recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slippe for Licens ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slippe for Licens ?

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Jeg mener selvfølgelig at licens er oldnordisk, og at Public Service radio/TV i en slankere form end den er i dag, skal finansieres over skatten.


Fint nok. Bare de starter med at barbere DR ned til 1-2 TV-kanaler og 2-3 radiokanaler først! Og det vel at mærke med PUBLIC SERVICE og ikke alverdens udenlandske krimiserier og 4000 genudsendelser og det ene dyre underholdningsprogram efter det andet og hundedyr sport o.s.v. o.s.v.
Så licensen kan sænkes til et fornuftigt niveau!

M.v.h.
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@ Diskoman DK.

Det er egentlig også derfor,jeg gerne ville have det var frivillig i stil med andre kanaler.
Jeg ville dermed have et valg,om jeg ønsker DR eller ikke .
Det eneste jeg bruger af min medielicens DR 1 og DR 2,ingen Radio ,så i praksis er det et par dyre kanaler.
Mvh.

Jeg bruger heller ikke hospitalerne, uddannelsesinstitutionerne, og de jydske motorveje, så kan vi ikke også få dem gjort brugerbetalt?
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 20:10
@ floe.
Læg nu lige mærke til at jeg har ikke på nogen tidspunkt har nævnt noget med hospitaler og andre ting i stil med det. Der betaler jeg med glæde,så skal vi ikke lige holde det  uden for denne debat.
Det er kun licensen jeg hat nævnt.
Mvh.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@ floe.
Læg nu lige mærke til at jeg har ikke på nogen tidspunkt har nævnt noget med hospitaler og andre ting i stil med det. Der betaler jeg med glæde,så skal vi ikke lige holde det  uden for denne debat.
Det er kun licensen jeg hat nævnt.
Mvh.

 
Men det hænger sammen.
 
Det er alle dele der understøtter samfundet det samfund vi lever i.
 
Så lige som du kan argumenterer for a du ikke har brug for DR og dermed ikke ønsker at betale.
 
Så er der andre der ikke bruger motorvejene, skoler, vuggestuer. Dette vil man på samme måde kunne argumenerer for at det kan private også bare overtage og så kan de der vil bruge disse ting betale for det. Det kan sagtens udføres af private virksomheder.
 
 
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 20:27
@ PerW.
Det har sikkert ret i.
Hvis vi nu skulle lege lidt,hvad ville du helst undvære Dr eller hospitalerne.
Jeg siger også at jeg gerne vil betale for det jeg evt. bruger fra DR
Mvh.



Redigeret af nesager - 06-Juni-2017 kl. 20:39
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@ Diskoman DK.

Det er egentlig også derfor,jeg gerne ville have det var frivillig i stil med andre kanaler.
Jeg ville dermed have et valg,om jeg ønsker DR eller ikke .
Det eneste jeg bruger af min medielicens DR 1 og DR 2,ingen Radio ,så i praksis er det et par dyre kanaler.
Mvh.
<span id="userPro25" ="msgsidepro"="" title="Se dropdown menu"></span>


Jeg bruger heller ikke hospitalerne, uddannelsesinstitutionerne, og de jydske motorveje, så kan vi ikke også få dem gjort brugerbetalt?

God ide, man kan jo udvide BroBizz, til alle motorvejs tilkørsler
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@ PerW.
Det har sikkert ret i.
Hvis vi nu skulle lege lidt,hvad ville du helst undvære Dr eller hospitalerne.
Jeg siger også at jeg gerne vil betale for det jeg evt. bruger fra DR
Mvh.

Det siger du. Du synes det skal styres af Boxer.
 
Alene det at Boxer skal styrer koter 900 kr om året og så er du slet ikke startet med at betale til DR.

 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

God ide, man kan jo udvide BroBizz, til alle motorvejs tilkørsler


Hvorfor nøjes der, når man kan sætte dem ved alle veje?
Eller bare GPS tracking, hvor du betaler 1 krone / kørt km?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2017 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@ PerW.
Det har sikkert ret i.
Hvis vi nu skulle lege lidt,hvad ville du helst undvære Dr eller hospitalerne.
Jeg siger også at jeg gerne vil betale for det jeg evt. bruger fra DR
Mvh.

Det siger du. Du synes det skal styres af Boxer.
 
Alene det at Boxer skal styrer koter 900 kr om året og så er du slet ikke startet med at betale til DR.

 


Hej
Jeg nævnte Boxer.som en mulighed.
Citat " men smid dem over til Boxer eller nogen af de andre udbydere .Citat slut "

Mvh.

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2017 kl. 07:04
Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@ Diskoman DK.

Det er egentlig også derfor,jeg gerne ville have det var frivillig i stil med andre kanaler.
Jeg ville dermed have et valg,om jeg ønsker DR eller ikke .
Det eneste jeg bruger af min medielicens DR 1 og DR 2,ingen Radio ,så i praksis er det et par dyre kanaler.
Mvh.

Jeg bruger heller ikke hospitalerne, uddannelsesinstitutionerne, og de jydske motorveje, så kan vi ikke også få dem gjort brugerbetalt?

Så du sammenligner motorveje, hospitaler og uddannelsesinstitutioner med fredags-tegnefilm og dårlig lørdagsunderholdning?

Det er den sædvanlige manglende proportionssans der gør sig gældende hver gang denne diskussion dukker op til overfladen.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2017 kl. 07:16
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@ Diskoman DK.

Det er egentlig også derfor,jeg gerne ville have det var frivillig i stil med andre kanaler.
Jeg ville dermed have et valg,om jeg ønsker DR eller ikke .
Det eneste jeg bruger af min medielicens DR 1 og DR 2,ingen Radio ,så i praksis er det et par dyre kanaler.
Mvh.

Jeg bruger heller ikke hospitalerne, uddannelsesinstitutionerne, og de jydske motorveje, så kan vi ikke også få dem gjort brugerbetalt?

Så du sammenligner motorveje, hospitaler og uddannelsesinstitutioner med fredags-tegnefilm og dårlig lørdagsunderholdning?

Det er den sædvanlige manglende proportionssans der gør sig gældende hver gang denne diskussion dukker op til overfladen.


Hej.
Jeg har ikke på nogen tidspunkt sammenlignet med det du nævner,og vil da nødig undvære nogen af delene .
Mvh
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2017 kl. 07:22
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@ Diskoman DK.

Det er egentlig også derfor,jeg gerne ville have det var frivillig i stil med andre kanaler.
Jeg ville dermed have et valg,om jeg ønsker DR eller ikke .
Det eneste jeg bruger af min medielicens DR 1 og DR 2,ingen Radio ,så i praksis er det et par dyre kanaler.
Mvh.

Jeg bruger heller ikke hospitalerne, uddannelsesinstitutionerne, og de jydske motorveje, så kan vi ikke også få dem gjort brugerbetalt?

Så du sammenligner motorveje, hospitaler og uddannelsesinstitutioner med fredags-tegnefilm og dårlig lørdagsunderholdning?

Det er den sædvanlige manglende proportionssans der gør sig gældende hver gang denne diskussion dukker op til overfladen.


Hej.
Jeg har ikke på nogen tidspunkt sammenlignet med det du nævner,og vil da nødig undvære nogen af delene .
Mvh
 

Men du sammenligner brugerbetaling af DR med brugerbetaling af hospitaler, uddannelsesinstitutioner og jyske motorveje...

Eller, det gør du måske heller ikke - og hvis ikke, hvad er der så galt med at gøre DR  brugerbetalt?

Jeg har ofte skrevet at jeg bestemt ikke ser DR lagt ind under skatten som en god ide - i dag er DR for mestedelen underholdning, og jeg kan ikke se hvorfor jeg skal betale mere for samme undholdning, som en enlig mor, en studerende eller en pensionist.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu