recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Telia lukker kanaler med 1 dags varsel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Telia lukker kanaler med 1 dags varsel

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 08:16
ja , men hvordan rent praktisk , jeg ejer ikke et smart tv , skal man købe et særligt et der kan den app eller bare et nyt smart tv ? 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

ja , men hvordan rent praktisk , jeg ejer ikke et smart tv , skal man købe et særligt et der kan den app eller bare et nyt smart tv ? 
Klik på Abonner i tidligere link, og kig under 
"Oplev Eurosport på alle dine enheder"
dvs, 
Computer, Tablet, Mobil, Streaming (Airplay)

Mvh. JørgenT
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

ja , men hvordan rent praktisk , jeg ejer ikke et smart tv , skal man købe et særligt et der kan den app eller bare et nyt smart tv ? 

Hej.

Det kommer an på om det kun er midlertidigt, eller om du helt vil skifte.

Men jeg vil aldrig anbefale folk at købe et smart TV. De bliver ikke opdateret ret længe.

En god midlertidig løsning kunne være at forbinde en PC med et HDMI kabel til sit TV.
Eller at købe en ChromeCast. Hvilken mobil har du?

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 08-Juni-2017 kl. 09:21
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

ja , men hvordan rent praktisk , jeg ejer ikke et smart tv , skal man købe et særligt et der kan den app eller bare et nyt smart tv ? 

Apple TV har ikke optisk eller coax lyd ud - kun HDMI, ellers var det et godt bud. Jeg brugte det til at se Giro d'Italia i sidste måned. 


Redigeret af Brixen - 08-Juni-2017 kl. 09:09
Venlig hilsen
KB
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Jeg har som alle andre telia tv kunder netop modtaget en mail om at der lukkes for ALLE sbs network kanaler fra midnat idag, de vil tilbyde os hbo samt 100 kroner rabat, men kan ikke sige hvor længe der er lukket, de tager deres kunder som gidsel i deres forhandlinger med SBS. 


Eller også er det netop det SBS håber på

Netop af du bliver så utroligt meget sur af du skynder af ringe til Telia og råbe af du gerne vil betale 500 mere om månedne, bare du får eurosport tilbage

Du kunne også vælge af være glad for af Telia, netop gider af kæmpe for af du ikke skal betale alt for meget, i stedet for som hos Yousee hvor priserne bare stiger og stiger ....
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 12:03
Eurosport Player kan ses via bl.a. Chromecast og Apple TV4 (app og Airplay). Der findes ingen apps til nogle former for Smart TV.

De er ved at rykke det til samme tekniske platform, som også de amerikanske sportsstreamingstjenester kører på. Derefter tror jeg, at Eurosport Player bliver ret stabil og indbydende. Det sker dog først senere på året.


Redigeret af Rasmus Larsen - 08-Juni-2017 kl. 12:05
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Du kunne også vælge af være glad for af Telia, netop gider af kæmpe for af du ikke skal betale alt for meget, i stedet for som hos Yousee hvor priserne bare stiger og stiger ....


Er du nu også sikker på at det kommer Telias kunder tilgode hvis de eventuelt forhandler sig frem til en god pris med SBS? De kunne jo også vælge blot at øge deres egen fortjeneste.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Eurosport Player kan ses via bl.a. Chromecast og Apple TV4 (app og Airplay). Der findes ingen apps til nogle former for Smart TV.

De er ved at rykke det til samme tekniske platform, som også de amerikanske sportsstreamingstjenester kører på. Derefter tror jeg, at Eurosport Player bliver ret stabil og indbydende. Det sker dog først senere på året.


På android TV har jeg "sideloadet" app'en og den fungerer helt fint med de grundlæggende funktioner som kanalskift osv. Vil man have mere funktion skal man bruge en parret game-controller eller en mus. Eneste udfordring var at logge på, når den lægger billedet sidelæns. Efter det finder den selv ud af at vende rigtigt.

Eurosport player er klart at foretrække, fordi man også kan skifte til streams, der ikke sendes på hovedkanalerne, f.eks. flere fodboldkampe samtidig eller cykelløb, eller når der er reklamer midt i en live-transmission. Dog er der ingen kommentator på de kanaler hvor der kun er live-feed.


Redigeret af bingoking - 08-Juni-2017 kl. 13:10
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Du kunne også vælge af være glad for af Telia, netop gider af kæmpe for af du ikke skal betale alt for meget, i stedet for som hos Yousee hvor priserne bare stiger og stiger ....


Er du nu også sikker på at det kommer Telias kunder tilgode hvis de eventuelt forhandler sig frem til en god pris med SBS? De kunne jo også vælge blot at øge deres egen fortjeneste.

Flemming
Så du mener i ramme alvor, at Telia accepterer sort skærm i en periode, hvor de melder ud at årsagen er uacceptable krav fra SBS Discovery og derefter sætter prisen op, for at skumme fløden ??

Jeg regner med at deres kunder er lidt sværere at fuppe...
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Du kunne også vælge af være glad for af Telia, netop gider af kæmpe for af du ikke skal betale alt for meget, i stedet for som hos Yousee hvor priserne bare stiger og stiger ....


Er du nu også sikker på at det kommer Telias kunder tilgode hvis de eventuelt forhandler sig frem til en god pris med SBS? De kunne jo også vælge blot at øge deres egen fortjeneste.

Flemming


Nej, det kan jeg ikke være sikker på, men man kan jo altid håbe :D

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Du kunne også vælge af være glad for af Telia, netop gider af kæmpe for af du ikke skal betale alt for meget, i stedet for som hos Yousee hvor priserne bare stiger og stiger ....


Er du nu også sikker på at det kommer Telias kunder tilgode hvis de eventuelt forhandler sig frem til en god pris med SBS? De kunne jo også vælge blot at øge deres egen fortjeneste.

Flemming
Så du mener i ramme alvor, at Telia accepterer sort skærm i en periode, hvor de melder ud at årsagen er uacceptable krav fra SBS Discovery og derefter sætter prisen op, for at skumme fløden ??

Jeg regner med at deres kunder er lidt sværere at fuppe...



Du konkluderer helt forkert. Jeg mener bestemt ikke at Telia forsøger at fuppe deres kunder. Årsagen til nedlukningen er garanteret reel nok. Jeg er bare ikke så naiv at tro det udelukkende er for kundernes skyld at Telia vil have prisen ned.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
wuffer28 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wuffer28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 23:41
Andre der har problemer med eurosport player og chromecast? Jeg oplever ofte at kvaliteten ryger helt i bund og så den buffer. Faktisk så meget at jeg har opsagt abonnementet. Det er den eneste app hvor der er problemer 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu