recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame til Apple TV uden internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streame til Apple TV uden internet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streame til Apple TV uden internet
    Sendt: 08-Juni-2017 kl. 10:40
Jeg læste engang for snart lang tid siden at apple ville gøre det muligt at bruge sit apple tv uden det var på internettet.
Selvfølgelig skal den enhed man vil streame FRA være på nettet, med mindre det er lokalt indhold. 
Men kan man reelt det? 

Det er for at streame en tv pakke fra mobil til et apple tv i sommerhus (hvor der ikke er installeret internet)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 10:57

Hej.

Jeg vel dele mit svar op i 3 dele.

Det er ikke noget problem at bruge mobil internet til at streame til.

Jeg kender ikke Apple TV, men hvis du forbinder det til en mobil router kan jeg ikke se, at det ikke skulle virke.

Problemet er at alle mobil internet abonnementer i Danmark bliver solgt med begrænsninger af dit forbrug. Og streaming er noget af det der bruger mest. Men til lejlighedvis streaming vil det sikkert virke.

Hilsen Carsten.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 11:02
Stofa, og går jeg ud fra, Yousee har WebTV app til tlf. Så der kan bare streames løs, men ser sikkert ringe ud på et TV.

Redigeret af Kampus - 08-Juni-2017 kl. 11:03
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 11:03

Der er en mulig løsning her. https://forum.yousee.dk/yousee-underholdning-11/streaming-via-apple-tv-i-sommerhus-uden-at-bruge-airplay-og-telefon-11410

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 11:14
Det der blir problemet er at Apple tv'et ikke er på nettet. Det er yousee's app der skal levere signalet til ATV. Og her bruger vi bare mobilens net. Men skal vi til at koble ATV på mobilnettet også så går det stærkt.
Den mulighed mente jeg bare at have læst man kunne
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 11:59
Det er mig bekendt ikke muligt. Det er blevet muligt at "se" Airplay på Apple TV uden at de to enheder er på samme netværk - mon ikke det er det, du tænker på?
Til top
MilloDk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MilloDk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 13:02
// MilloDk
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det er mig bekendt ikke muligt. Det er blevet muligt at "se" Airplay på Apple TV uden at de to enheder er på samme netværk - mon ikke det er det, du tænker på?

Njae ihvertfald at streame fra en mobil til et apple tv der ikke er på net? Det er jeg 100 på at have læst de ville gøre muligt


Redigeret af Bromberg5 - 08-Juni-2017 kl. 14:22
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 14:24
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 14:45
Ahh ja, Airplay Mirroring skulle fungere. Altså så du spejler billedet 1:1 fra iPhone/iPad.

En udfordring kan dog være, at når du aktiverer Airplay Mirroring med visse apps, så slår de over til normalt Airplay. Det oplever jeg ind i mellem. Det skete ikke før i tiden, så det må være noget nyt i iOS.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 14:50
Hej.

Jeg kan ikke se det første link. Så jeg starter med at lave en linkservice:


Men det der  bliver gjort i linket at man bruger en bluetooth forbindelse. 
Hvis man vil streame eksternt skal man stadig bruge en internetforbindelse.
Men man kan selvfølgelig streame fra en lokal kilde.

hilsen Carsten.




Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2017 kl. 14:11
Aktiver internet deling på din telefon, og forbind apple tvet til dette netværk.

Så er apple tvet på nettet og du kan streame
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu