recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED B6 og Blutooth højtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED B6 og Blutooth højtaler

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rough Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG OLED B6 og Blutooth højtaler
    Sendt: 09-Juni-2017 kl. 13:17
Hej,

Er der nogen der har erfaring med at tilslutte bluetooth højttaller ala Dali Zensor 5 AX til et LG OLED 55B6?

Prøvede lige med en af ungernes små JBL og det fungerede umildbart fint. Jeg kunne reuglere lyden med Magic remote, hvilket jeg ser som en fordel kontra optisk som er fast uden volume regulering.

Men er der nogen der har erfaring med at tilslutte nogle hifi af en god kvalitet? tænker forsinkelse, etc.

/Jesper

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2017 kl. 13:20
Jeg har ikke prøvet, men har tit fået forklaret at der er meget delay på lyden.
Er det ikke muligt at tilkoble med optisk?
Til top
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rough Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2017 kl. 13:23
Jo det er muligt med optisk, tænker bare enkeltheden i at kan volume regulere med tv fjernbetningen er noget der tiltaler mig.

Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2017 kl. 21:38
Du kan da sagtens regulere lyden via optisk med din remote? Eller køb en god soundbar med HDMI

Redigeret af Ukke - 09-Juni-2017 kl. 21:38
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2017 kl. 21:50
Som ikke siger kan du fint regulere lyden med din smart Remote til b6 på Dali af zensor tilmed med en bedre lyd end Bluetooth kan give.
Til top
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rough Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2017 kl. 22:12
Skal det forstås sådan at optisk ud er volume reguleret og ikke fast?
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2017 kl. 06:37
Oprindeligt skrevet af Rough Rough skrev:

Skal det forstås sådan at optisk ud er volume reguleret og ikke fast?


Ja da. Jeg ved ikke, hvor du har det andet fra...
Til top
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rough Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2017 kl. 08:42
Det var en antagelse da optisk ud er fast på alle andre tv jeg har haft...
Er det en LG ting ned volumenkontrol på optisk eller kun på deres OLED?
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2017 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Rough Rough skrev:

Det var en antagelse da optisk ud er fast på alle andre tv jeg har haft...
Er det en LG ting ned volumenkontrol på optisk eller kun på deres OLED?


Altså, volumeregulering har ikke rigtigt noget at gøre med Toslink. Det videregiver jo bare signalet digitalt. Det kommer jo som på hvilken enhed du har tilsluttet via Toslink. Hvilke enheder havde du da tilsluttet til dine andre fladskærme, siden du konkluderer ovenstående?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2017 kl. 09:16
Grunden til at Rough ikke bare springer på og bruger optisk ud, er at han gerne vil bruge fjernsynets fjernbetjening til at styre volumen.

På lange de fleste tv er optisk ud fast niveau og kan ikke reguleres med fjernbetjeningen (Sony tv kunne tricket engang, ved ikke om de kan i dag). Derfor er spørgsmålet om LG kan regulere volumen via optisk ganske relevant.

Du skriver at den kan (flere gange), er det noget du har erfaring med?
Jeg er nemlig i tvivl.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2017 kl. 09:24
Altså, hvis fx en Sonos soundbar - som kun kan tilsluttes via Toslink - kan styres med en alm fjernbetjening, kan andre enheder vel også? Eller misforstår jeg spørgsmålet?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2017 kl. 11:36
B6 kan regulere lyden ved optisk signal.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu