recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slippe for Licens ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slippe for Licens ?

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vælg de rette polikere, så vi kan få den forhadte licens afskaffet og DR mastodonten nedlagt. Vi kommer jo ikke til at savne Matador, Rejseholdet, Krøniken, Forbrydelsen, Borgen og alle de andre store danske produktioner. Og samtidig kan vi så fjerne støtten til Det Kgl Teater og Kulturstøtten.
Meget uenig, jeg betaler gerne.


Vil også gerne betale,men kun for det jeg gerne vil se.
Mvh.



Det vil vi jo alle gerne men, hvad hjælper det, hvis det du gerne vil se så kommer til at koste endnu mere? Det er jo ikke sådan at du bare kan nøjes med at betale 10% af licensens pris fordi du kun ser 10% af det indhold der bliver produceret for licensmidlerne. 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2017 kl. 22:59
Lidt lissom det der med skatten...
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 06:54
@ Diskoman DK.

Det er egentlig også derfor,jeg gerne ville have det var frivillig i stil med andre kanaler.
Jeg ville dermed have et valg,om jeg ønsker DR eller ikke .
Det eneste jeg bruger af min medielicens DR 1 og DR 2,ingen Radio ,så i praksis er det et par dyre kanaler.
Mvh.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@ Diskoman DK.

Det er egentlig også derfor,jeg gerne ville have det var frivillig i stil med andre kanaler.
Jeg ville dermed have et valg,om jeg ønsker DR eller ikke .
Det eneste jeg bruger af min medielicens DR 1 og DR 2,ingen Radio ,så i praksis er det et par dyre kanaler.
Mvh.
<span id="userPro25" ="msgSidePro" title="Se dropdown menu"></span>

Du bor i et område der formentlig får gavn af udligningen mellem kommunerne i hele landet fordi du betaler lavere kommuneskat. Og så vil du ikke betale en smule licens, så alle andre får gavn af alle de TV- og radiokanaler DR producerer.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vælg de rette polikere, så vi kan få den forhadte licens afskaffet og DR mastodonten nedlagt. Vi kommer jo ikke til at savne Matador, Rejseholdet, Krøniken, Forbrydelsen, Borgen og alle de andre store danske produktioner. Og samtidig kan vi så fjerne støtten til Det Kgl Teater og Kulturstøtten.
Meget uenig, jeg betaler gerne.

 
Ditto. Dog synes jeg DR, og hvem der yderligere får licensmidler, burde på finansloven, så man helt afskaffede licens. Der er ingen grund til at betale for de opkræver noget alle alligevel bruger/har adgang til.

Den der bestemte at DR ikke skulle på finansloven var en meget klog person, hvilken jo kun kan betyde at der ikke var en politiker
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@ Diskoman DK.

Det er egentlig også derfor,jeg gerne ville have det var frivillig i stil med andre kanaler.
Jeg ville dermed have et valg,om jeg ønsker DR eller ikke .
Det eneste jeg bruger af min medielicens DR 1 og DR 2,ingen Radio ,så i praksis er det et par dyre kanaler.
Mvh.
<span id="userPro25" ="msgSidePro" title="Se dropdown menu"></span>

Du bor i et område der formentlig får gavn af udligningen mellem kommunerne i hele landet fordi du betaler lavere kommuneskat. Og så vil du ikke betale en smule licens, så alle andre får gavn af alle de TV- og radiokanaler DR producerer.


Hej Kampus.
Alt dit politiske gider jeg ikke diskutere i dette forum .
Men det er rigtig at jeg bor i det Nordvestjyske,og at vi muligvis får en udligning.
Og hvis du gerne vil se alt det DR leverer ,så fint med mig.Jeg har bare den indstilling at DR ikke hører til under statens vinger.
Mvh.
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 10:02
Du kan sagtens melde det fra. Og have det godt med det!
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@ Diskoman DK.

Det er egentlig også derfor,jeg gerne ville have det var frivillig i stil med andre kanaler.
Jeg ville dermed have et valg,om jeg ønsker DR eller ikke .
Det eneste jeg bruger af min medielicens DR 1 og DR 2,ingen Radio ,så i praksis er det et par dyre kanaler.
Mvh.
<span id="userPro25" ="msgSidePro" title="Se dropdown menu"></span>

Du bor i et område der formentlig får gavn af udligningen mellem kommunerne i hele landet fordi du betaler lavere kommuneskat. Og så vil du ikke betale en smule licens, så alle andre får gavn af alle de TV- og radiokanaler DR producerer.


Hej Kampus.
Alt dit politiske gider jeg ikke diskutere i dette forum .
Men det er rigtig at jeg bor i det Nordvestjyske,og at vi muligvis får en udligning.
Og hvis du gerne vil se alt det DR leverer ,så fint med mig.Jeg har bare den indstilling at DR ikke hører til under statens vinger.
Mvh.

Nej det var også en hård udmelding jeg kom med, men et eksempel på at vi alle bidrager til et velfærdssamfund med lige muligheder for alle. Licensen er undtaget og frivillig, hvilket ikke er fair.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vælg de rette polikere, så vi kan få den forhadte licens afskaffet og DR mastodonten nedlagt. Vi kommer jo ikke til at savne Matador, Rejseholdet, Krøniken, Forbrydelsen, Borgen og alle de andre store danske produktioner. Og samtidig kan vi så fjerne støtten til Det Kgl Teater og Kulturstøtten.

Hvem er "de rette politikere" som vil afskaffe licensen, men ikke samtidig opkræve penge fra dig på anden vis, til bla. de formål som du selv nævner?




Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vælg de rette polikere, så vi kan få den forhadte licens afskaffet og DR mastodonten nedlagt. Vi kommer jo ikke til at savne Matador, Rejseholdet, Krøniken, Forbrydelsen, Borgen og alle de andre store danske produktioner. Og samtidig kan vi så fjerne støtten til Det Kgl Teater og Kulturstøtten.

Ja, kan godt læse ironien her, men det er faktisk det man burde gøre. 

Vi er i 2017, ikke 1864 (LOL)

Åh ja, glemte den dyreste drama produktion nogensinde, "1864". Var det 170 mill danske skattekroner den kostede, de fleste godt nok bevilget af Folketinget.

Glem ikke en fantastisk lydproduktion som der var ofret millioner på, som DR så lige valgte at spolere resultatet af, ved at fjerne den diskrete lyd, netop da serien skulle sendes ud til dem der havde betalt.

Men det var da godt at licensbetalerne fik betalt "gildet" uden at kunne nyde den såkaldt "fantastiske" lyd..

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vælg de rette polikere, så vi kan få den forhadte licens afskaffet og DR mastodonten nedlagt. Vi kommer jo ikke til at savne Matador, Rejseholdet, Krøniken, Forbrydelsen, Borgen og alle de andre store danske produktioner. Og samtidig kan vi så fjerne støtten til Det Kgl Teater og Kulturstøtten.
Meget uenig, jeg betaler gerne.

Jeg betaler også gerne. Men som Strandvasker er inde på, så bør hele konceptet ændres, så det i det mindste giver bare en anelse mening, det som vi betaler, og gerne vil betale til.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@ Diskoman DK.

Det er egentlig også derfor,jeg gerne ville have det var frivillig i stil med andre kanaler.
Jeg ville dermed have et valg,om jeg ønsker DR eller ikke .
Det eneste jeg bruger af min medielicens DR 1 og DR 2,ingen Radio ,så i praksis er det et par dyre kanaler.
Mvh.

Hvor meget synes du det skal koste, at se DR 1 og DR 2?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu