hej.

Nej, du skal ikke kunne læse den på en PC.
Filen indeholder et program der er beregnet til at virke på din Marantz.

Jeg ved ikke hvad der går galt. Men her er hvad du skal gøre hvis du kører Windows 10:

Formater din USB stik.
Så bliver alle dine gamle data på USB stikken dog slettet.

Opret en Mappe på USB Stikken, der hedder firmwares
Gå ind i den.

Opret en Ny Mappe på USB Stikken, der hedder 1001......
Brug samme navn som din Zip eller Bin fil har.
Gå ind i den.

Kopier din Bin fil fra din Harddisk og til denne nye mappe.

Sluk din PC helt og fjern USB stikken.
Sæt din USB stik over i din Marantz og følg vejledningen.

Hvis du har problemer vil det være en hjælp, hvis du oplyser hvad du ikke kan?
Ikke kun, at det ikke virker.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 03-Juni-2017 kl. 13:14
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2017 kl. 13:48
Kopier zip filen over på den tomme usb nøgle. Højreklik på zip filen og vælg udpak.

Dukker den rigtige filstruktur så ikke op?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
DenonDali Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DenonDali Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2017 kl. 14:38
Hej

Mange tak for jeres hjælp

Har prøvet og den gik i gang men kun for at melde connections fail selvom jeg har sat lan i og kan slet ikke komme i kontakt med den mere står bare remain 36minutter
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2017 kl. 15:26
Hej.

Se dette link fra Marantz:


Se også den nederste ramme:

'If the update or upgrade fails, press and hold the  Power Button on the main unit for more than 5 seconds, or remove and re-insert the power cord. “Update Retry” appears on the display and update restarts from the point at which update failed. If the error continues despite this, check the network environment.'

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 03-Juni-2017 kl. 15:26
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2017 kl. 18:47
Mon ikke det var en ide at forsøge at resette den til fabriksindstillinger inden du prøver at opdatere mere?
Til top
DenonDali Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DenonDali Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2017 kl. 19:22
jo var også min ide, men det vil den heller ikke være med til. Problemet er at jeg slet ikke kan komme i kontakt med den, eller få billed over på tv'et fra den så kan kun bruge display på forstærkeren og det fortæller ikke meget.
Når jeg følger anvisninger fra Marantz på nulstilling sker der ikke noget. Når jeg holder knapper inde i 5 sekunder genstarten den rigtig nok men skriver med det samme fail 13 og main 36 minutter derefter sker der intet
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2017 kl. 19:31
Det er noget værre møg. Det lyder som om du har bricked den godt og grundigt. Hvis ikke den vil resette eller genoptage opdateringen så vil jeg gætte på at næste mulighed er service.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2017 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af DenonDali DenonDali skrev:

ar prøvet og den gik i gang men kun for at melde connections fail selvom jeg har sat lan i og kan slet ikke komme i kontakt med den mere står bare remain 36minutter


Fik du den i gang med USB nøglen?

Hvis du stikker mig serienummeret på din forstærker, kan jeg prøve at downloade alt til den og læse op på det.

Jeg kan måske hjælpe dig til at redde den.
Hvor bor du henne i landet?

Klaus


Redigeret af KlausDM - 03-Juni-2017 kl. 22:24
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2017 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det er noget værre møg. Det lyder som om du har bricked den godt og grundigt. Hvis ikke den vil resette eller genoptage opdateringen så vil jeg gætte på at næste mulighed er service.

Hej.

Her er et andet link:


'If this does not work, unplug the power cord, wait 5 seconds, then reconnect the cord.'

Jeg ved ikke om du evt skulle have lyst til at prøve det?

Hilsen Carsten.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu